Dæk, BT021/Pilot Road
Fra : Finn

Dato : 22-07-09 10:11

Hej Gruppe

Hvad er jeres erfaring med dæk og afbalancering.
Jeg har kørt 12.000 km. på BT021 dæk.
Dækkene blev lidt flade på midten, da jeg kører
touring og meget på lige strækninger.
Afbalanceringen var perfekt op til ca. 180 km./t.

Efter anbefaling fra min forhandler fik jeg monteret
nye Pilot Road 2.
Dækkene er måske gode nok, men der er problemer
med at få dem ordentlig i balance.
Omkring 140 km./t ryster cyklen temmelig meget, og
efter flere besøg hos forhandleren er rystelserne næsten væk.

Mvh. Finn
VFR800

Fra : Steen E.

Dato : 22-07-09 16:00

> Hvad er jeres erfaring med dæk og afbalancering.

Nu er jeg på det 3. sæt dæk på Yamahaen - Metzeler og Michelin - og de har
alle været i perfekt balance op til over 200 kmt.

Mon ikke det primært er et spørgsmål om forhandlerens omhu og udstyr til
afbalancering ?

--
Steen E.
Yamaha Fazer FSZ1000 2004

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-09 18:54

On Wed, 22 Jul 2009 16:59:50 +0200, Steen E. wrote:

> [...]
> alle været i perfekt balance op til over 200 kmt.
>
> Mon ikke det primært er et spørgsmål om forhandlerens omhu og udstyr til

Jeg har ikke oplevet ubalance af betydning på dæk til mc. Derimod var
fælgene på VTR'en ganske meget ude af balance :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Finn

Dato : 23-07-09 05:52

> Jeg har ikke oplevet ubalance af betydning på dæk til mc. Derimod var
> fælgene på VTR'en ganske meget ude af balance :-/
> mvh
> Orla Pedersen

Efter at have sat BT016 (tror jeg) dæk på forhjulet, ryster den stadig.
MC`en står stadig hos forhandleren og jeg håber at han kan
finde årsagen til ubalancen.

Mvh Finn VFR800

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-09 08:46

On Thu, 23 Jul 2009 06:52:22 +0200, Finn wrote:

> Efter at have sat BT016 (tror jeg) dæk på forhjulet, ryster den stadig.
> MC`en står stadig hos forhandleren og jeg håber at han kan
> finde årsagen til ubalancen.

Skift olie i forgaflen, efterse kronrørslejer, hjullejer,
bagsvingerlejring, i nævnte rækkefølge.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-07-09 10:21

Orla Pedersen skrev:

> Skift olie i forgaflen, efterse kronrørslejer, hjullejer,
> bagsvingerlejring, i nævnte rækkefølge.

Samt naglerne til de flydende skiver. Mine var en smule slidte. Og det
gav en ubalance der kørte op og ned i frekvens. Der skal ikke meget slør
til at skiben kan flytte sig op og ned. Vægtforskydningen har dobbelt
effekt. En fejl man ikke kan afsløre ved statisk afbalancering. Ej
heller ved de omdrejninger en afbalanceringsmaskine kører med.

--
MVH
Ib Jakobsen