Shipmate RS83xx/84xx VHF, later Simrad
Fra : Bjarke@Escape

Dato : 19-07-09 21:16

Min VHF er ikke så god. Lyngby siger at signalet er godt men lyden skidt.

Den bedste VHF jeg har haft var en Shipmate 8300. Mit navigationsbord passer
bedst til VHF'er kun med rør. Påtænker derfor at købe en RSxxx brugt.

Men hvis jeg køber en 8300SOS eller en 8400, så skal SSID'en skiftes.
Manualen siger "call authorised dealer", men er der nogen der kender et
"trick". Noget med at trykke et par taster medens man tænder ?

Tilsvarende: hvordan re-konfigurer man til Scandinavien med L1, 2 og evt 3

(Flemming, hvad er det nu for en US/UK gruppe der måske også kan hjælpe ??)

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : claus b.p.

Dato : 20-07-09 00:13

Bjarke@Escape wrote:
> Min VHF er ikke så god. Lyngby siger at signalet er godt men lyden
> skidt.
Kan du ikke prøve om det kan lade sig gøre at finde en anden mikrofon at
afprøve med? Det kunne jo være det bare var den.

Mvh. Claus

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 21-07-09 10:20

Det er det helt sikkert men det er en gammel DEBEG 6310 som der ikke går 12
på dusinet af. Ikke engang eBay kan møstre en enkelt selvom man sætter den
til 'worldwide' søgning.

Og så er det også lidt irriterende at den ikke har L kanalerne.

Bjarke

Fra : Kim Bøndergaard

Dato : 06-08-09 19:20

Med rødder inden for telecom er jeg ret sikker på at selv en "authorised
dealer" kan skifte SSID'en via tastaturet. SÃ¥dan har man lavet alle
mobile tlf. m.m. Tænk bare på SIM låse. Man skal bare kende de hemmelige
besværgelser.
Jeg har selv en Shipmate (del af bådkøb) og har forsøgt at få kontakt til
tidligere Shipmate ansatte, men det er ikke lykkedes endnu, så sig
endelig til hvis du finder en løsning.

/KimBP

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-09 21:25

Hej Bjarke,

Har ikke været så flittig læser af denne nyhedsgruppe denne sommer, hvor
sejlads har haft første prioritet, så jeg beklager det meget sene forsøg
på svar: I rec.boats.electronics sidder der et par meget vidende
sejlere, som ofte har gode svar på hånden inden for maritim elektronik,
navigation, instrumenter og kommunikation ...

På min Raymarine er der adgang til at benytte nogle "Private channels"
og P4 er f.eks. identisk med L2-frekvensen ...

Da jeg skulle have ændret MMSI-nummeret måtte jeg henvende mig til Aage
Hempel, som på stedet mod betaling fik det ændret. Jeg ved ikke, hvordan
man selv kan gøre det.

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør