Drager til Amsterdam i ferien
Fra : Leif

Dato : 22-06-09 21:55

Har nogen her et par tips til hvad der er at opleve i Amsterdam og omegn i en juli-uge?

Mvh, Leif

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-06-09 07:45

Leif skrev den 22 jun 2009 i

> Har nogen her et par tips til hvad der er at opleve i Amsterdam og
> omegn i en juli-uge?

Åbenbart ikke småting, der er noget for enhver
smag: http://www.amsterdamtourist.com/

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-06-09 07:55

Leif wrote:

> Har nogen her et par tips til hvad der er at opleve i Amsterdam og omegn
> i en juli-uge?

Red-light district - vandreture omkring kanalerne i det hele taget er en
oplevelse.

Ijmuiden - ud til havet og se på sagerne.

Den nørdede : http://www.ligfietswinkel.nl/ - her kan du leje en cykel
og tulle rundt og se studinerne sole sig i den nærliggende park. Også
anbefalelsesværdigt

--
vh
Torben

Fra : Casper

Dato : 23-06-09 07:22

On Jun 22, 10:55 pm, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote:
> Har nogen her et par tips til hvad der er at opleve i Amsterdam og omegn i en juli-uge?
>
> Mvh, Leif

http://www.rijksmuseum.nl/, og http://www3.vangoghmuseum.nl/vgm/index.jsp?lang=en.

Nu er der ikke nævnt om du køre eller flyver, hvis du køre, så er der
nogle andre ting (jeg finder ikke Amsterdam så speciel interessant -
for mange turister), du har http://en.wikipedia.org/wiki/Afsluitdijk,
og øerne hvor man uden problemer kan få en dag eller to til at gå.

Så er der digerne i zeeland (N57), og når man nu er der alligevel så
er der Vlissingen som er 'ret' gammel.. også der er http://en.wikipedia.org/wiki/Veluwe
nord for Anhem hvor du finder http://en.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B6ller-M%C3%BCller_Museum

Husk på at dette lille land er ret lille og man kan se ret meget på en
uge....

Ang. mad så skulle der være en af de bedre Thai spisesteder i
Amsterdam, m.m.....

Casper
(landflygtig i Rotterdam)