Valg af Bordgrill
Fra : Marianne

Dato : 21-06-09 10:59

Hej

Jeg vil ønske mig en bordgrill her til sommer til sommerhuset i forventning
om masser af sol og lange standdage. Den skal være mulig at lukke, og jeg
har derfor især kig på 2: Bodum Picnic barbecue grill og Webers Smokey Joe.
De koster nogenlunde det samme.

Der er også en 'Go anywhere' fra Weber, som også ser fin ud.

Er der nogen, som har erfaringer med en af disse, og som kan fortælle lidt
om den?

mvh
Marianne

Fra : Mogens

Dato : 21-06-09 11:38

Marianne wrote:
> [...]
>
> Der er også en 'Go anywhere' fra Weber, som også ser fin ud.
>
> Er der nogen, som har erfaringer med en af disse, og som kan fortælle lidt

Smokey Joe er en fin lille grill som vi faktisk ofte har brugt til
daglig grillning, og vi har et par stykker dels til vores båd og dels
som supplement ved huset. Den fungerer fint, og lufthullerne er -
selvfølgelig (Weber) - korrekt dimensioneret så du får fine
grillresultater også med låget på.

Det fine ved den er du let kan flytte den selv når der er fuld gang i
grilleriet. Du slår bare bøjlen over håndtaget (lodret position). Når du
bruger grillen er bøjlen slået ned (vandret position), og fungerer som
holder for låget.

Det eneste lille minus jeg har oserveret er at dækslerne til
lufthullerne i hver side godt kan lukke sig når man skubber låget over i
bøjlen. Er man opmærksom på det er det dog ikke noget problem.

Jeg har iøvrigt en sort Smokey Joe til salg til 250,- grundet
opgradering til en Weber Performer (Silkeborg).

Fra : Michael Andersen

Dato : 22-06-09 20:06

> Jeg har iøvrigt en sort Smokey Joe til salg til 250,- grundet opgradering
> til en Weber Performer (Silkeborg).

Hej Mogens!

Jeg kunne godt være interesseret i din Smokey Joe.

Har du den til salg i en salgsgruppe eller har du et sted, hvor man kan
kontakte dig?

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-09 11:55

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> wrote in

> [...]
> at lukke, og jeg har derfor især kig på 2: Bodum Picnic barbecue
> grill og Webers Smokey Joe. De koster nogenlunde det samme.

Jeg har ikke egne erfaringer med ovennævnte, men det ligner almindelige
grill med ben på så varmen ikke ødelægger underlaget.

Jeg ville istedet overveje en Cobb grill. Den har jeg selv erfaringer
med og den er temmelig genial.

Dels er den nem at tage med, billig i drift og simpel i brug. Men
fremfor alt så er den kølig udenpå selv når der er fuld varme på den!
Det er fantastisk praktisk at man lige kan flytte den lidt på bordet og
at man ikke skal være bange for at brænde sig.

Den generer heller ikke ret meget med røgudvikling.

Min Cobb har lavet måltider så forskellige steder som på et plastikbord
på altanen, græsplænen i en park, og en jolle på en sø.

Dog SKAL man benytte briketter med høj varme værdi. Cobb anbefaler Heat
Beads, men jeg bruger kokosbriketten.dk.

Jeg vil fraråde at man besøger cobb.dk direkte i øjeblikket da siden er
overtaget af hackere. Men følgende dybe link til en demo video virker
fortsat:

http://www.cobb.dk/templates/cobb.dk/cobb_video1.html

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Posten

Dato : 22-06-09 21:59

Og endvidere er der overhovedet ikke noget vrøvl med Cobb hvis man får et
problem. Vores låg revnede, og vi fik et nyt med det vuns hos forhandleren.

Jeg har brugt almindelige briketter af billig art også, og det virker fint,
hvis man kan klare sig med en stegetid på 1½ time. Og der findes alt det
ekstraudstyr hjertet kan begære.

Min bliver brugt på fisketure også, og der er bæretasken smart.

mvh
Anders

Fra : Peter L

Dato : 21-06-09 14:09

"Marianne" skrev
> [...]
> lukke, og jeg har derfor især kig på 2: Bodum Picnic barbecue grill og
> Webers Smokey Joe. De koster nogenlunde det samme.

Jeg købte en elektrisk bordgrill for under 200 kr. for nogle år siden. Den
har et varmelegeme svarende til grillvarmelegemet i en ovn. Der skal fyldes
vand i en skål under varmelegemet for at forhindre varmestråling nedad. Den
virker perfekt, hvis den får 230 V. Ingen ventetid ved optænding, ingen fare
for at den falder og antænder omgivelserne, ingen fare for
tændvæskeeksplosion osv.

Fra : anonym

Dato : 21-06-09 19:29

Peter L skrev:

Ingen ventetid ved
> optænding, ingen fare for at den falder og antænder omgivelserne, ingen
> fare for tændvæskeeksplosion osv.

altså ingen af grilllivets glæder :P

Fra : Peter L

Dato : 22-06-09 06:06

"anonym" skrev:

> altså ingen af grilllivets glæder :P

Jo - man kan brænde fingrene, forkulle råvarerne og sniffe kræftfremkaldende
os.