hotmail i thunderbird. kan ikke sende.
Fra : Peter T.

Dato : 23-07-09 14:24

Jeg kan modtage, men ikke sende emails i hotmail via TB. Jeg har luret
lidt på microsofts forslag til opsætning for deres egne mailprogrammer
på <http://help.live.com/Help.aspx?mkt=da-
DK&project=MailClassic&querytype=topic&query=WL_Mail_PROC_EntourageDAV.h
tm> eller den lidt kortere <www.kortlink.dk/live/6tep>.

Jeg har oprettet en ny smtp-profil i TB:

beskrivelse: hotmail
servernavn: smtp.live.com
port: 25 (standard 465 da det er en SSL)

Sikker forbindelse? Her har jeg valgt SSL, som MS skriver jeg skal.

Jeg er dog usikker på om jeg skal sætte hak i "benyt brugernavn og
adgangskode".

TB skriver, at forbindelsen til smtp-serveren fejlede fordi den enten
ikke kan nåes eller afvise smtp-forbindelser. Jeg har husket at
fortælle kontoen i TB, at den skal bruge ovenstående smtp-profil.

Hvor fejler det henne?

--
Peter T.

Fra : Carl Drud

Dato : 23-07-09 14:51

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> writes:

> [...]
> ikke kan nåes eller afvise smtp-forbindelser. Jeg har husket at
> fortælle kontoen i TB, at den skal bruge ovenstående smtp-profil.

Der er en anvisning i linket herunder. Måske det kan hjælpe.

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

--
Carl

Fra : Peter T.

Dato : 23-07-09 17:50

In article <87ocrbjyom.fsf@cdnews.my-fqdn.de>, carl.drud@gmx.com says...

> Der er en anvisning i linket herunder. Måske det kan hjælpe.
>
> http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

Takker. Det hjalp åbenbart, at sætte sikkerhed for forbindelse til TLS
og ikke SSL, som MS ellers fortæller.

--
Peter T.