Risens mysterier...
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-07-09 18:45

Hej guruer,

Jeg har ofte undret mig over, hvordan de orientalske restauranter får
fremstillet de der lidt klistrerede hvide ris.
Jeg fik engang et råd om at man bare skulle bruge en riskoger, og det hjalp
også en hel del på problemet - jeg er meget glad for min billige riskoger

Nu har min kone så fået en japansk kollega, som selv har sin mad med på
job - og hvad var så mere nærliggende end at spørge hende!
- Hendes råd var så, at man skulle bruge grødris, vaske dem godt, og så bare
koge dem i riskogeren uden salt - kun med vand.
Dette har vi så prøvet i dag, og jeg må sige at resultatet bare var perfekt!

Jeg går ud fra, at grødris ernæringsmæssigt set er på niveau med almindelige
hvide løse ris ? - altså selvfølgeligt ikke så gode som brune ris..

mvh

Andreas M. Hansen
- Som var skeptisk - kunne ikke forestille mig kylling med risengrød

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-07-09 00:02

> Jeg har ofte undret mig over, hvordan de orientalske restauranter får
> fremstillet de der lidt klistrerede hvide ris.

De bruger "sticky rice" - en særlig type ris. Kan fås hos enhver thai-pusher
i dit nabolag.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-07-09 05:42

> De bruger "sticky rice" - en særlig type ris. Kan fås hos enhver
> thai-pusher i dit nabolag.

Thai-pushere er desværre ikke noget man har lige i nabolaget, når man bor
ude på landet...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-07-09 06:35

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De bruger "sticky rice" - en særlig type ris. Kan fås hos enhver
> thai-pusher i dit nabolag.

Der er ganske rigtigt tale om en anden type ris men det er dog ikke sticky
rice, de er nemlig meget mere "sticky "
Der findes rigtigt mange typer ris og man gør klogt i lige at smage en lille
portion før man køber en 20 kg sæk.

Steen.