MS Windows
briani 27239
Problemer med IE 8 !!
Fra : John T.

Dato : 23-07-09 11:33

Hej.
Siden jeg opdaterede til IE8 har jeg næsten hele tiden vrøvl
med at åbne sider, den skriver: siden blev fundet, venter på svar.
Hvis jeg så lukker ned og 5-10 sek. efter åbner igen, så er den der
omgående.
Jeg forsøgte at slette IE8 via "tilføj/fjern" men det er ikke muligt,
hvordan løser jeg dette ?
IE7 vil ikke installeres da der findes en nyere version.
Jeg kører:
XP Proffe. vor.2002 SPÅ
Ad 64X2 Dual
Processor: 5400+ 2.79 GHz
2.00 GB. Ram
Og så står der:
Fysisk Adresseudvidelse (hvad det så end betyder) ?
Det skal lige siges, at da jeg kørte med IE6 var der ingen prob,
det kom med det samme da jeg skiftede til IE8.
Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 23-07-09 11:38

"XP Proffe. vor.2002 SPÅ"
Der skulle selvfølgelig stå:
XP Prof. ver.2002 SP3

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-07-09 15:54

Der må være gået noget helt galt da du installerede IE8, har den selv på
3 maskiner og har yderligere installeret på 3 andre alle uden problemer.
Prøv at rense ud i registrerings databasen, restart og gå på windows
update igen og hent IE 8.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-07-09 16:11

John T. skrev, Den 23-07-2009 12:33:
> IE7 vil ikke installeres da der findes en nyere version.

Du kan vel afinstallere IE8 og derefter installere IE7.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 23-07-09 17:20

Hej John

Vista har ikke sådanne problemer

Mvh Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-07-09 17:41

"Peter Martinsen" <petermartinsen@thorsagerby.dk> skrev i en meddelelse
> Vista har ikke sådanne problemer

Jeg går ud fra at det var en vits )

Men det kan da godt være, at det er det eneste problem Vista IKKE giver

Jan

Fra : Peter Martinsen

Dato : 24-07-09 01:52

Hej Jan

Vista har kørt problemfrit her efter SP1 med en 64bit udgave !

Fatter simpelhen ikke hvorfor folks har 'problemer' med Vista !

Mvh Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-07-09 11:57

"Peter Martinsen" <petermartinsen@thorsagerby.dk> skrev i en meddelelse
> Fatter simpelhen ikke hvorfor folks har 'problemer' med Vista !

Så længe man kører forholdsvis nye og almindelige programmer på
forholdsvis ny hardware og kun kører med en enkelt PC - så er vista ikke
dårligere end så mange andre systemer - men heller ikke bedre.

Problemerne kommer i store mængder, når man bruger lidt mere specielle
programmer eller hardware.

Og samtidig er den uhyggelig resoucetung - så hardwaren skal ikke være
for gammel.

Det ser heldigvis ud til at de har fået rettet de værste fejl i Windows
7 der kommer til efteråret - så indtil da lever XP rigtigt mange
steder - bl.a. både hos mig og på min arbejdsplads.

Jan

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 24-07-09 15:57

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> der kommer til efteråret - så indtil da lever XP rigtigt mange steder -
> bl.a. både hos mig og på min arbejdsplads.

Jeg er ikke i tvivl om, at du ved en mængde om Windows Vista - og der er
sikkert mange ting i vejen med det program.
Nu har jeg netop læst lidt i den nyeste udgave af bladet "Alt om Data" --
selvfølgelig er det ikke sikkert, at det, der skrives dér, er korrekt, men
der er altså en ret så interessant artikel om Windows XP og Windows Vista
sat op imod Windows 7.
Som jeg læser den artikel, får Windows Vista nu ikke helt så mange "tæv",
som tilfældet har været igennem længere tid i diverse nyhedsgrupper.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-07-09 16:48

"Hans-Jørgen" skrev i en meddelelse
> Som jeg læser den artikel, får Windows Vista nu ikke helt så mange
> "tæv", som tilfældet har været igennem længere tid i diverse
> nyhedsgrupper.

Som jeg også nævnte - for hr og fru Jensen med en enkelt nyere PC og
nyere programmer - der kører Vista fortrinligt - især når man slår alt
det overflødige lir fra

Og heldigvis er vi meget forskellige - mange af dem, der skriver her i
gruppen hører til de mere "nørdede", og så er man nok ikke vild med
Vista's lidt poppede udseende og en masse begrænsninger, der ikke var i
XP - de fleste kan heldigvis slås fra, men alligevel.....

Jeg har kørt XP, Vista og 7RC på samme hardware - og der er Vista klart
den tungeste og blev droppet efter en måned - Win7RC kørte væsentlig
bedre - men jeg gik alligevel tilbage til XP indtil Win7 kommer i den
endelige version.

Jan

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 24-07-09 17:59

> [...]
> Vista's lidt poppede udseende og en masse begrænsninger, der ikke var i
> XP - de fleste kan heldigvis slås fra, men alligevel.....

Du har givet ret i, at de fleste indlæg her kommer fra - og til - nørder -
hvordan du så end
vil definere det.
Her på matriklen bruger vi maskinerne til "hårdt" skrivearbejde (Office
2003) - fremstilling af foreningsblade (Adobe InDesign) - billederedigerng
(Adobe Photoshop 7 og CS) - videoredigering (Adobe Premiere Elements 4 - i
en XP-maskine Premiere Pro 1,5)- - altså lidt ældre købeprogrammer. Ingen
her i huset anser sig for at være nørder i den forbindelse, men alligevel
ret så habile brugere af PC'er - også fra arbejdslivet for år tilbage.
Vista kører som nævnt upåklageligt og der er godt nok ikke ændret en tøddel
i opsætningen - endnu da.
Rigtigt er det, at der meget "gejl" - og mange "sikkerhedsanordninger" i
Vista, men det generer sikkert nok netop folk, der bruger at ændre på
installationerne.
Nuvel, den "Vista-baserede" maskine er helt ny - den afløste her i sommer en
11 måneder gammel "Vista-baseret" maskine, som blev udsat for et "lynangreb"
fra naturens side under et voldsomt tordenvejr her på egnen.
Grundlæggende skal programmet jo ene og alene "styre" sagerne. Faktisk synes
jeg ikke, at man ser meget til det, når man arbejder med de programmer, der
er installeret i vore maskiner, hvad enten der er tale om XP eller Vista.
Nå, nu ved jeg jo ikke, om du har set i bladet "Alt om Data" -- det blad er
vel egentlig det mest "nørdede" af de danske magasiner i "håndkøb" - og jeg
omtalte det blot for at antyde, at bladets skribent ikke anser Vista for at
være helt ude af billedet.
Det er også mit indtryk, at de mere "nørdede" brugere, tyr til andre
styresystemer - f.eks. Linux. Windows er vel i bund og grund konstrueret til
"al folket".

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : John T.

Dato : 24-07-09 12:38

> Jeg går ud fra at det var en vits )
>
> Men det kan da godt være, at det er det eneste problem Vista IKKE giver
>

> Jan

Smiler meget højt !!
John

Fra : Jesper

Dato : 23-07-09 21:21

"Peter Martinsen" <petermartinsen@thorsagerby.dk> skrev i meddelelsen
> Hej John
>
> Vista har ikke sådanne problemer
>
> Mvh Peter

Jo har samme problem på en Vista PH 64 bit, og en 32 bit

Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-07-09 17:46

"John T." skrev i en meddelelse
> Jeg forsøgte at slette IE8 via "tilføj/fjern" men det er ikke muligt,

Du burde kunne fjerne den via "tilføj/fjern" - og den vi så automatisk
gå tilbage til den "gamle" version.

Jeg fjernede IE8 på et tidspunkt - og derefter kørte den IE7, som jeg
også fjernede - og så kørte jeg IE6 - det forløb helt problemfrit.

Men jeg har ikke lige et bud på, hvorfor du ikke kan ?

Jan

Fra : John T.

Dato : 24-07-09 13:01

> [...]
> fjernede - og så kørte jeg IE6 - det forløb helt problemfrit.
>
> Men jeg har ikke lige et bud på, hvorfor du ikke kan ?

Har lige kikket igen i "tilføj/fjern" der er IKKE knappen: Rediger/Fjern
men underligt nok står der:
Anvendt Sjældent
Sidst anvendt den: 10/6-09
Og det er jo hul i hovedet, jeg bruger da IE hver dag.
Under egenskaber står der:
Ver. 8.0.6001.18702
Hvad mon der sker hvis jeg går i mappen: Programmer og sletter IE 8
direkte derfra ?
Jeg tror sørme jeg forsøger, men laver selvfølgelig et Image-backup først,
med mindre der kommer andet forslag fra jer.
John

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-09 23:07

John T. wrote:

> først, med mindre der kommer andet forslag fra jer.

Pas nu på at experimenterne ikke fjerner alle
dine torrent og andre pirat programmer.

Det er sgu farligt at lave noget man ikke har fået
lov til inden man spør' først

Fra : John T.

Dato : 24-07-09 23:19

<Just> skrev i en meddelelse
> Pas nu på at experimenterne ikke fjerner alle
> dine torrent og andre pirat programmer.
>
> Det er sgu farligt at lave noget man ikke har fået
> lov til inden man spør' først

Det havde jeg bestemt ikke ventet af DIG !!
John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-09 23:24

John T. skrev:

> Det havde jeg bestemt ikke ventet af DIG !!

Han er ude med en sviner i flere andre grupper.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-09 15:50

Når vi nu snakker IE8, så er der en makne her der har fået en skide
iriterende søgebox i taskbar.
Kommer den med IE8 eller er det en eler anden usmart opdatering,
og hvordan fjerner man den?

Fra : John T.

Dato : 03-09-09 19:02

<Peter Sørensen> skrev i meddelelsen
> Når vi nu snakker IE8, så er der en makne her der har fået en skide
> iriterende søgebox i taskbar.
> Kommer den med IE8 eller er det en eler anden usmart opdatering,
> og hvordan fjerner man den?

For at få hjælp her, skal du nok fortælle lidt mere end:

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-09 16:01

> For at få hjælp her, skal du nok fortælle lidt mere end:
> "en skide iriterende søgebox i taskbar".
> John
Han fandt ud af at det er noget der hedder windows search, og vil
gerne ha' den "service" deaktiveret og få sin gemle søgefunktion
tilbage.
Hvordan gør man det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-09-09 18:55

På samme måde som altid, via kontrol panelet.
Tilføj/Fjern programmer i gamle versioner af Windows. Programmer og
indstillinger i nyere.

Regards Jens Peter Karlsen