"Falder af" netværk
Fra : J W Nielsen

Dato : 28-07-09 15:03

Hej...

Vi har en del PC'er kørende i huset: 4 stationære som kører via kablet
netværk samt 2-3 bærbare som bruger den trådløse del.
Vi har YouSee bredbånd, Linksys Router samt efter denne en switch med 9
udgange.
Switchen er delt ud til stik i hele huset, et annex samt garagen.

Min yngste søn (HP-stationær/Vista) kommer for en måneds tid siden og siger,
at han ikke kan komme på nettet.
Jeg prøver alt mellem himmel og jord... incl en snak med en HP-supporter,
hvilket ikke hjalp.
Alle andre PC'er både stationære og trådløse kører ok via netværket. Af den
grund tænker jeg overhovedet ikke på bredbåndsmodem eller router.
I desperation - og efter lang tid - flytter jeg hans netværkskabel fra
switchen og direkte over i routeren... og bingo - så virker den ???
Tilbage igen - virker ikke ???
Så tager jeg strømmen fra switchen og tilslutter den igen... Så kører hans
netværk igen...

Nøjagtig det samme skete igen i går... hvor jeg så blot "resetter"
switchen...

Har I noget input til ovenstående - hvor pokker er den fejl.

Mvh Jørgen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-07-09 18:15

J W Nielsen skrev:
> [...]
> switchen...
>
> Har I noget input til ovenstående - hvor pokker er den fejl.

I switchen, vel

Prøv at connecte ham i en anden port - hvis nu den aktuelle port i
switchen er ved at stå af.

Fra : J W Nielsen

Dato : 28-07-09 18:50

> Prøv at connecte ham i en anden port - hvis nu den aktuelle port i
> switchen er ved at stå af.

Har flyttet port og prøvet flere forskellige. Han kan ikke connecte
overhovedet før jeg har "resat" switchen.

/Jørgen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-07-09 19:30

J W Nielsen wrote:

> Har flyttet port og prøvet flere forskellige. Han kan ikke connecte
> overhovedet før jeg har "resat" switchen.

Har du prøvet at sætte porten til en bestemt hastighed?
Eller hans netkort?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-07-09 19:42

On Tue, 28 Jul 2009 20:30:18 +0200
Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Har du prøvet at sætte porten til en bestemt hastighed?
> Eller hans netkort?
Der findes nogen netkort/routere, der bare ikke vil opfører sig
ordentligt, hvorfor hastigheden skal sættes statisk. Prøv derfor at slå
auto negotiation fra både på router og netkort og sæt en fast
hastighed.