Valg af router
Fra : Kim

Dato : 26-07-09 21:48

Min lokale PC mand har disse på stk:
Trendnet TW100-4 Port Router 100 Mbps
og
Sweex Ro002-4 Port Router 100 Mbps

Hvilke af disse er at anbefale mht div opsætning og portforwarding
og inden for samme prisleje plz ?

Eller vil I anbefale en anden ?

Vi er begyndt at få problemer med vores isp's
DHCP-service på deres server, tror jeg.

Vi har i mange mange år haft 2 pc'ere tilsluttet via en switch,
men nu siger min datters maskine hele tiden:

"Henter netværksadresse....

Begrænset eller ingen forbindelse
Du kan muligvis ikke oprette adgang til internettet eller visse
netværksressourcer.
Problemet opstod, fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til
computeren."

Der har været en del problemer med vores fælles internet i flere måneder nu,
og det er ret irriterende.

Mvh Kim

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-07-09 22:39

Kim wrote:

> [...]
> netværksressourcer.
> Problemet opstod, fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til

Kunne det tænkes at jeres ISP nu kun giver jer en offentlig IP adresse?

--
Jesper Lund

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-07-09 14:57

Jesper Lund skrev:

> Kunne det tænkes at jeres ISP nu kun giver jer en offentlig IP adresse?

Sikkert - men uanset det er den rigtige løsning vel en Router..

Om det skal være en af de to nævnte eller en tredie en smags sag - de
fleste kan håndtere det man har brug for. Kigger man på markedsandele
er det nok Linksys, der ligger i front..

Og husk - uanset om det er aktuelt lige nu er det en go' ide at routeren
også understøtter trådløst net.