Morse kode? anyone?
Fra : Ukendt

Dato : 20-07-09 21:51

Hej,
jeg har fået en opgave med at oversætte noget morsekode.

Det ligger i en mid fil og jeg kan ikke nå at lytte det.
Er der nogen herinde der kunne tænke sig at hjælpe mig med at løse den
opgave...?

Den ligger her:
http://www.gratisupload.dk/download/31575/

Mvh
Allan

Fra : oz3bto

Dato : 20-07-09 22:32

"Allan" <nope> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ligger i en mid fil og jeg kan ikke nå at lytte det.
> Er der nogen herinde der kunne tænke sig at hjælpe mig med at løse den

Prøv dk.fritid.hamradio der sidder et par gamle gutter der med gammel A
licens .. Burde være en smal sag for dem at oversætte det

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-09 23:05

> Prøv dk.fritid.hamradio der sidder et par gamle gutter der med gammel A
> licens .. Burde være en smal sag for dem at oversætte det

Så er der postet der..
Mange tak skal du have!

/Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-09 23:28

Den Mon, 20 Jul 2009 22:51:22 +0200 skrev Allan:
> [...]
>
> Det ligger i en mid fil og jeg kan ikke nå at lytte det.
> Er der nogen herinde der kunne tænke sig at hjælpe mig med at løse den

Kan du ikke bare sætte hastigheden ned på filen?

Eller åbne den i en lyd-editor der viser samples grafisk. Så burde det
være muligt at *se* morsekoden på skærmen, hvis der da ikke er for
meget støj.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 07:45

> Kan du ikke bare sætte hastigheden ned på filen?

Du er SMART!

> Eller åbne den i en lyd-editor der viser samples grafisk. Så burde det
> være muligt at *se* morsekoden på skærmen, hvis der da ikke er for
> meget støj.

Godt tænkt... Det vil jeg gøre!

Mvh
Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-09 18:08

Den Tue, 21 Jul 2009 08:44:41 +0200 skrev Allan:

> Du er SMART!

> Godt tænkt... Det vil jeg gøre!

Og så ser jeg først nu at der står "mid fil". Det plejer at være midi,
altså musik-instrumenter. Så er der ingen støj, til gengæld er der heller
ingen samples der kan vises i et dertl indrettet program. Så er det med
om man kan finde en midi-editor. "Piano roll" visning burde være perfekt
til formålet.

En fordel er så at hastigheden kan ændres stort set ubegrænset.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 21:11

> Det ligger i en mid fil og jeg kan ikke nå at lytte det.
> Er der nogen herinde der kunne tænke sig at hjælpe mig med at løse den
> [...]

Jeg får det til :
sos er det internationale ndsignal men cachen ligger p n55 03.930 og e010
37.182

/karsten

--
Nu i Nacra Inter 18

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 21:14

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> Jeg får det til :
> sos er det internationale ndsignal men cachen ligger p n55 03.930 og e010
> [...]

Som er i Svendborg

/karsten (stadig i Nacra Inter 18)

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-09 09:30

> Som er i Svendborg

Hej Karsten - Perfekt!
Tak for hjælpen - de var ikke ligefrem hjælpsomme ovre i hamradio.

Mvh
Allan