MS Windows
briani 27239
Opstartsprogrammer som kan undværes???
Fra : Mr. Mox

Dato : 21-06-09 14:22

Min maskine er langsom i opstart, 2-3 minutter. I "Komputer for alle"
siger de at for mange programmer sinker opstart. Man kan så i "Msconfig"
fjerne flueben, og så skriver de "Fjern kun flueben i programmer hvor
du ved hvad du gør"
Det er f...... mig en fed hjælp! Jeg skal vist kunne gøre det samme i
CCleaner og Easy cleaner, men jeg tør ikke slette noget i dem!

Jeg har dog som et forsøg fjernet vinklen i TomTomHome, (så den skulle
blive fjernet) men den var stadig på mit skrivebord, og programmet kom
frem som normalt da jeg klikkede på ikonet der. Nu er jeg da helt på
herrens mark, hvad kan så være meningen??

Jeg har forsøgt at lave et print af det viste i CCleaner ved hjælp af
"filupload.dk" men aner ikke om det virker?

> http://filupload.dk/download.php?file=116Opstart.jpg

Jeg synes ikke at Komputer for alle har givet en god anvisning, jeg går
ud fra at et blad er skrevet til folk uden alt for megen kendskab til PC.

Med venlig hilsen og håb om hjælp. Mr. Mox

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-06-09 16:31

Mr. Mox wrote:

> [...]
> siger de at for mange programmer sinker opstart. Man kan så i
> "Msconfig" fjerne flueben, og så skriver de "Fjern kun flueben i

Msconfig drejer sig om hvilke programmer som startes automatisk når
PC'en startes.

> [...]
> frem som normalt da jeg klikkede på ikonet der. Nu er jeg da helt på
> herrens mark, hvad kan så være meningen??

Et ikon (genvej) på skrivebordet betyder ikke at programmet kører i
forvejen. Når man dobbeltklikker på ikonet, starter man programmet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Dr.Xerox

Dato : 21-06-09 16:49

"Mr. Mox" <Mr.Mox@sofanet.dk> skrev i meddelelsen news:4a3e33ed$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> kendskab til PC.
>
> Med venlig hilsen og håb om hjælp. Mr. Mox

Hej Mr. Mox

Jeg vil anbefale dig at bruge Msconfig
i fanebl. Start kan du næsten fjerne alle flueben
dog ikke for dit virusprogram og andre sikkerheds-programmer du bruger.
Du fjerner ikke programmerne ved at fjerne fluebenet, du fortæller blodt
programmerne at de ikke skal starte sammen med Windows
Har du fået fjernet et flueben for et program som du syntes var forkert
kan du starte Msconfig igen og tilføje fluebenet igen.
I fanebladet Boot kan du korigere timeout til fx. 5 sec. det er sikkert sat til 30 sec.
samme sted i Avanceret instillinger kan du fortælle den at den skal
kører med 2 processorer ( hvis din maskine har det ) samt maksimal hukommelse
ved at tilføje 2 flueben øverest oppe.

Mvh. Poul

Fra : Mr. Mox

Dato : 21-06-09 23:02

Dr.Xerox skrev:

> [...]

Hej Mr. Xerox
Tak for svaret.

> [...]
> Har du fået fjernet et flueben for et program som du syntes var forkert
> kan du starte Msconfig igen og tilføje fluebenet igen.

Jeg har slettet vinkleen for ALLE programmerne undtagen for Ad-Aware og
SpamPal, jeg ku' ikke finde noget om AVG ???? Gider du se om det er
rigtigt?
> http://filupload.dk/images/551248System1.jpg

> I fanebladet Boot kan du korigere timeout til fx. 5 sec. det er sikkert
> sat til 30 sec.

Her stod der godt nok kun "3" og jeg ændrede som du foreslog til "5"
Men jeg kan ikke se noget om 2 processorer i Avanceret??? Hvordan ser
jeg om jeg HAR to procesorer?
> [...]

> samme sted i Avanceret instillinger kan du fortælle den at den skal
> kører med 2 processorer ( hvis din maskine har det ) samt maksimal
Håber I gider se på dette ige, jeg er lissom ved at fatte det lidt bedre nu!
Venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-06-09 23:30

"Mr. Mox" <Mr.Mox@sofanet.dk> skrev :

>Jeg har slettet vinkleen for ALLE programmerne undtagen for Ad-Aware og
>SpamPal, jeg ku' ikke finde noget om AVG ???? Gider du se om det er
>rigtigt?

avgtray, som skal sætte et flueben ved i msconfig
--
Kerim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-06-09 22:00

> [...]
> fra at et blad er skrevet til folk uden alt for megen kendskab til PC.
>
> Med venlig hilsen og håb om hjælp. Mr. Mox

Umiddelbart kan du uden problemer deaktiver følgende fra at starte jfr. dit
upload billede:
swg
MSMSGS - Det er messenger, og hvis du bruger den og altid er på når du
starter pc.en skal du lade den være. Ellers kan den deaktiveres
Google update
Tomtomhome.exe
HPDJ taskbar utility
Quick time task
HP Software update
hpqSRmon
HPHmon03
Autostart IR.Ink
HP Digital Imaging Montor.Ink

Kurt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-06-09 23:20

Mr. Mox <Mr.Mox@sofanet.dk> wrote:

> [...]
> siger de at for mange programmer sinker opstart. Man kan så i "Msconfig"
> fjerne flueben, og så skriver de "Fjern kun flueben i programmer hvor

http://www.blackviper.com/

Se under Windows Services - i Popular Content.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.