Synkronicitet
Fra : S. Mikkelsen

Dato : 31-07-01 20:11

Oplever i ofte tilfælde af synkronicitet?
S.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 31-07-01 21:39

Hej .

"S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> Oplever i ofte tilfælde af synkronicitet?

Du spørger meget, hvad med at kommentere lidt mere og begrunde
spørgsmålene??

Ja, næsten dagligt. Visualiserer det jeg har behov for...og så i løbet af
kort / længere tid....dukker det op

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Rado

Dato : 31-07-01 22:24

On Tue, 31 Jul 2001 21:11:27 +0200, "S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> wrote:

>Oplever i ofte tilfælde af synkronicitet?

Meget ofte. Især i perioder hvor der er høj energi på spirituelt.

--
Rado

Fra : www.CRAZYNIGHT.dk

Dato : 01-08-01 10:53

Hvad dækker begrebet "synkronicitet"?

:] Have a smiley day!
Kenneth Lund Petersen
70 22 72 99 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer
75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion

Fra : R.N.

Dato : 02-08-01 20:33

<kenneth@crazynight.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad dækker begrebet "synkronicitet"?

Jeg håber også MEGET at nogen vil give lidt forklaring omkring begrebet
synkronicitet.
Samtidig at nogen så derefter vil være med til at give et par eksempler på,
hvordan de har oplevet det, så vi kunne få en berigende 'samtale' om det.

Venlige hilsener Elena

Fra : S. Mikkelsen

Dato : 04-08-01 02:14

feks hvis du støder ind i den samme person "tilfældigt " flere gange.
eller hvis du snakker om solen og så kommer den frem, banalt sagt..
hvis du oplever sådanne synkrone ting ofte skulle du bevæge dig på din
skæbnevej.

Fra : R.N.

Dato : 05-08-01 20:35

"S. Mikkelsen" <skrev i en meddelelse:

> [...]
> eller hvis du snakker om solen og så kommer den frem, banalt sagt..
> hvis du oplever sådanne synkrone ting ofte skulle du bevæge dig på din

Ja rigtig mange tak! Som jeg skriver til J¤mfruen lige ovenfor, så giver I
mig lige de rigtige stikord, så det nu står lysende klart for mig, hvad
synkronicitet er. Jeg kan se, at jeg allerede HAR beskæftiget mig med
begrebet i forb.m. 'flow' og visualisering m.m. Jeg har endda skrevet om
sådanne synkrone tilfælde, hvor emnet bare skulle handle om flow. Så tusind
tak.

Det sidste du skriver, at hvis man ofte oplever synkrone ting, skulle man
bevæge sig på sin skæbnevej, har jeg ikke hørt før. Ja det er jo den slags
man kunne have lyst at tale om med nogen, der ved mere end een selv.

Kærlige hilsener Elena

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 03-08-01 08:40

"R.N." <elena@io.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

At ting / Personer viser sig i det omfang du har brug for dem " sådan helt
tilfældigt"
> [...]
på,
> hvordan de har oplevet det, så vi kunne få en berigende 'samtale' om det.

Jeg ønsker ikke at `samtale`om de ting der sker i mit liv, og slet ikke da
at smide dem ud på usenet. Men fortæller gerne i en lukket kreds af
ligesindede.

Et eksempel på synkronisitet.
En bog falder på gulvet på biblioteket, lige foran mig, og deri står lige
noget jeg har brug for.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : R.N.

Dato : 05-08-01 20:24

~~~~~~~~~~~~~~~

> Jeg ønsker ikke at `samtale`om de ting der sker i mit liv, og slet ikke da
> at smide dem ud på usenet. Men fortæller gerne i en lukket kreds af
> ligesindede.

Hej
Jeg har ikke kunnet komme til at svare før nu. Man tak for svaret. Efter
lige nu at have kigget grundigt på forskellige meddelelser både i denne
gruppe og i 'Helbred behandling alternativt' kan jeg også pludselig se, at
det bør man nok heller ikke gøre. (Altså skrive om de 'særlige' oplevelser
man kommer ud for). Her er ikke mere den ånd, som jeg fik indtryk af at her
var for et år siden.

> Et eksempel på synkronisitet.
> En bog falder på gulvet på biblioteket, lige foran mig, og deri står lige
> noget jeg har brug for.

Ooooh ja, det er lige netop sådan et eksempel der siger mig alt om, hvad
synkronicitet er, og at jeg selv i bestemte tilfælde har oplevet det i meget
stor stil. Tusind tak fordi du lige netop fik brikkerne til at falde på
plads.

Kærlige hilsener Elena

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 04-08-01 22:04

> [...]
> man kommer ud for). Her er ikke mere den ånd, som jeg fik indtryk af at

Nej, det har du så ganske ret i. Men vi kan vel forsøge at fremkalde den
igen :)
Men........der er også mange skabslæsere der sender mails direkte - og det
er jo ikke ligefrem meningen med Nyhedsgrupperne.
> [...]
meget
> stor stil. Tusind tak fordi du lige netop fik brikkerne til at falde på

Velbekomme. Har du lyst til at lære mere om hvordan du tiltrækker
synkroniciteten selv - i større stil. Så kan du læse bogen" Få hjælp med den
anden side med SILVA - METODEN" af José Silva & Robert B. Stone

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : R.N.

Dato : 07-08-01 22:18

> Nej, det har du så ganske ret i. Men vi kan vel forsøge at fremkalde den
> igen :)

Hmm ja - jeg har måske ikke meget tiltro til det, men man skal da ikke
undlade at forsøge. Ja lad os bare prøve.

> Men........der er også mange skabslæsere der sender mails direkte - og det
> er jo ikke ligefrem meningen med Nyhedsgrupperne.

Jeg ved ikke, hvad det er jeg har fået sendt direkte i den sidste tid. Jeg
har ikke tilladt min nysgerrighed at tage overhånd, for det virkede
simpelthen sådan, at jeg ikke turde lukke de mails op, hvis de nu skulle
indeholde virus. På flere af dem var 'Overskriften' bare tegn, som f.eks.
!#$? Hvad forventer nogen at få ud af, at sende sådan noget afsted?

> [...]
den
> anden side med SILVA - METODEN" af José Silva & Robert B. Stone

Jah så! Jamen den bog har jeg haft stående i flere år, jeg kan ikke rigtig
huske, hvorfor jeg gik i stå med den, da jeg kun havde læst vel en 30 sider.
Ja nogle af grundene var at jeg løb ind i nogle helt andre, som Barbara
Berger, Wayne Dyer og så Chris Griscom, men tak for ideen om at læse om
SILVA - METODEN. Egentlig har jeg netop også hørt, at den skulle være meget
effektiv, men hende der fortalte om det, havde været på kursus i metoden, og
det må vel give meget mere end at læse bogen!!?

Det har jeg ikke mulighed for lige i øjeblikket.

Kærlige hilsener R.N.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 07-08-01 07:37

R.N. Skrev
> [...]
og
> det må vel give meget mere end at læse bogen!!?

Ja det tror jeg, men har ikke selv haft muligheden for at deltage på et
endnu ;) Bogen har hjulpet mig utrolig meget. Så rigtig god fornøjelse

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Rado

Dato : 07-08-01 00:48

On Wed, 1 Aug 2001 11:53:18 +0200, "www.CRAZYNIGHT.dk"
<kenneth@crazynight.dk> wrote:

>Hvad dækker begrebet "synkronicitet"?

Jung, der opfandt begrebet. beskrev det således: "Det tidsmæssige
sammenfald at to eller flere ikke årsagsmæssigt forbundne begivenheder
med samme eller lignende indhold".

Der var iøvrigt en artikel om det i Nyt Aspekt 02/91. Hvis nogen vil
have en kopi, så send en email.

--
Rado

Fra : R.N.

Dato : 07-08-01 16:58

"Rado" skrev i en meddelelse ...
af 7. aug. 2001

> Jung, der opfandt begrebet. beskrev det således: "Det tidsmæssige
> sammenfald at to eller flere ikke årsagsmæssigt forbundne begivenheder
> med samme eller lignende indhold".

Åh, det er jo rigtigt, jeg har da for længe siden læst hans beskrivelse af
situationen,
hvor en klient fortæller ham eet eller andet, som har forbindelse til en
'guldbille' og
lige i det samme kommer der en sådan flyvende ind ad det åbne vindue. Noget
i den
retning i hvert fald. Har bare aldrig tænkt på at han dermed gjorde
opmærksom på
selve fænomenet 'synkronicitet'.

> Der var iøvrigt en artikel om det i Nyt Aspekt 02/91. Hvis nogen vil
> have en kopi, så send en email.

Jo tak, jeg kunne da godt tænke mig at læse den artikel. Jeg begyndte vist
abonnere på Nyt Aspekt i 1994, så jeg har ikke set den nævnte artikel.

M.v.h. R.N.

Fra : Flemming kudsk

Dato : 28-10-01 20:22

I artikel <3B6702DF.BC1D3BBA@io.dk>, skrev "S. Mikkelsen" <ssm@io.dk>:

> Oplever i ofte tilfælde af synkronicitet? S.

Ja jeg oplever tit at der sammenfald mellen associationer og begivenheder, der ikke er i
verbal kommmunikation med hindanden.Isaer i forbindelse med min gerning
som fjern helbreder

Fx..Jeg ser et menneske med en psykisk eller fysisk sygdom og soeger mentalt at
generere aand nok til en helbredelse og det sker uden rationel forklaring
Eller noget vi alle kender
Jeg taenker paa at pigen der sidder foran mig i bussen har et smukt
haar og hun vender sig og smiler.Jeg ogsaa tit ude for saakaldte
praecognitive droemme.Fx droemmer jeg at om en begivenhed som saa sker i
dagene efter.Men egentligt synconicitet har jeg altid har en fornemmelse
af og for,jeg vil sige at det en daarlig dag hvis der ikke er overensstemmelse
mellem tanke drom og handling.

Flemming Kudsk
http://clik.to/okkult

Fra : Mogens Sørensen

Dato : 16-01-02 18:46

Synkronicitet kan vil oversættes som "meningsfyldte tilfældigheder", så vidt
jeg husker