sad lige og læste... (langt indlæg)
Fra : Bagmanden

Dato : 20-06-09 13:03

.... svarene på Preben Andersens indlæg vedr. Tunesien
(20.06.2009 - 08:42).

Jeg vil ikke kloge mig på om det er muligt at fylde 51 dage i
Sousse i Tunesien, men jeg ærgrer mig ved at læse nogle svarene,
så lad mig lige forfølge evt. rædselsscenarier vedr. andre landes
ubehageligheder:

Lad mig starte med vores bedste venner: USA:
Tonsvis af politi og militær i større byer, vagter på hoteller,
hysteriske sikkerheds og visitationsregler, der skydes på
udlejningbiler ved alle større internationale lufthavne, turister
frarøves alle værdier, rednecks med pumpguns mellem forsæderne
osv. Functional food så beriget at du er selvlysende efter 14
dage! (du kan dog undgå dette, ved at kigge dig for)
Politi, retsvæsen og det politiske liv er så bundråddent, at selv
det danske nationalbudget ikke kan lokke en retfærdig handling ud
af disse mennesker, dog er amerikanerne flinke mennesker, aldrig
er jeg blevet ønsket så meget "have a nice day" i mit liv.

Forøvrigt er jeg, på hotellet hvor jeg boede, blevet ophøjet til
et levende mirakel, alene fordi jeg i New Orleans kom i kvarterer
hvor de sorte boede, besøg jeg overlevede.

Frankrig:
Tonsvis af agressive sigøjnere, hovne og protektionistiske
franskmænd, elendig service og turistvin der sælges som det
ypperste vin på jorden. Snak perfekt fransk eller smut, pomfrit!

Da gud skabte jorden samlede han alt det bedste han havde skabt
på ét sted, fandt sit forehavende så vellykket at han som modvægt
til dette lille mirakel på jord, skabte franskmændende ... say no
more!!

Italien:
Landevejsrøvere og falsk politi på stort set alle
turiststrækninger fra grænserne mod nord og til det sydligste
Italien... sjovt nok regnes det for mere sikkert at rejse rundt
på Sicilien end i resten af landet. Derudover masser af
tricktyverier fra både lokale og østeuropæiske plattenslagere.
Jeg vil ikke nævne de 20 ? for en kop expresso på Peterspladsen.

Kommentarer om det polititske liv er vel ikke nødvendigt
her...lamslåede er vi tilskuere!!

Tyskland, Benelux og Østrig:
På rastepladser findes stort set alle typer af kriminelle der
gasser, truer, smadrer dig, din camper/bil og stjæler alt du
ejer. Tricktyverier og guldsælgende platugler står på nakken af
hinanden.
Her spises der pølser og kål og der skylles efter med øl mens der
synges egnssange med tekster der minder os om noget fra
tredivernes Tyskland.

Det positive er at der er i princippet er fri hastighed på
autobahn´erne, så det er nemt at komme hurtigt væk, hvilket man
ikke kan sige om Holland, her er der så mange biler og så lange
køer, at de lokale totalt har opgivet enhver form for dannelse og
køkultur.

Da Belgien ikke længere kan betegnes som ét land, og jeg har lært
at man ikke må tale ondt om de døde, så....!

Apropos de døde, så er det ofte sådan at man er mere værd død end
levende (Elvis kunne være et godt eksempel), og det kan man vist
også sige om Jörg Haider i Østrig, og noget tyder på at dette,
også er dette tilfælde.

Vidste I at der er historisk set har været mange brydere i
Østrig, og at de fleste af dem var ugifte.. (hm hm) ... vist nok
lige et land jeg ikke har lyst til at besøge! Jeg tror at Jörg
Haider var ugift.... mon han var bryder?

England:
Hooligans og nynazister garanterer blodig underholdning på stort
set alle de pubs du måtte finde på at frekventerer, teenagere der
for længst har valgt at ignorere menneskers ret til at leve, og
på deres egen bizarre måde leger røver og soldater med dig som
uvidende deltager. Åben aldrig din pung i nærheden af parlamentet
og slet ikke hvis der medlemmer fra Labour i nærheden!

Irland:
"The White Niggers of Europe", folkemusik og alt for mange bakker
er det kinderæg du ikke vil ha´!

Sverige:
Læg dig IKKE ud med polisen... her følges den lille andefamilie
ikke over gaden af den flinke panserbasse, de omringer
andeflokken og tamper hele flokken flade INDEN da, så ka´ de lære
det, ka´ de!!

Røveriske overfald på stort set alle betydende veje i det
vestlige Sverige, Kjöttbullar och potatismos og hvis du mener at
de texanske rednecks er far out, så har du ikke mødt svenske
ditto, nord om søerne ... dog er den svenske pesetos nu så lav,
at det opvejer alle ulemper.

Norge:
150 kr. for en frossen pizza, striktøj og kogt kalvemørbrad er
mere udfordrende for vores liv og helbred, end alt tidligere
skrevet... tilsammen!

Prøv at tælle junkier, sprutmuler, sigøjnere, platugler mv. på
Karl Johan.... en fornøjelig leg for ungerne, dog umulig at
færdiggøre inden I skal hjem i seng.

Finland:
De kaster med knive og de drikker og hvis du synes at der er
mange myg i Sverige, så har du ikke prøvet en finsk sommeraften.
Det er derfor de drikker!
Sproget tilhører samme sprogstamme som tyrkisk og det er en
voldsomt belastende kendsgerning, og svær at leve med.... og i.

Polen, Tjekkiet og resten af de gamle østlande:
Plat og svindel, her kan du også med sikkerhed finde den Audi 6
du mistede for et par år siden, og den minister der nu kører
rundt i din bil, vil kun aflevere den tilbage hvis du selv henter
den... og pludselig er det mere end svært at få det nødvendige
visum til landet! (hint: David Beckham)

Nazisme og generel voldelig nationalisme er reglen mere end
undtagelsen, glem alt om service og glem alt om retfærdighed hvis
du ryger uklar i trafikken, med befolkningen, politiet og
retssysytemet.

Grækenland:
Stort set al mad på turisthoteller og steder er lavet på en
kæmpefabrik udenfor Athen, og som sejles ud i kølecontainere til
alle øerne og bliver serveret som frisklavet, som Mama laver det
til sin egen familie.
Politi og hær er her der og allevegne, ligesom mænd og drenges
hænder er det på din kone og datter!

Tyrkiet:
Plat og svindel og så er de muslimer, og dermed klar til at
snitte halsen over på dig.
Politi og retssystemet er til salg for ussel mammon og du får
brug for det... at betale dig fra ubehagelighederne. Som det er
med græske mænd, er der garanti for sexchikane.

Egypten:
De vil så gerne være demokratiske muslimer i en diktaturstat og
støtter både militante og demokratiske kræfter... det sidste dog
ikke helhjertet.

Turistlivet i Sham El Sheik er for de seriøst masochistiske
anlagte... hvis du tror at du kender alle julegene og ingen,
absolut ingen, længere er i stand til at tage dig i røven, så kan
du ikke tage mere fejl.

Turist i eget land: (Danmark)
Jubii, her er alle glade og gode ved hinanden, vi forstår
hinanden og vil hinanden.
Vi har så meget at byde på: En havfrue, røde pølser, kongehuset,
slotte, fine broer, Himmelbjerget, slaget ved Dybbøl,
Mindelunden, Tivoli og en masse andre kulturperler spredt ud over
det ganske land.

Her er så lidt fra en udenlandsk turisthjemmeside:
Danmark er et lille lukket samfund med en reserveret og tillukket
befolkning.
Vejret er generelt køligt og vådt, og det er svært at bruge meget
mere end en lille uge i landet, så er er alt hvad der er værd at
se, set!
Prisniveauet i Danmark er blandt de højeste i verden, nu kun
overgået at Tokyo og få andre byer.
I de fleste større byer flyder det med affald og i flere bydele
rundt om i de større byer udleves bandekrige med mord på både
kriminelle elementer, og tilfældige borgere og turister.
Politisk set er landet gået fra bred politisk konsensus til et
delt samfund, med vægten lagt på fremmedhad, egoisme og
grådighed.

Et stigende antal landes udenrigstjenester er begyndt at advare
om at besøge dele af Danmark.
-------------------------

Bag al denne sarkasmse og satire, så må pointen være at vi
selvfølgelig rejser derhen vi har lyst, snakker med de lokale,
åbner vores horisonter, skaber kontakt mellem folk og ikke giver
efter for angst og had til fremmede... og som jeg tolker
rejseberauernes tilbud, så rejser en del danskere til områder der
er politisk eller religiøst anderledes en DK, og som er
potentielt farlige områder som f.eks. Rio, L.A., Marsielle,
Johannesburg, Nørrebro osv. osv.

Ka´ I ha´ en go´ ferietid!
--
Bagmanden

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 21-06-09 21:25

Forskellen på tunesien indlægget´s svar og dit er jo at vi udveklsler
erfaringer
fortæller om egne oplevelser..

du beskriver fordomme...

thomas