Kenwood køkkenmaskine tilbehør
Fra : Heidi

Dato : 22-07-09 07:46

Vi skal have en køkkenmaskine som kan lidt af hvert - og var egentlig i
starten overbeviste om at det skulle være en Kitchen Aid, men nu falder
valget mere på en Kenwood Chef KM010 (har også kigget på Major KM020,
men synes ikke umiddelbart vi har brug for den ekstra plads til den
ekstra pris).

Mit spørgsmål går egentlig mest på - jer derude der har en Kenwood,
hvilket tilbehør har i til den og hvad bruger i mest/hvad er i mest
glade for?

--
Heidi

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-07-09 01:06

On 22 Jul., 08:45, "Heidi" <nos...@hejdi.dk> wrote:
> [...]
>
> Mit spørgsmål går egentlig mest på - jer derude der har en Kenwood,
> hvilket tilbehør har i til den og hvad bruger i mest/hvad er i mest

Vi har en Major KM020, dog har vi kun det udstyr der fulgte med.
Det har indtil videre været nok.

Det afløste en tussegammel anden Kenwood og vi er meget glade for den.

--
Christian

Fra : Kim

Dato : 22-07-09 09:06

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mit spørgsmål går egentlig mest på - jer derude der har en Kenwood,
> hvilket tilbehør har i til den og hvad bruger i mest/hvad er i mest glade

Bosch skulle osse være gode:
http://hjem.dk/bolig/koekken/koekkenmaskiner/diverse-koekkenmaskiner/bosch-koekkenmaskine-mum-8400-professional-soelv-metallic.aspx

Mvh, Kim

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-07-09 09:33

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> wrote in message
> Mit spørgsmål går egentlig mest på - jer derude der har en Kenwood,
> hvilket tilbehør har i til den og hvad bruger i mest/hvad er i mest glade
> [...]

Jeg har kun en blender som extra ilbehør, men den er (synes jeg) godt nok
bøvlet at have med at gøre, så vi har købt en anden blender, som vi bruger
istedet.

Bjarne K.

Fra : Heidi

Dato : 22-07-09 14:46

Bjarne K. wrote:
> "Heidi" <nospam@hejdi.dk> wrote in message

> Jeg har kun en blender som extra ilbehør, men den er (synes jeg) godt
> nok bøvlet at have med at gøre, så vi har købt en anden blender, som
> vi bruger istedet.

Hvilken blender er det i har? Er det den i plastic, metal eller glas? Og
hvad er det der gør den bøvlet at bruge?

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 22-07-09 15:39

Heidi wrote:

> Hvilken blender er det i har? Er det den i plastic, metal eller glas?
> Og hvad er det der gør den bøvlet at bruge?

I øvrigt kan jeg se at den i glas følger med som standard der hvor jeg
evt. har tænkt mig at bestille, så den kommer jeg nok ikke udenom
Men jeg vil gerne stadig høre din mening om hvorfor den er bøvlet.

--
Heidi

Fra : jos

Dato : 22-07-09 17:16

> I øvrigt kan jeg se at den i glas følger med som standard der hvor jeg
> evt. har tænkt mig at bestille, så den kommer jeg nok ikke udenom
> Men jeg vil gerne stadig høre din mening om hvorfor den er bøvlet.
Vi har samme model, og syntes også den var for bøvlet, især ifb. med
adskillelse/rengøring.
Efter at have skiftet blenderdelen 3 gange på 6-7 år (grundet
revne/utæthed), har vi smidt blenderdelen ud, og købt en løs seperat
blender!

finn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-07-09 20:51

"jos" <jos@her.dk> wrote in news:4a673b3b$0$56778
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Efter at have skiftet blenderdelen 3 gange på 6-7 år (grundet
> revne/utæthed), har vi smidt blenderdelen ud, og købt en løs seperat
> blender!

Glasblenderen? Min er nok over 30 år gammel, og fungerer fint. Fik ny
pakning da jeg overtog den. Måske var kvaliteten bedre i gamle dage?

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-07-09 10:23

> Hvilken blender er det i har? Er det den i plastic, metal eller glas? Og
> hvad er det der gør den bøvlet at bruge?

Den i plast.

Den består af fire dele. En bund, en kniv, en gummiring og en kande. Det er
jo smart nok, at den kan skilles ad, når den skal i vaskemaskinen.

Det bøvlede bestod i, at det er lidt svært at ryste en kenwood kitchen chef.
Så når man laver f.eks Humus, skal man ustandelig stoppe den og presse
"massen" ned til kniven, med en dej spartel. Selv efter det egentlig har den
konsistens det skal have, kører knivende bare rundt i en luftlomme.

Så er den bedre med en almindelig blender. Den får bare nogle dask mod
bordet, så skal "massen" nok, komme ned til knivene

--

Bjarne K.

Fra : Heidi

Dato : 23-07-09 11:03

Bjarne K. wrote:

> [...]
> Så er den bedre med en almindelig blender. Den får bare nogle dask mod
> bordet, så skal "massen" nok, komme ned til knivene

Ja det lyder logisk nok - så må den primært bruges til de helt flydende
ting i stedet, hvis ikke jeg vælger fortsat at bruge minihakkeren til
stavblenderen i stedet

--
Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-09 11:34

"Bjarne K."
> [...]
> bare rundt i en luftlomme.
>
> Så er den bedre med en almindelig blender. Den får bare nogle dask mod bordet, så skal

Jeg syns en foodprocessor fungerer bedre til hummus,
men det er rigtigt, man kommer nemt til at snurre i luften.
Hvad med en kødhakker, kan den bruges.?
Jeg kan ikke få min hummus helt så fin som den fra mellemøsten,
men det er vidst nget med at fjerne hinderne inden man kværner.
-max-

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-07-09 11:50

"o--max" <maxatbanz.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan ikke få min hummus helt så fin som den fra mellemøsten,
> men det er vidst nget med at fjerne hinderne inden man kværner.

Mener at kunne huske, at der en anden gang, i gruppen, er spurgt til
konsistensforskellen på det hjemmelavede og det man kan få færdiglavet. Jeg
tror også dengang, at der blev talt om en kødhakker.

Måske google husker bedre end mig.

Bjarne K.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-07-09 20:46

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> wrote in

> Mit spørgsmål går egentlig mest på - jer derude der har en Kenwood,
> hvilket tilbehør har i til den og hvad bruger i mest/hvad er i mest
> glade for?

Jeg arvede min mormors Kenwood fra 70'erne (at dømme udfra den
skrigorange farve), med ALT tilbehør.

Den store metalskål og K-spaden var uundværlige. Glasblenderen var lækker
fordi den kun adskilles fuldstændig og derfor var nem at rengøre.

Kødhakker, råkostjern og saftpresser var også tit i brug. Desværre har
jeg ikke plads til den for tiden, så den er i pleje.

Holder evigt, selv ved intensiv brug.