Afrensning får påsætning af vinylmærker
Fra : Ukendt

Dato : 20-06-09 23:39

Hej i gruppen,
nu er det godt nok i 'både'-øjemed det her, men tænkte at man da her i
gruppen har været udsat for samme.

Skal have afrenset et område på min båd, som jeg har givet voks - fordi jeg
skal have monteret et bådnavn.

(eller hvis det SKAL holdes i motorcykel termer:
Jeg har for nyeligt givet min glasfiber kåbe voks. Nu skal jeg have sat
nogle "CBR 1400 XXX" klistermærker på denne, og derfor skal den afrenses så
godt (men samtidig skånsomt) som muligt.)

Hvad skal jeg bruge til at rense af med?
Acetone? Rensebenzin? Forslag modtages gerne.

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-09 19:13

> [...]
> så godt (men samtidig skånsomt) som muligt.)
>
> Hvad skal jeg bruge til at rense af med?
> Acetone? Rensebenzin? Forslag modtages gerne.

Acetone virkede!

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-06-09 06:47

Allan wrote:

> Acetone virkede!

Vognmaleren (autolakereren) bruger silikonefjerner. Det er mere skånsomt
for lak og hjerneceller.

--
vh
Torben

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-06-09 21:19

Allan skrev:

> Hvad skal jeg bruge til at rense af med?
> Acetone? Rensebenzin? Forslag modtages gerne.

Hvad med voksfjerner?. Slå et slag forbi en automaler, så klarer han
paragrafferne. De har kemikalier der kan fjerne silikone/voks. Eventuelt
også fint silikonefrit polermiddel.

--
MVH
Ib Jakobsen