Sletning af nyhedsgruppe indlæg
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-07-09 13:55

Jeg har fået en personlig mail fra en person
der er grumme ked af den kritik, jeg har skrevet
om den pågældendes hjemmeside.

Jeg er blevet bedt om at slette kritikken.
Men hvis jeg var sindet at gøre det, kan jeg så
overhovedet?

Jeg har det yderligere problem, at alle postings
i min newsreader (Thunderbird) fra før 17/7 er
forsvundet. Er det også tilfældet for andre?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ole C

Dato : 21-07-09 14:05

Jørgen Farum Jensen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg har det yderligere problem, at alle postings
> i min newsreader (Thunderbird) fra før 17/7 er
> forsvundet. Er det også tilfældet for andre?

Du kan da prøve, men ikke alle newsservere retter sig efter anmodningen om
at slette indlæg - og hvis brugerne har hentet indlægget ned på deres
maskine, kan du selvfølgelig ikke slette det der.
Så forhåbentlig kan du stå inde for kritikken - ellers må du skrive et nyt
indlæg, hvor du korrigerer dig selv.

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-07-09 14:18

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg har det yderligere problem, at alle postings
> i min newsreader (Thunderbird) fra før 17/7 er
> forsvundet. Er det også tilfældet for andre?

Jeps. Jeg bruger også Thunderbird til nyhedsgrupper.

<ot>
Jeg skulle måske lede efter en indstilling i TB, der angiver hvorvidt
man vil læse beskederne direkte på serveren eller hente dem ned en gang
for alle (ligesom med mails), så jeg ikke skal opleve det problem en
anden gang.
</ot>

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-07-09 14:44

Philip Nunnegaard skrev:

> [...]
> man vil læse beskederne direkte på serveren eller hente dem ned en gang
> for alle (ligesom med mails), så jeg ikke skal opleve det problem en

Konto indstillinger > Offline og diskplads

Ser det først nu - hvis bare man havde tænkt på dét.

Jeg skiftede til TDC for et par måneder siden, før
brugte jeg Sunsite, men den forekom meget sløv
på min nye Yousee opkobling, så derfor TDC.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Carl Drud

Dato : 21-07-09 14:54

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg skiftede til TDC for et par måneder siden, før
> brugte jeg Sunsite, men den forekom meget sløv
> på min nye Yousee opkobling, så derfor TDC.

Var der ikke problemer med TDC newsserver fredag/lørdag. Har set indlæg
fra andre der ikke kan få indlæg frem fra før nedbruddet.

--
Carl

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-07-09 15:09

Carl Drud skrev:

> Var der ikke problemer med TDC newsserver fredag/lørdag. Har set indlæg
> fra andre der ikke kan få indlæg frem fra før nedbruddet.

Jo. Grænsen går lige præcis ved indlæg der postet før serveren kom op igen.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-07-09 14:27

Jørgen Farum Jensen escribió:

> Jeg er blevet bedt om at slette kritikken.
> Men hvis jeg var sindet at gøre det, kan jeg så
> overhovedet?

Du kan selvfølgelig ikke slette et indlæg, som brugere allerede har
hentet ned på deres maskiner. Men det er nok alligevel de færreste
brugere der gemmer alle indlæg permanent.

Derimod kan du bede Google om at fjerne indlægget fra deres
arkiveringstjeneste i Google Groups. Jeg kan ikke lige huske hvordan man
navigerer frem til denne mulighed, men den er der, eller har i hvert
fald været der.

Der er andre mindre arkiveringstjenester, men hvilke der måtte arkivere
den gruppe du har skrevet i kræver et opsøgende arbejde - men det har
måske også mindre betydning, hvis de er mindre kendte.

> Jeg har det yderligere problem, at alle postings
> i min newsreader (Thunderbird) fra før 17/7 er
> forsvundet. Er det også tilfældet for andre?

Har du mon ikke sat Thunderbird op til at automatisk at slette gamle
indlæg? Det er det mest almindelige for newsreadere.

Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-07-09 15:38

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Derimod kan du bede Google om at fjerne indlægget fra deres
> arkiveringstjeneste i Google Groups.

Jeg har læst at det skulle være ualmindelig besværligt. Den
normale sletteprocedure (control message) respekterer de ikke.

Derudover ville jeg da ikke slette mine indlæg på opfordring.

--
Bertel

Fra : KentBM

Dato : 21-07-09 19:14

Bertel Lund Hansen skrev:
> Derudover ville jeg da ikke slette mine indlæg på opfordring.

Jep. Kan man ikke stå ved det, så lad være med at sende det i første
omgang. Eller indrøm en eventuel fejl, men sletning er ikke en mulighed.

--

Kent

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-07-09 20:22

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har læst at det skulle være ualmindelig besværligt. Den
> normale sletteprocedure (control message) respekterer de ikke.
>
> Derudover ville jeg da ikke slette mine indlæg på opfordring.

Jeg har været ude før det en gang før for flere år
siden, hvor jeg havde kritiseret en hjemmeside
ganske kraftigt. Hjemmesiden blev i store træk
rettet i overensstemmelse med kritikken. Problemet
for den pågældende var at min kritik figurerede
noget højere i Google end den pågældende rettede
hjemmeside, for så vidt angik et vigtige nøgleord.

Da kunne jeg slette mit oprindelige indlæg, men
det hjalp jo ikke meget.

I det aktuelle tilfælde har den pågældende ikke
taget sig af noget af kritikken, men er åbenbart
blevet pålagt at få fjernet både sit eget indlæg
og min kritik. Jeg er ikke sindet at slette mit
indlæg jeg står ved min kritik.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-07-09 20:43

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> taget sig af noget af kritikken, men er åbenbart
> blevet pålagt at få fjernet både sit eget indlæg
> og min kritik. Jeg er ikke sindet at slette mit

Som andre har oplyst - der har været nedbrud hos tdc, så ældre indlæg på
deres server er væk.
Du kan i stedet finde det via google grupper eller på sunsite.
Med hensyn til at slette - som du åbenbart ikke vil, så er det således, at
hvis ingen har nået at svare på indlægget, så kan du slette det (men
selvfølgelig ikke fjerne det hos dem, som har nået at hente det), men nye
som henter indlæg fra gruppen vil ikke få det pgl. indlæg ned. Hvorledes man
sletter i Thunderbird ved jeg ikke, da jeg selv bruger windows mail, hvor
man gør det via Meddelelse - Slet meddelelse.
Hvis nogen har nået at svare/kommentere dit indlæg, kan det ikke længere
slettes, da nye indlæg kobles på dit og du kan ikke slette andres indlæg.
Men uanset hvad, kan jeg ikke se nogen mulighed for, at du kan slette det,
da du ikke via TDC server kan få fat i det originale indlæg og derfor ikke
kan sende kommandoen om at slette. Det er jo deres server som holder styr
på, hvem der har sendt indlægget og derved har ret til at slette.

Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-07-09 20:54

Kurt B. Andersen skrev:

> Med hensyn til at slette - som du åbenbart ikke vil, så er det således, at
> hvis ingen har nået at svare på indlægget, så kan du slette det

Det har ikke noget at gøre med om andre har svaret på det - ud
over at hvis de citerer ens indlæg, kan det jo læses på den måde,
og svarene kan man ikke selv slette.

> Hvis nogen har nået at svare/kommentere dit indlæg, kan det ikke længere
> slettes,

Jo da.

Men Google respekterer ikke disse slettebeskeder, og det er der
andre newsservere der heller ikke gør, så i praksis kan det slet
ikke svare sig at makke med det.

--
Bertel

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-07-09 22:10

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev :

>Det har ikke noget at gøre med om andre har svaret på det - ud
>over at hvis de citerer ens indlæg, kan det jo læses på den måde,

Har man message-id eller indlæg-nr., så kan man hente slettede
indlæg i den tid, som indlæg ligger på newsserveren.

>og svarene kan man ikke selv slette.

Jo da, men anses som fy-fy.
--
Kerim

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-07-09 22:30

Bertel Lund Hansen escribió:

> Jeg har læst at det skulle være ualmindelig besværligt.

Det er det nu ikke.

> Den
> normale sletteprocedure (control message) respekterer de ikke.

Nej, det er jo ikke en newsserver de driver.

> Derudover ville jeg da ikke slette mine indlæg på opfordring.

Sådan er vi så forskellige.

Mikkel

Fra : John

Dato : 21-07-09 15:24

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har det yderligere problem, at alle postings
> i min newsreader (Thunderbird) fra før 17/7 er
> forsvundet. Er det også tilfældet for andre?

Oplever samme problem i OE.

Driftsforstyrrelser på følgende News-server:
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/driftsinformation/details.php?id=1423018636&dogtag=f5_e_kc_di_int

John