Billigst til Miami - Hvor er det?
Fra : Martin

Dato : 18-07-09 08:18

Hej Gruppe,

Tænker på at tage 14 dage til miami, men hvornår er det billigst at rejse?

Ved søgning på f.eks. mrjet.dk virker det ikke som om det er billigere
at rejse når sommeren er overstået. Det syntes jeg er lidt mærkeligt.
Hvad er jeres erfaringer?

Vi er to voksne og et barn på to år.

Mvh
Martin

Fra : Steen Hansen

Dato : 18-07-09 09:03

On Sat, 18 Jul 2009 09:18:00 +0200, Martin <no@email.local> wrote:

> [...]
>
>Ved søgning på f.eks. mrjet.dk virker det ikke som om det er billigere
>at rejse når sommeren er overstået. Det syntes jeg er lidt mærkeligt.

Min erfaring fra sidste år at du skal bestille ca 1 måned før du
rejser, så får du den billigste pris, dette er formentlig kun gældende
i disse krisetider.

Men hvis du rejser ud på en torsdag og hjem en lørdag i feb 2010 med
delta kan 4 personer rejse til orlando og hjem igen for knap 15.000
Dkr.

Steen

Fra : Armand

Dato : 18-07-09 11:34

Steen Hansen skrev:
> [...]
>
> Men hvis du rejser ud på en torsdag og hjem en lørdag i feb 2010 med
> delta kan 4 personer rejse til orlando og hjem igen for knap 15.000

Hov! Det glemte jeg:
Vores umage 17-dages ferie sidste år var bestemt af en graf over udrejse
og hjemrejse -priser på Momondo.dk!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 18-07-09 15:17

Armand skrev:

> Hov! Det glemte jeg:
> Vores umage 17-dages ferie sidste år var bestemt af en graf over udrejse
> og hjemrejse -priser på Momondo.dk!

Og:
Uanset hvad kommer du ikke direkte til MIA.
Vores tre ture har været á:
- Billund (Mærsk) - Amsterdam, og Amsterdam (Martin Air) - Miami!
- Kastrup (Delta) - Atlanta, og Atlanta (Delta) - Miami!
- Billund (??) - Frankfurt, og Frankfurt (Lufthansa) - Miami!

For jyder og fynboer har vi siden opdaget at Hamborg er et godt
alternativ til Kastrup!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 18-07-09 11:32

Martin skrev:
> [...]
>
> Ved søgning på f.eks. mrjet.dk virker det ikke som om det er billigere
> at rejse når sommeren er overstået. Det syntes jeg er lidt mærkeligt.

Måske fordi at en af amerikanernes få fridage er "labour-day" som
s.v.j.h. er den første mandag i sept. :-/
Blandt amerikanere regnes sommer-gæsterne for at være fattigrøvene, mens
dem der har råd frekventerer stedet om vinteren/foråret hvor vejret er
til at holde ud, så der MÅ være en forskel i priserne, men så måske
først meget tidligere end i har søgt og ved dén tid så også á højere
priser :-/

I ugerne omkring 1.sept. sidste år, gav vi 9.500,- pr. mand for 17 dage
med havelåge fra poolen og ud til stranden!
Når i søger på hoteller derovre er Collins Avenue "strandvejen" østligst
langs kysten. Hotelpriserne på vandsiden langt ude (á høje gadenumre) af
"Collins", hvor der næsten kun er hoteller, er ikke billigere end
priserne på modsatte side af gaden helt nede ved South Beach, som er
indbegrebet af Miami Beach!
Selve stranden er lidt opreklameret:
- Den er bred men cement-hård(*) indtil tæt på vandlinien!
- Alt efter tidspunktet (ebbe/flod) kan man komme ud for at man med to
skridt nærmest skrider fra knæ til bryst -dybde!
- Som også herhjemme ved vesterhavet, er der store bølger/dønninger da
det jo er oceanet at stranden ligger ud til!
- Strand/ligge -stole er rent optrækkeri!
Så det er ingen ulykke at bo på "den forkerte side" af strandvejen hvis
blot der er en ordentlig pool på hotellet!
Vi har kig på "Haldon Hall" til vores næstgivne Miami-ferie

Når man kommer så langt frem på kalenderen er man til gengæld inde i
orkan-sæsonen hvor man bruger masser af tid på at følge hver enkelt
orkans rute i vejr-udsendelserne på TV(**), men netop labour-day er værd
at sigte på eftersom at detail-handelen er i priskrig om de ferierendes
penge i den uge, hvorfor det er muligt at købe alskens mærkevarer til
nærmest spotpris: I stormagasinet Maceys havde de sidste år 35% på alt,
samt yderligere 11% (á momsen?) hvis du kunne fremvise udenlandsk pas,
og til overflod sluttede ugen lige med yderligere 25% - Behøver jeg at
sige at vi i familien gik shop-amok i hvert vores foretrukne mærkevarer
á Miss Sixty; Ralph Lauren; Hilfiger og Lacoste - For mit vedkommende
bl.a. Jeans; skjorte og broderet polo fra R-L til sammenlagt 500,-kr
En bsparelse der i grunden kan modregnes i flybilletten :-/

(*):
Det er ikke uden grund at Daytona Beach, et par hundrede km's
nordligere, udgør en del af motorsportens vugge!
(**):
De første ord jeg hørte på TV det første år vi var afsted, var netop en
TV-meteorolog der nævnte et område nord for Bahamas der godt kunne gå
hen og blive den næst-kommende orkan (der alle har alfabetisk følgende
navne, hvorved man i forvejen kender navnet på den/de næste).
Ja-ja, tænkte jeg. Sådant noget sensations-journalistik der kun drejer
sig om at være den første der navngiver en orkan under opsejling - Men
det skulle vise sig at dét var første gang jeg hørte orkan-Katrina nævnt

God jagt!

--
Armand.

Fra : Martin

Dato : 20-07-09 20:13

Armand skrev:

> [...]
> sig om at være den første der navngiver en orkan under opsejling - Men
> det skulle vise sig at dét var første gang jeg hørte orkan-Katrina nævnt

Mange tak for det fine svar, og rabatterne omkring udsalg!.

Jeg kigger videre

Mvh
Martin

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-07-09 11:48

"Martin" <no@email.local> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ved søgning på f.eks. mrjet.dk virker det ikke som om det er billigere at
> rejse når sommeren er overstået. Det syntes jeg er lidt mærkeligt.

FDM har fornylig reklameret med, at det i efteråret og frem til foråret
skulle være muligt at flyve til Miami fra 3.567 kr. og opefter for en
returbillet. Så prøv at søge hos dem, idet de har billetter til det meste af
USA.

Kurt

Fra : jimmi1311

Dato : 18-07-09 13:24

On 18 Jul., 09:18, Martin <n...@email.local> wrote:
> Hej Gruppe,
>
> Tænker på at tage 14 dage til miami, men hvornår er det billigst at rejse?
>
> Ved søgning på f.eks. mrjet.dk virker det ikke som om det er billigere
> at rejse når somme

Vi var i Miami i Februar og fløj fra Hamburg.

Vi fandt billetterne på momondo og gave under 3000 kr retur.

MVH
Jimmi

Fra : Martin

Dato : 20-07-09 20:13

Martin skrev:
> [...]
>
> Ved søgning på f.eks. mrjet.dk virker det ikke som om det er billigere
> at rejse når sommeren er overstået. Det syntes jeg er lidt mærkeligt.

Tak til alle for indput

Mvh
Martin

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 31-08-09 07:25

> [...]
>
> Ved søgning på f.eks. mrjet.dk virker det ikke som om det er billigere
> at rejse når sommeren er overstået. Det syntes jeg er lidt mærkeligt.

Lige nu kan du bestille billetter til lige omkring 3.000 kroner (pr.
voksen) til Miami, med afrejse her i efteråret - med kun et stop
undervejs og ganske gode rejsetider. Der er ikke nogen regel om
hvornår det er billigst - det er udbud og efterspørgsel, der
udelukkende afgør det, så søg selv rundt efter billige afgange.
Sammenlign priser på http://www.viviro.com - her ser du også
børnepriser (hvilket du ikke gør på andre lign. sider) og alle
priserne er helt aktuelle og tilgængelige, så du slipper for at gå
forgæves.

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 12:22

Flemming Poulsen skrev:

> [...]
> undervejs og ganske gode rejsetider. Der er ikke nogen regel om
> hvornår det er billigst - det er udbud og efterspørgsel, der

Jup, men lige nu er orkan-sæsonen startet (spørg lige mexicanerne om
dét) og det sænker rejselysten for mange, hvilket kan være grunden til
givne billige priser lige nu!

--
Armand.