Læderbukser indeni/uden på støvler.
Fra : P&H

Dato : 22-06-09 16:58

Hej

Tænker på at køre en tur til tyskland efter et sæt lædertøj, har bla. set
lidt i kataloget fra Louis der har de fleste modeller bukserne inden i
støvlerne. I mit normale køresæt - tekstil - har jeg bukserne uden på
støvlerne hvilket jeg egentlig også syntes er mest praktisk (i tilfælde af
regn ).
Hvad gør i andre som kører i læder tøj.

Mvh Per (som måske også skal til investerer i nye støvler)

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 22-06-09 17:10

On 2009-06-22 17:58:21 +0200, "P&H" <dbxpogh@mail.dk(fjern dbx)> said:

> [...]
> regn ).
> Hvad gør i andre som kører i læder tøj.
>
> Mvh Per (som måske også skal til investerer i nye støvler)

Nu er der formodentlig forskel på støvler. På dem jeg køre med pt, er
der en inderstøvle som er med Gore-tex, og der sider en evt læderdragt
uden på den vandtætte støvle, men inden under den yderste læder del med
bla, skinnebens beskytter.

Sådan tolker jeg det i alt tilfælde.. Men jeg kan tage fejl.

Hilsen henrik

Fra : joppe

Dato : 22-06-09 10:14

Bukser ind i støvler, da de er beregnet til det. Det er dejligt det
ikke sidder og blafrer og blir egentlig ikke våd da der er læ bag
kåben. Jeg kører ikke ud i regnvejr men kan blive overrasket og må
fortsætte men blev ikke våd sidst jeg måtte fortsætte 100km i regn.

Fra : PMH

Dato : 22-06-09 19:24

"P&H" <dbxpogh@mail.dk(fjern dbx)> skrev i en meddelelse
> [...]
> regn ).
> Hvad gør i andre som kører i læder tøj.
>
> Mvh Per (som måske også skal til investerer i nye støvler)

Bukser inden i støvler.. det er vel den eneste måde at gøre det på..
Men for fanden hvor ser det pøjet ud..
Når man sidder på cyklen er det ok, men når man står af og går
rundt, så er det altså ikke særlig smart..
Minder lidt om bondemanden der har kedeldragten nede i
gummistøvlerne..

Mvh
PMH (som kører med tekstilbukser UDEN på støvler)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-06-09 23:00

P&H skrev:
> [...]
> regn ).
> Hvad gør i andre som kører i læder tøj.
>
> Mvh Per (som måske også skal til investerer i nye støvler)

Læderbukserne ned i støvlen (hvis der da ellers er plads)

I forhold til regn er det lidt akademisk, da læderet kun modstår korte
byger

Derfor har man også en regn-heldragt, og _den_ ryger ud over støvlen.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-06-09 07:46

J.C.Kløve wrote:

> I forhold til regn er det lidt akademisk, da læderet kun modstår korte
> byger

Næh - ikke helt. Der kan ledes temmelig store mængder vand ned i goretex
støvlerne via læderet - også ved korte byger. Det gør en stor forskel om
fødderne er våde eller ej

> Derfor har man også en regn-heldragt, og _den_ ryger ud over støvlen.

Hvem der havde korte ben.. Hurra for indkøbsposer og gaffa.

--
vh
Torben