MS Windows
briani 27239
Windows xp
Fra : Leif Christensen

Dato : 22-06-09 22:24

Jeg har erhvervet mig en HP PC med en windows xp Media Center Edition
Version 2002. Selv om den ser dansk ud er der dog visse meddelelser som
kommer på engelsk. Det er sikkert derfor at jeg ikke kan opgradere til en
dansk Internet Explorer 7, men kun en engelsk Når jeg prøver at installere
den danske opdatering kommer "Denne installation understøtter ikke
operativsystemets nuværende sprog".
Jeg leger lidt med turbo pascal(dosprogrammer). Det kører udmærket i den
gamle windows xp home edition, men ikke i denne.
Jeg har en windows xp home edition installations cd. Kan jeg installere
denne i den nye maskine og så bruge installationskoden som fulgte med
HP-maskinen eller skal jeg ud at købe en ny.
Jeg håber at der er en eller flere som kan hjælpe.
På forhånd tak.
Hilsen Leif.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-06-09 22:45

"Leif Christensen" <oz8gw@post.tele.dk> skrev :

> [...]
>dansk Internet Explorer 7, men kun en engelsk Når jeg prøver at installere
>den danske opdatering kommer "Denne installation understøtter ikke

Du skal installere en engelsk og derefter en dansk sprogpakke til
den.

>Jeg har en windows xp home edition installations cd. Kan jeg installere
>denne i den nye maskine og så bruge installationskoden som fulgte med
>HP-maskinen eller skal jeg ud at købe en ny.

Nej, du skal købe en ny licens.
--
Kerim

Fra : Leif Christensen

Dato : 22-06-09 22:50

Hvor finder man en dansk sprogpakke, Hilsen Leif.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-06-09 04:58

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=bf56c11a-1713-43e0-bdf4-4b5737474ae4&displaylang=en
--
Kerim

Fra : Henrik K

Dato : 23-06-09 07:44

On 22 Jun., 23:45, Kerim Ellentoft <ke...@mail.tele.invalid> wrote:

> Du skal installere en engelsk og derefter en dansk sprogpakke til
> den.

Fordi Media Center Edition findes kun på engelsk - der er bare lagt en
dansk sprogpakke ovenpå.

> Nej, du skal købe en ny licens.

Ikke helt korrekt - afhængig af hvor du har den XP Home fra. Hvis det
er en, som fulgte med en maskine du har købt, så må du ikke - det er
en OEM version, og skal følge den HW den er solgt med. Hvis det
derimod er en FPP version (altså sådan en de sælger fra hylden af i
forretningerne), så må du gerne. Den første kommer sædvanligvis som en
del af hele pakken; PC, Manualer m.m. eller i en brun æske - den anden
ligger indpakket i farvestrålende pap, forseglet i wrap.

Mvh
Henrik

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-06-09 14:52

Henrik K <henrikndk@hotmail.com> skrev :

>Ikke helt korrekt - afhængig af hvor du har den XP Home fra. Hvis det
>er en, som fulgte med en maskine du har købt, så må du ikke - det er
>en OEM version, og skal følge den HW den er solgt med

Øhh, må han bruge licensen (og installationskoden) fra en anden
windows-version?

Koden vil sikkert heller ikke kunne bruges.
--
Kerim