MS Windows
briani 27239
Opgradering af Windows
Fra : Rado

Dato : 18-07-09 09:33

Hvordan er det hvis man køber en opgradering af Windows - f.ex. fra
Vista til Windows 7 - har man så - efter installation af
opgraderiingen - ikke længere lov at bruge Vistaen?

Jeg tænker på fulde versioner her, ikke OEM.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-07-09 10:59

Rado skrev, Den 18-07-2009 10:32:

> [...]
> opgraderiingen - ikke længere lov at bruge Vistaen?
>
> Jeg tænker på fulde versioner her, ikke OEM.

Hvis man bruger en opgraderingsversion til at opgradere en Windows, har
man ikke længere ret til at bruge den oprindelige Windows. Den
oprindelige Windows kan stadig aktiveres, fordi man skal kunne
geninstallere.

Indtil nytår sælges kun fuldpakkeversioner af Windows 7 i Europa men til
opgraderingspris.

Fra : Rado

Dato : 18-07-09 16:26

On Sat, 18 Jul 2009 11:58:46 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

> [...]
>man ikke længere ret til at bruge den oprindelige Windows. Den
>oprindelige Windows kan stadig aktiveres, fordi man skal kunne

OK

>Indtil nytår sælges kun fuldpakkeversioner af Windows 7 i Europa men til
>opgraderingspris.

Uanset hvor man køber?

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-07-09 22:40

Rado skrev, Den 18-07-2009 17:25:

> Uanset hvor man køber?

Det er i hvert fald sådan, Microsoft forestiller sig det. Microsoft
laver en speciel E-version uden browser til EU p.g.a. en ny EU-dom. Kun
de komplette pakker bliver klar til oktober mens opgraderingsversionerne
ikke bliver klar før januar. De vejledende udsalgspriser er nævnt her:
http://www.computerworld.dk/art/52106/saa-meget-skal-du-slippe-for-windows-7?a=block&i=247&pos=3

Fra : Rado

Dato : 19-07-09 08:17

On Sat, 18 Jul 2009 23:40:19 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

> [...]
>de komplette pakker bliver klar til oktober mens opgraderingsversionerne
>ikke bliver klar før januar. De vejledende udsalgspriser er nævnt her:

Ok, tak!

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-07-09 14:21

Jens Jensen skrev, Den 18-07-2009 11:58:
> [...]
> man ikke længere ret til at bruge den oprindelige Windows. Den
> oprindelige Windows kan stadig aktiveres, fordi man skal kunne

Efter at have læst mere om opgradering, er det nu mit indtryk, at det er
forskelligt om den oprindelige Windows stadig kan aktiveres eller ikke
efter en opgradering.