Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
lightroom web-module
Fra : Carsten

Dato : 20-07-09 17:34

Hej

Er der en venlig sjæl, der ved, hvor det bestemmes, hvilken opløsning
Lightroom eksporterer webgallerier i? Jeg kan ikke få det til andet end 240
ppi....

Mvh

Carsten

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-07-09 18:48

Carsten wrote:
> Hej
>
> Er der en venlig sjæl, der ved, hvor det bestemmes, hvilken opløsning
> Lightroom eksporterer webgallerier i? Jeg kan ikke få det til andet end 240
> ppi....

Hvad vil du bruge ppi til på en skærm?

-det mest relevante er hvor mange pixels, billedet fylder på hver led,
og det kan du vælge. I web output kan jeg ikke finde noget om ppi, hvor
finder du det ?

Bo //

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 20-07-09 19:07

On Mon, 20 Jul 2009 18:34:07 +0200, Carsten wrote:

> [...]
>
> Er der en venlig sjæl, der ved, hvor det bestemmes, hvilken opløsning
> Lightroom eksporterer webgallerier i? Jeg kan ikke få det til andet end 240

Kig lidt på denne her side http://www.scantips.com/no72dpi.html og se at
dpi(ppi) ikke har det fjerneste at sige ved brug til skærmvisning.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid.dk med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Carsten

Dato : 21-07-09 13:59

> Kig lidt på denne her side http://www.scantips.com/no72dpi.html og se at
> dpi(ppi) ikke har det fjerneste at sige ved brug til skærmvisning.

...nej, det er rigtigt nok - jeg oplevede blot forleden at få nogen meget
store filer i images-folderen med Simple Viewer. Underligt nok kan jeg ikke
reproducere det. Nu får jeg filer med en passende størrelse ifht
pixeldimensionerne.....det er nok bare mig, der er lidt langsom