MS Windows
briani 27239
Windows XP - starter igen ved nedlukning
Fra : Søren - -Holbæk

Dato : 19-07-09 03:17

Kan nogen her fortælle hvorfor min pc ved nedlukning starter automatisk op
igen.
Jeg kan kun lukke den på den hårde måde: sluk-knappen.

Jeg havde samme problem for et par år siden, men kan ikke huske løsningen ?

Hilsen søren

Fra : Peter

Dato : 19-07-09 11:30

"Søren - -Holbæk" <sf-holbk@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan kun lukke den på den hårde måde: sluk-knappen.
>
> Jeg havde samme problem for et par år siden, men kan ikke huske løsningen

Opdater driverne til din Logitech mus/ tastatur.

PeterB

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-07-09 23:07

Peter skrev:

> Opdater driverne til din Logitech mus/ tastatur.

Hvordan vil du opdatere på en maskine der ikke
vil starte op?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Peter

Dato : 19-07-09 23:13

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du opdatere på en maskine der ikke
> vil starte op?

Hvad var det ved "Windows XP - starter igen ved nedlukning), du ikke
forstod?

PeterB

Fra : J

Dato : 20-07-09 01:04

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Hvad var det ved "Windows XP - starter igen ved nedlukning), du ikke
> forstod?
>
> PeterB

Så så. Vebel er dygtig med egen hjemmeside.

Fra : lnc

Dato : 19-07-09 21:55

evt slå wake on lan fra på netkortet

Mvh Lars

Fra : OZ1HYI Willy

Dato : 20-07-09 01:52

On 19 Jul., 12:29, "Peter" <doc_0...@hotmail.com> wrote:

> Opdater driverne til din Logitech mus/ tastatur.
>
> PeterB

hjælper nok ikke hvis manden ikke harlkogitec udstyr..

Fra : OZ1HYI Willy

Dato : 20-07-09 01:54

On 20 Jul., 02:03, "J" <j...@nospam.xy> wrote:

> Så så. Vebel er dygtig med egen hjemmeside.

...hjælper nok ikke meget at opdatere med logitec-drivere, hvis ikke
manden bruger logitec ... hvordan kan en driver der har virket holde
op med at virke - fordi der evt kommer nye drivere ?

Fra : J

Dato : 20-07-09 09:24

"OZ1HYI Willy" <oz1hyi@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

manden bruger logitec ... hvordan kan en driver der har virket holde
op med at virke - fordi der evt kommer nye drivere ?

Husk: Vebel er klog.

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-07-09 21:45

J skrev:

> Husk: Vebel er klog.

Ja, og jeg lever endda af det - så er det rart at
være klog

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : J

Dato : 21-07-09 00:08

> Ja, og jeg lever endda af det - så er det rart at
> være klog
>
> --
> Allan Vebel
> http://vebel.dk

Ja. Du er dygtig.

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 21-07-09 10:33

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Ja. Du er dygtig.

Stop nu den mudderkastning. Vi er mange, der gerne vil have gode
råd - fornuftig hjælp.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-07-09 18:54

"OZ1HYI Willy" <> skrev i meddelelsen ...

> ..hjælper nok ikke meget at opdatere med logitec-drivere, hvis ikke
> manden bruger logitec ...

Host. Det har jeg været ude for i Win95. En Genius mus blev genkendt
som Logitec med modem balade til følge. Skiftede til MS egen drivere
og så virkede modemet sandelig.

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-07-09 18:54

Fra : Lars E. P.

Dato : 20-07-09 10:25

Sun, 19 Jul 2009 04:16:40 +0200, skrev "Søren - -Holbæk"
<sf-holbk@post2.tele.dk> :

> [...]
>Jeg kan kun lukke den på den hårde måde: sluk-knappen.
>
>Jeg havde samme problem for et par år siden, men kan ikke huske løsningen ?

Prøv at slå 'Genstart automatisk' fra.

Kontrolpanel > System > fanen Avanceret > afsnittet Start og
genoprettelse > knap Indstillinger.

Problemet er sandsynligvis at der opstår en kritisk systemfejl når du
prøver at lukke Windows, hvilket resulterer i en automatisk genstart.
Ved at slå automatisk genstart fra, vil du få en blå skærm med en
fejlmeddelelse der kan give dig en ide om hvad fejlen er.

Hilsen Lars

Fra : Søren - -Holbæk

Dato : 20-07-09 16:23

Hej
Nu har jeg prøvet Lars' forslag, og rigtig nok fik jeg en blå skærm.
Den 'taler om' at jeg har installeret et program som giver fejlen .... men
ikke hvilket .

Findes der mon et link til Microsoft hvor man kan tjekke
registreringsdatabasen, om det er her fejlen forekommer ?

Hilsen søren

Fra : Peter

Dato : 20-07-09 17:58

> [...]
>
> Findes der mon et link til Microsoft hvor man kan tjekke
> registreringsdatabasen, om det er her fejlen forekommer ?

Prøv at maile os den kode du ser på den blå skærm (0x0000000)

PeterB

Fra : Søren - -Holbæk

Dato : 21-07-09 07:45

Hej Lars

Min blå skærm giver mig stopfejlen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

og stopkoden: 0x0000000A (0x000002CC,0x000000FF,0x0000000,0x804E35E9)

hvad det så betyder ... ?

Mvh søren

Fra : Lars E. P.

Dato : 21-07-09 08:26

Tue, 21 Jul 2009 08:45:10 +0200, skrev "Søren - -Holbæk"
<sf-holbk@post2.tele.dk> :

> [...]
>
>Min blå skærm giver mig stopfejlen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
>
>og stopkoden: 0x0000000A (0x000002CC,0x000000FF,0x0000000,0x804E35E9)

Det kan være mange ting, men her er en beskrivelse som sikkert kan
hjælpe dig:

http://support.microsoft.com/kb/314063/da

Hilsen Lars

Fra : Søren - -Holbæk

Dato : 20-07-09 14:50

Hej alle I ivrige besvarere

Der er ikke nogen af jeres forslag, der virker hos mig.

Mvh søren

Fra : Carl Drud

Dato : 20-07-09 15:42

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q308029