Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 580EX II - pudsig opførsel
Fra : Peter

Dato : 22-06-09 13:39

Hej !

Jeg har netop investeret i en Canon 580 EX II som skal bruges sammen med en
Canon 5D mark II.

Her i weekenden skulle det nye makkerpar stå sin prøve til et heldags
bryllupsarrangement og der kom da også rigtig mange gode billeder i kassen.

Jeg oplevede dog undervejs en lidt pudsig opførsel fra blitzen, som jeg ikke
helt ved hvad skyldes - måske er der tale om en fejl.

4 gange i løbet af aftenen fyrede blitzen umotiveret en stroboskop
udladning, i en varighed på ca. 2 sek., af. Det mindede lidt om det som et
hus med indbygget blitz gør når det ikke kan fokusere med det forhåndværende
lys.

Jeg ved ikke hvad der triggede affyringen, men to af gangene låste det
kameraet så jeg ikke kunne tage et billede før blitzen havde "blinket"
færdig.

Nogen der har hørt - eller oplevet - det her før ?

Mvh.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-09 14:12

"Peter" <pe@stubnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> færdig.
>
> Nogen der har hørt - eller oplevet - det her før ?

Hej Peter

Du har nok trykket på nedblændingsknappen. Den er på huset nederst på
fronten. For at vurdere dybdeskarpheden lyses der op med noget der nærmer
sig konstant lys ( men det er det altså ikke

Med venlig hilsen
Claus Petersen

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 22-06-09 19:38

> Du har nok trykket på nedblændingsknappen. Den er på huset nederst på
> fronten. For at vurdere dybdeskarpheden lyses der op med noget der nærmer
> sig konstant lys ( men det er det altså ikke

Og den (ofte uhensigtsmæssige) funktion kan slås fra via. en "custom
function" i flashen.

Via menuen i 5D2 menuen kan du bladre dig frem til funktionen som hedder
noget i retning af "modelling flash".

Mvh
Anja

Fra : Peter

Dato : 22-06-09 20:03

"Anja Dunning-Krüger" <spam@spam.invalid> skrev i meddelelsen

> Og den (ofte uhensigtsmæssige) funktion kan slås fra via. en "custom
> function" i flashen.
>
> Via menuen i 5D2 menuen kan du bladre dig frem til funktionen som hedder
> noget i retning af "modelling flash".

Anja og Claus - tak tak tak - I er mine helte.

Vidste der var et eller andet men jeg kunne bare ikke finde ud af hvad jeg
ledte efter.

Fik jeg sagt Tak

Mvh.

Peter