Hjælp - min datter er 14
Fra : Steen

Dato : 21-06-09 12:23

Jeg er klar over at min datter skal have sit eget pas, når hun fylder
15. Vi havde tænkt på at tage en tur til Kreta, inden hun blev 15.
Til min overraskelse har jeg læst, at Grækenland forlanger eget pas,
når man er 14.

Sikke noget - mon vi kan få et midlertidigt pas inden afrejse?

Fra : Marianne

Dato : 21-06-09 12:53

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man er 14.
>
> Sikke noget - mon vi kan få et midlertidigt pas inden afrejse?

Hvorfor får I ikke bare et normalt pas til hende nu? Det duer jo også efter
hun er fyldt 15.

mvh
Marianne

Fra : Steen

Dato : 21-06-09 15:10

On 2009-06-21 13:53:23 +0200, "Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> said:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor får I ikke bare et normalt pas til hende nu? Det duer jo også efter
> [...]

Det er ikke sikkert vi kan nå det, det tager snildt 2-3 uger

Fra : oz3bto

Dato : 22-06-09 13:35

> Det er ikke sikkert vi kan nå det, det tager snildt 2-3 uger

Ind til borger service og bestil et nyt pas til hende .. Ved samme lejlighed
beder i som om et midlertidig pas .. Det er sjovt nok gratis når man
samtidig bestiller nyt pas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-06-09 13:07

Steen <isteen+usenet@gmail.com> writes:

> [...]
> 15. Vi havde tænkt på at tage en tur til Kreta, inden hun blev 15.
> Til min overraskelse har jeg læst, at Grækenland forlanger eget pas,

Alle skal have deres eget pas. Skal man rejse med et barn på 2
måneder, skal man have det til at ligge stille, med øjnene åbne,
munden lukket, begge øjne og det ene øre synligt på en ensfarvet og
lys baggrund, for at få taget et billede til passet.

Ring til jeres borgerservice og hør hvor hurtigt de kan få lavet et
pas til hende.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Steen

Dato : 21-06-09 15:12

On 2009-06-21 14:06:30 +0200, Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> said:

> Alle skal have deres eget pas.

Ikke nødvendigvis. Mange steder kan børn sagtens stå i forældrenes pas,
indtil de fylder 15

> Ring til jeres borgerservice og hør hvor hurtigt de kan få lavet et
> pas til hende.

Det vil jeg gøre. Faktisk tager jeg derned (altså på borgerservice) og
forhører mig om et provisorisk pas i morgen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-09 15:49

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote in

> Det vil jeg gøre. Faktisk tager jeg derned (altså på borgerservice)
> og forhører mig om et provisorisk pas i morgen

Hvis du forklarer sagen for dem, kan de lave et haste pas. Det kan gøres
på under 1 uge.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-09 15:54

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in

> Hvis du forklarer sagen for dem, kan de lave et haste pas. Det kan
> gøres på under 1 uge.

Glemte det vigtigste:
Husk et KORREKT pasbillede:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pasbilleder/

Barnet skal være tilstede og hvis der er delt forældremyndighed skal
begge forældre skrive under.

Fra : "

Dato : 21-06-09 14:48

> [...]
> man er 14.
>
> Sikke noget - mon vi kan få et midlertidigt pas inden afrejse?

Alle skal da have pas idag, det koster kun kr 115,- for alle under 18 år!.

Fra : F. Hansen

Dato : 21-06-09 15:04

"<-fish->" <fisk@NOspam.nu> skrev i meddelelsen

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Alle skal da have pas idag, det koster kun kr 115,- for alle under 18 år!.
Nej det skal de ikke nødvendigvis, sakset fra politi.dk:

Særlige regler
Hvis et barn er optaget i et pas før den 1. oktober 2004, kan barnet stadig
rejse sammen med passets ejer, men kun til og fra de lande, der stadig
accepterer indrejse af børn uden eget pas.

Børn skal kun have eget pas, hvis en af følgende betingelser er opfyldt:

- Barnet er fyldt 15 år.
- Barnet ikke er optaget i forældres eller andre voksne rejsefællers pas.
- I planlægger indrejse i et af de lande, der kræver, at barnet har eget
pas.

Fra : "

Dato : 22-06-09 17:26

"F. Hansen" <jerseycowdk@yahooNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig rejse sammen med passets ejer, men kun til og fra de lande, der
> stadig accepterer indrejse af børn uden eget pas.

'idag' er vel ikke 1. oktober 2004 , så derfor skal alle idag have pas.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-06-09 22:13

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> man er 14.
>
> Sikke noget - mon vi kan få et midlertidigt pas inden afrejse?

Nej - der findes ikke noget som hedder midlertidigt pas.
Enten har man et pas -eller også har man ikke.

Kurt

Fra : Steen

Dato : 22-06-09 20:18

On 2009-06-21 23:12:43 +0200, "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> said:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej - der findes ikke noget som hedder midlertidigt pas.
> Enten har man et pas -eller også har man ikke.
>
> Kurt

Pjat med dig. Det hedder et provisorisk pas - også kaldet nødpas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-06-09 22:20

> Pjat med dig. Det hedder et provisorisk pas - også kaldet nødpas

Beklager min uvidenhed - det er nye regler som er kommet til, efter at det
er overgået til kommunerne. Man skal dog stadig være opmærksom på, at ikke
alle lande accepterer provisoriske pas - har jeg lige læst

Kurt