Tanktaske
Fra : Begbie

Dato : 22-06-09 13:58

Jeg har vist lavet en rigtig "Internetkøb"

Mangler noget bagageplads på Honda'en...

Mødte en en fyr på en XJ600 som mente at tanktasker lige var sagen
(han havde en Held taske på tanken).

Jeg havde godt læst at man kunne rise tanken hvis ikke man var
omhyggelig med sådan en, men jeg tænkt hvis jeg købte en halvdyr Held
tanktaske (som der tilfædligvis var til spotpris hos Louis), så måtte
det gå.

Så modtager jeg pakken idag. Lækker taske, men undersiden af tasken...
føles som ruskind.
Ja, det er sikkert mening, men jeg kan næsten ikke forestille mig
andet end at det ville rise tanken :-/

Jeg er måske bare overforsigtig, men jeg har slået tasken på diverse
fora... det koster vel 100-125,- for Post DK at sende pakken retur til
DE, så er der ikke meget tilbage på en "tilbudstaske" til €43 :-/

Fra : Glente45

Dato : 22-06-09 14:03

On 22 Jun., 21:58, Begbie <y2j66...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> fora... det koster vel 100-125,- for Post DK at sende pakken retur til
> DE, så er der ikke meget tilbage på en "tilbudstaske" til €43 :-/

Smid et viskestykke under - så går det fint - har jeg brugt en længere
årrække

Bent
GSF1200

Fra : PMH

Dato : 22-06-09 21:36

"Glente45" <glente45@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Smid et viskestykke under - så går det fint - har jeg brugt en længere
>årrække

Eller klip et stykke filt så det passer..
Eller noget af det skridsikre gummi man kan købe i ruller.

Alle tanktasker har denne "ru" bund, som de godt nok
siger ikke ridser, men jeg mener nu noget andet..

PMH

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-09 05:14

> Eller klip et stykke filt så det passer..
> Eller noget af det skridsikre gummi man kan købe i ruller.

Eller selvklæbende bogbind.

Fra : Søren Ottosen

Dato : 23-06-09 10:28

> Eller selvklæbende bogbind.

Denne metode kan jeg tilslutte mig, det gælder om at have noget der sidder
fast på tanken så et lille sandkorn ikke kan komme ind imellem og ligge og
skurre mod tanken.

Søren

Fra : Jesper G

Dato : 23-06-09 09:06

PMH wrote:
> [...]
>
> Alle tanktasker har denne "ru" bund, som de godt nok
> siger ikke ridser, men jeg mener nu noget andet..

Ja, det der skridsikre gummi har jeg også brugt med succes. Min erfaring
siger mig, at man ikke bør bruge dobbeltklæbende tape til at sætte det
fast, da denne smelter igennem i varmt vejr :(
En passende lim vil være at anbefale.

Mvh Jesper G

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-09 07:00

> Alle tanktasker har denne "ru" bund, som de godt nok
> siger ikke ridser, men jeg mener nu noget andet..

Taskerne ridser sikkert ikke - men det gør det skidt man får imellem taske
og tank ...

Mit bedste råd på den konto er nok ikke at tage en magnet-tanktaske ind på
et maskinværksted.... Jeg havde ikke set hvormange spåner den lige havde
fanget ...

Nu bruger jeg et bagster tankovertræk og en lille 20liters taske dertil. På
xtz'ens meget korte/buede tank siddet det rigtigt godt