Den bedste karrysovs
Fra : Heidi

Dato : 19-07-09 19:04

Regner med at forsøge mig med en form for tandoori kylling i næste uge
til gæster (eller kort sagt bare noget kylling marineret i youghurt og
med tandoori krydderi) - kyllingen skal serveres med grøntsager og
stegte ris, og så en god karrysovs, som gerne må smage af meget og have
lidt bid, men ikke være uspiselig stærk.

Er der nogen af jer der har en rigtig god gennemprøvet opskrift på en
karrysovs der passer til dette?
Kunne godt bare forsøge mig frem med karrypasta (har både rød og grøn),
kokosmælk og karry - men hvis der nu er nogen der sidder med den helt
rigtige opskrift, var det jo et forsøg værd

--
Heidi

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-07-09 21:03

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> wrote in

> Er der nogen af jer der har en rigtig god gennemprøvet opskrift på
> en karrysovs der passer til dette?

Klaret smør, løg og friske hakkede tomater brændes igennem i en meget
varm gryde. Og jeg mener virkelig brændes igennem! Der skal røres
kraftigt for at det ikke brænder fast i bunden. Når al væde er fordampet
og massen tykner, tilsætter du din favorit karrypasta i ønsket mængde,
reducerer varmen en smule og lader det simre 10-20 min stadig under
omrøring.

Nu har du en glimrende basis for enhver asiatisk inspireret karrysauce.
Spæd med hvad du måtte ønske af vædsker, grøntsager og kød.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-07-09 00:00

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne godt bare forsøge mig frem med karrypasta (har både rød og
> grøn)

Indisk karry er ikke helt det samme som thai-karry (som du vist har på
lager). Indisk karry er tørt pulver, hvor thai-karry er en våd masse, der
typisk fås i rød, gul og grøn udgave.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.