MS Windows
briani 27239
"opgradering" fra XP til Vista, hvordan gø~
Fra : Rasmus Hansen

Dato : 21-07-09 20:42

Min gamle computer er var at give op og jeg har derfor købe og er ved at
samle en ny. Min plan er at installer Vista og opgrader til Win 7 når
den kommer.

Jeg vil gerne lave en ren installering, men jeg har en masse billeder,
Itunes musikfiler og programmer som jeg gerne vil have over. Hvordan gør
jeg nemmest det, der er et program eller andet som jeg kan bruge?

Jeg har lånet en 250Gb ekstern WD harddisk.

- Rasmus

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-07-09 21:42

Rasmus Hansen skrev:

> Jeg har lånt en 250Gb ekstern WD harddisk.

Så er det bare at hive alt hvad du skal gemme over
på den, installere dit nye styresystem, og hive det
tilbage fra backup-disken.

> en masse billeder, Itunes musikfiler og programmer
> som jeg gerne vil have over

Programmer skal installeres igen på det nye system,
men du kan sagtens tage bagkup af musik og billeder.

> lånt en 250Gb ekstern

Sådan noget skal du selv have til daglig backup - du
aner jo ikke hvornår din harddisk dør - det kan være
det næste lynnedslag - så er det rart at have alle data
to steder

Lynnedslag rammer tilfældigt, det har vi jo lige set med
en fodboldspiller - og jeg har godt nok kasseret mange
pc'er på den konto i tidens løb.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : KentBM

Dato : 22-07-09 10:47

Rasmus Hansen skrev:
> [...]
> Itunes musikfiler og programmer som jeg gerne vil have over. Hvordan gør
> jeg nemmest det, der er et program eller andet som jeg kan bruge?
Hvis ellers jeg har forstået det korrekt, så vil du kunne købe en fuld
Win7 til opgraderings pris. Med fuld menes uden IE og der sker derfor
ske en fuld installation af Win7, så det er lige meget, hvad du gør nu.

Det er alligevel forfra begynd når Win7 kommer ud. Men selvfølgelig kan
alle dine backup af billeder og iTunes musikfiler bruges til at lægge
ind på Win7.

--

Kent