Hjemmerøget bacon i Østerbro/Hellerup og n~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-07-09 17:59

Jeg køber hjemmerøget bacon hos slagteren i Holmbladsgade (tvillingerne)
og den er superlækker. Ved faktisk ikke hvad den koster kiloet, men god
er den.

Imidlertid er det noget af en rejse for mig, så findes der en
tilsvarende slagter som selv ryger og har fornuftige priser i mit hood?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-07-09 17:40

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Imidlertid er det noget af en rejse for mig, så findes der en
> tilsvarende slagter som selv ryger

Cigaretter, cigar eller pibe?

Prøv SuperBest på Jægersborg Allé (den, der ligger tættest mod Øresund). De
har mange specialiteter, man ikke finder andre steder. Jeg har bl.a. fundet
pancetta og skagensskinke dér.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 22-07-09 08:15

On Mon, 20 Jul 2009 18:59:12 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

>Imidlertid er det noget af en rejse for mig, så findes der en
>tilsvarende slagter som selv ryger og har fornuftige priser i mit hood?

Fornuftige priser er jo et relativt begreb... :)

Men jeg ved at Gourmandiet, http://gourmandiet.dk slæger slagter
Ålbæk's bacon, denne bacon er ikke billig i min verden, men den er
go... :)

/Bjarne

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 22-07-09 17:20

On Wed, 22 Jul 2009 09:15:28 +0200, Bjarne Holm Lorenzen
<skumle@_No_SPAM_NO_gmail.com> wrote:

>Fornuftige priser er jo et relativt begreb... :)
>
>Men jeg ved at Gourmandiet, http://gourmandiet.dk slæger slagter
>Ålbæk's bacon, denne bacon er ikke billig i min verden, men den er
>go... :)

Helt enig -- og så er den superdrøj i brug! Smager rå af den fineste
spegeskinke, man kan forestille sig. Agerhønesuppe m. små sprøde
skiver af Aalbæks bacon var fantastisk!

Jeg undrer mig over, at der ikke fremstilles en økologisk udgave.
Nogen bud på en forklaring af hvorfor?

---
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net/gastronomi (Bergholts blog med opskrifter & om
gastronomi)

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 26-07-09 12:17

On Wed, 22 Jul 2009 18:19:39 +0200, Kasper Bergholt
<mxnxgx@tiscali.dk> wrote:

>Jeg undrer mig over, at der ikke fremstilles en økologisk udgave.
>Nogen bud på en forklaring af hvorfor?

Det ved jeg faktisk ikke, men jeg kan da spørge ham... :)

/Bjarne

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 27-07-09 16:19

On Sun, 26 Jul 2009 13:16:40 +0200, Bjarne Holm Lorenzen
<skumle@_No_SPAM_NO_gmail.com> wrote:

>Det ved jeg faktisk ikke, men jeg kan da spørge ham... :)

Det må du meget gerne; jeg er ret overbevist om, at der må være et
marked for den slags også!

---
Kasper Bergholt
http://bergholt.net/gastronomi/ (Bergholts blog om gastronomi &
opskrifter)

Fra : Bagmanden

Dato : 22-07-09 19:50

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Imidlertid er det noget af en rejse for mig, så findes der en
> tilsvarende slagter som selv ryger og har fornuftige priser i

....og til jer der bor nord for Købehavn og ikke orker byen, så
ligger der en lille perle af en slagter på vejen mellem Kokkedal
og Fredensborg. Hans pølser og røgvarer er rigtig lækre.

http://kyes.dk/index.htm

http://www.kildedalen.com/ny_side_272.htm
--
Bagmanden