Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
LR og geotagging
Fra : Jan Boegh

Dato : 21-07-09 14:12

Når et billede (NEF) er geotagget før import viser Lightroom det uden
videre. Men forsøger jeg med at geotagge mine allerede importerede billeder,
får jeg ikke denne geotagging med selvom jeg beder LR resynkronisere
metadata. Jeg er nødt til at fjerne billederne helt fra databasen og aså
gennemføre en ny import før jeg får goetaggingen med. Er der noget, jeg har
overset?
Jeg bruger ikke sidecarfiler.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos på http;//album.boegh.net

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-07-09 15:31

Jan Boegh wrote:
> [...]
> resynkronisere metadata. Jeg er nødt til at fjerne billederne helt
> fra databasen og aså gennemføre en ny import før jeg får goetaggingen

Ja, det er let nok Når du clicker på et billede, der er geotagged efter
import til LR vil der vises tre prikker på thimbnail, som hvis du clicker på
den kan se at der er forskel mellem metadata i LR databasen og filen. Hvis
du så markerer alle de filer, du har opdateret og højreclicker og vælger
metadata | read metadata from files (eller vælg samme funktion fra metadata
menyen) så vil geotaggingen bliver læst og positionen vises i LR EXIF
panelet.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse www.hanskrusephotography.com

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-07-09 21:58

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fra metadata menyen) så vil geotaggingen bliver læst og positionen vises i

Takker - lige hvad jeg manglede.

vh
Jan