MS Windows
briani 27239
Windows Installer
Fra : Fly Christensen

Dato : 20-07-09 21:13

Hejsa!

Jeg er ved at gå amok på min PC!

Det drejer sig om, at jeg prøver at udføre et jave-program. Det
meddeler: Class not found. Program will exit - så dan cirka. OK jeg har
så fundet ud af, at jeg sikkert skal geninstallere java. Når jeg så
prøver at installere jave, får jeg fejlmeddelelsen: Error 1723: A
dll-was not found.
Ok, har fundet ud af, at det sikkert er et problem med Windows
Installer. Altså henter jeg Windows Installer 4.5 og kører det. Det går
også ok.
Når jeg nu prøver at installere java, får jeg igen fejl 1723 - hvad
pokker går der galt her?

Jeg har automatisk update med accept (jeg bestemmer - den foreslår).
Jeg har været inde på MS Update og updatet alt, hvad der blev foreslået.

Maskinen kører XP pro SP3.

Andre ting I skal have at vide for at kunne hjælpe mig videre?

Takker.

Fly

Fra : John

Dato : 20-07-09 22:00

> Når jeg nu prøver at installere java, får jeg igen fejl 1723

Prøv evt at fjerne al gl Sun java med dette gratis værktøj, genstart, og
derefter geninstaller java:

"JavaRa is a simple tool that does a simple job: it removes old and
redundant versions of the Java Runtime Environment (JRE)":

http://majorgeeks.com/JavaRA_d5982.html

John

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-07-09 06:14

On Mon, 20 Jul 2009 22:59:48 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>
>"JavaRa is a simple tool that does a simple job: it removes old and
>redundant versions of the Java Runtime Environment (JRE)":

Hejsa.

Jeg har nu brugt programmet og fjernet gamle java-installationer.
Jeg har derefter brugt JavaRA til at opdate selve Java. Den downloader
fint, men med installationen får jeg igen

Error 1723: There is a problem with this Windows Installe package. A DLL
required for this install to complete could not be run. Contact (folk
som alligevel ikke findes).

Derefter siger Java-install

This software already exist. Install it anyway.

Hvis jeg klikker "ja" får jeg igen fejl 1723.

Fly

Fra : John

Dato : 21-07-09 15:15

> [...]
>
> Error 1723: There is a problem with this Windows Installe package. A DLL
> required for this install to complete could not be run

Hmm.. hvilken .dll mon det er..

Prøv om Belarc evt afslører fejlbehæftede Windows patches:
http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

> Derefter siger Java-install
> This software already exist. Install it anyway.

Tyder på, at ikke alle filer er fjernet. Har du mon genstartet Windows? Kørt
en windowssøgning, og slettet al Sun java?

En Google-søgning viser, at mange andre tumler med fejl 1723, og der
foreslås bl a et meget tvivlsomt registrerings oprydningsværktøj (RegCure),
som angivelig kan ødelægge Windows, samt kræver betaling for at udføre
reparation.

Til oprydning i registrerings databasen benytter jeg dette gratis og
skånsomme program:
http://www.snapfiles.com/reviews/eusing-free-registry-cleaner/eusingregistry.html

En scanning med gratis SuperAntiSpyware kan anbefales:
http://www.snapfiles.com/reviews/Super-Anti-Spyware/SuperAntiSpyware.html

Reparation af Windowsfiler:

Start> Kør, skriv: sfc /scanonce, klik OK, og genstart pc'en. (Bemærk
mellemrum efter sfc)

Ha' Windows CD'en parat, og vær tålmodig. Kørslen kan vare en times tid.

Hvis ovenstående ikke løser dit problem, må jeg desværre melde pas.

John

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-07-09 17:10

On Tue, 21 Jul 2009 16:14:51 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Hmm.. hvilken .dll mon det er..

Hvis jeg bage vidste, så kunne jeg muligvis finde den på nettet.

[snip løsningsforslag]

Takker.

Det vil jeg prøve.

Fra : John

Dato : 28-07-09 22:52

> Det vil jeg prøve.

Nu kunne det jo så være morsomt at vide, om problemet blev løst...

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-07-09 13:54

On Tue, 28 Jul 2009 23:51:51 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Nu kunne det jo så være morsomt at vide, om problemet blev løst...

Nej, det er ikke morsomt. Jeg har brugt weekenden og indtil nu på at
prøve forskellige ting, men alle med samme resultat -

Windows installer installerer godt nok. Genstart og prøve Java, men nej,
stadig samme fejl.

Jeg har endda downloadet flere forskellige utilties, som blev foreslået
her, men lige lidt hjælpre det.

Fly

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 21-07-09 15:30

> [...]
>
> Jeg har automatisk update med accept (jeg bestemmer - den foreslår).
> Jeg har været inde på MS Update og updatet alt, hvad der blev foreslået.

måske kan dette hjælpe:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no21

m v h
HC

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-07-09 15:57

On Mon, 20 Jul 2009 22:13:06 +0200, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

Så, nu skete der noget godt! - tror jeg.

Efter at have brugt "Windows Install Clean Up" til at fjerne ALT, hvad
der hed noget med JAva på listen, har jeg fået lov til at installere den
nye Java.

Nu håber jeg bare, at det virker, som det skal!

Takker!

Fly

Fra : John

Dato : 29-07-09 17:10

> Efter at have brugt "Windows Install Clean Up" til at fjerne ALT, hvad
> der hed noget med JAva på listen, har jeg fået lov til at installere den
> nye Java.

Sikke dog en gang bøvl. Nå, men det er vel Sun java i en nøddeskal :(

> Nu håber jeg bare, at det virker, som det skal!

Vi krydser fingre!

> Takker!

Selv årsag :)

Tak for tilbagemelding.

Iflg Google tumler mange andre med problemet, så derfor kan andre måske ha'
glæde af dit 'sygdoms-forløb'.

John

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-07-09 17:52

On Wed, 29 Jul 2009 18:09:46 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Sikke dog en gang bøvl. Nå, men det er vel Sun java i en nøddeskal :(

Der er _bare_ træls arbejde, som ikke rigtig har noget formål.

>Vi krydser fingre!

Ellers får computeren "udskiftning", da den alligevel er gammel.

>Tak for tilbagemelding.

Gerne

>Iflg Google tumler mange andre med problemet, så derfor kan andre måske ha'
>glæde af dit 'sygdoms-forløb'.

Jeg startede også med at lede på gågle, men jeg fandt ikke rigtigt noget
brugbart for mig.

Fly