MySQL + SME server CentOS - adgang fra net~
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 21:11

Har en SME server installation kørende side som side med min Windows server.
Ville egentligt gerne skifte over til Linux men har lige et par småproblemer
før det kan lade sig gøre.

Jeg ville gerne kunne forbinde til MySQL serveren på Linuxmaskinen fra min
Windowsmaskine - til dette bruger jeg MySQL administrator.
Til at starte med ville jeg gerne bare kunne forbinde over LAN men over
internettet på sigt og gerne i samme omgang.

Men hver gang jeg forsøger at forbinde til SQL så får jeg en fejlmeddelse om
at "computer navn + IP" IKKE har rettigheder til at forbinde til MySQL.

Jeg har kørt nedenstående kommandoer

config setprop mysqld LocalNetworkingOnly no
expand-template /etc/my.cnf
sv t /service/mysqld

Samt

config set mysqld service access public status enabled TCPPort 3306
signal-event remoteaccess-update
signal-event reboot

Dem har jeg kørt fordi det står på :
http://wiki.contribs.org/MySQL#Access_MySQL_from_the_local_network

Men det hjælper mig ikke.

Er der nogen som har en ide til hvad det er jeg gør forkert ?

Mvh. Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-09 23:37

Den Tue, 21 Jul 2009 22:11:28 +0200 skrev Allan M:
> [...]
>
> Men det hjælper mig ikke.
>
> Er der nogen som har en ide til hvad det er jeg gør forkert ?

Mangler du ikke en GRANT et eller andet?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-09 21:35

> Mangler du ikke en GRANT et eller andet?

Jo men har Grant til root på den IP jeg sidder på og det hjalp desværre
ikke.

Er det ikke helt normalt at man gerne ville kunne tilgå sin SQL fra nettet -
altså internettet ?

Jeg kan ikke rigtigt finde en guide til hvordan det skal sættes op - nogen
der har et bud ?

Mvh. Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 22-07-09 21:38

Den Wed, 22 Jul 2009 22:34:54 +0200 skrev Allan M:

> [...]
> altså internettet ?
>
> Jeg kan ikke rigtigt finde en guide til hvordan det skal sættes op - nogen

Har du checket iptables og /etc/hosts.allow?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-09 21:56

Jeg fandt ud af det - SME har eget forum og der stod meget af det jeg ikke
har kunne finde ud af.
Men tak for hjælpen alligevel.

Mvh. Allan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-07-09 16:39

On Wed, 22 Jul 2009 22:55:58 +0200, Allan wrote:

> Jeg fandt ud af det - SME har eget forum og der stod meget af det jeg ikke
> har kunne finde ud af.

Hvad var løsningen så?

,

--
"I said to Hank Williams: How lonely does it get? Adam Sjøgren
Hank Williams hasn't answered yet" asjo@koldfront.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-07-09 22:16

Den Thu, 23 Jul 2009 21:17:27 +0200 skrev Allan M:

> Sad godt nok og tænkte at jeg skulle skrive det her i gruppen men havde
> jo fortalt om forumet så tænkte ......
>
> Ja men det var manglende GRANT til bruger@"%" som giver bruger adgang
> fra alle ip'er istedet for til bruger@192.168.0.99 f.eks.
>

> Mvh. Allan