::blocked::
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-07-09 09:33

Hvilken software indsætter "::blocked::" i forbindelse med links i e-mail,
så man ikke kan klikke på dem?

Jeg har AVG og TB2 kørende, men kan ikke umiddelbart se, at nogle af dem
skulle gøre det og det er også langtfra alle e-mails, der er påvirkede.

Hilsen
Uffe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-07-09 10:01

Uffe Kousgaard skrev:

> Hvilken software indsætter "::blocked::" i forbindelse med links i e-mail,
> så man ikke kan klikke på dem?

Jeg aner det ikke. Jeg vil blot sige at jeg somme tider får mails
der er mærket med "[SPAM]" selv om jeg hverken kører antispam,
antivirus eller anti-noget som helst andet på mit system.

Jeg går ud fra at det er servere på ruten der manipulerer mailen.

--
Bertel

Fra : Søren Blom

Dato : 23-07-09 12:38

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev

> Jeg aner det ikke. Jeg vil blot sige at jeg somme tider får mails
> der er mærket med "[SPAM]" selv om jeg hverken kører antispam,
> antivirus eller anti-noget som helst andet på mit system.

Tager jeg ikke meget fejl, så hoster du dit domæne hos Azero og så kan jeg
fortælle dig, at det er deres spam filer på deres pop3 server der markere
mail den mener er spam mail med [SPAM].

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-07-09 13:36

Søren Blom skrev:

> Tager jeg ikke meget fejl, så hoster du dit domæne hos Azero

Nej, det er mange år siden. Det ligger hos Giigahost. Der er ikke
noget i min egen afdeling der mærker mailen. Det er nu også
sjældent det sker, men det forekommer.

--
Bertel

Fra : Søren Blom

Dato : 23-07-09 15:09

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev

> Nej, det er mange år siden. Det ligger hos Giigahost. Der er ikke
> noget i min egen afdeling der mærker mailen. Det er nu også
> sjældent det sker, men det forekommer.

Ok, har hostede flere domæner hos Azero i mange år, det var guld vær da de
begyndte at bruge spam filer for sådan en som mig, der ikke gør noget for at
skjule min mail adresse, hvilket afsted kommer et væld af spam mail, så
lykken var gjort da Azero begyndte med Spamfilter i 2004 og kan sortere spam
mailene fra på server niveau.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-07-09 10:09

Uffe Kousgaard oh@no.no skrev 23.07.2009 10:32:41 i
<4a68202b$0$48236$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

> [...]
>
>Jeg har AVG og TB2 kørende, men kan ikke umiddelbart se, at nogle af dem
>skulle gøre det og det er også langtfra alle e-mails, der er påvirkede.

Mon ikke det sker på afsendersiden, så det er dér du skal spørge?

--
Niels

Fra : Søren Blom

Dato : 23-07-09 12:39

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev

> Mon ikke det sker på afsendersiden, så det er dér du skal spørge?

Tror næppe det er afsenderen, nok mere modtager serveren som har et spam
filer, så Uffe skal have fat i dem han har sin mail hos.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-07-09 13:57

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message

> Tror næppe det er afsenderen, nok mere modtager serveren som har et spam
> filer, så Uffe skal have fat i dem han har sin mail hos.

Jeg har checket og det er forekommet ca. 20 gange siden 2005 (altså et
mindre problem). Det er kun med html-formatterede e-mails og jeg har skiftet
hosting firma imellemtiden. Og mail-klient, ISP m.m.

Jeg gætter på, at det er hos afsenderens SMTP-server.

Sjovt nok er ingen af linkene i spam-mails blokeret - kun i legitime
e-mails.