Hjælp til bærbar - Processor og grafikkort
Fra : Peter

Dato : 21-06-09 14:46

Hej

Jeg skal hovedsagligt bruge den i forbindelse med mit studie -
datamatiker, og derudover når jeg er hjemmefra i nogle dage, hvilket
vil sige at den skal kunne afvikle:

Word, Excel, Outlook
Internet Explorer, Firefox
Eclipse
Visual Studio
Visual Paradigm
SQL Server
Adobe Photoshop

Jeg spiller yderst sjældent spil og hvis det er - er det spil som
Command & Conquer.

Jeg har indtil nu haft en med en 15,4" skærm, Core 2 Duo 2,26 GHz og
en Nvidia 9600 grafikkort. Jeg har overvejet at min nye skulle være
mere mobil, og har derfor haft kig på en pc med en 13,3" skærm, Intel
SU9400 (3M Cache, 1.40 GHz, 800 MHz, FSB) processor og Intel GMA
4500MHD, men har svært ved at gennemskue, om den er kraftig nok.

Nogen der har erfaringer med noget tilsvarende??

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-09 22:08

Hej!

Peter wrote:
> Nogen der har erfaringer med noget tilsvarende??

Personligt ville jeg købe en bærbar baseret på nVidia ION chipsettet, og
med en Atom processor, gerne en dual.

Fornuftig ydelse og lavt strømforbrug.

Ved dog ikke om det er lidt tidligt - kan du evt. vente lidt?

http://www.nvidia.com/object/io_1243332801932.html

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-06-09 15:08

> [...]
> og med en Atom processor, gerne en dual.
>
> Fornuftig ydelse og lavt strømforbrug.
>
> Ved dog ikke om det er lidt tidligt - kan du evt. vente lidt?

Jeg har lige købt denne
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2559029 (dog ikke
bærbar) og den overrasker mig positivt med kun standard Ram og med Vista
arbejder den hurtigt på TV viser den 1080p uden slinger i valsen. Er dog
lidt langsom i opstart men med det strømforbrug slukkes den jo sjældent.
Så som bærbar når de ankommer må det ION bundkort godtnok være godt.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-06-09 22:32

Hej!

Paul Østerby Sørensen wrote:
> [...]
> lidt langsom i opstart men med det strømforbrug slukkes den jo sjældent.
> Så som bærbar når de ankommer må det ION bundkort godtnok være godt.

Har godt selv overvejet sådan en til film (som erstatning for min C2D).
Hvor godt virker den med 1080p film i H264 - f.eks. i Matroska (.mkv) filer?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-06-09 06:00

> [...]
>
> Har godt selv overvejet sådan en til film (som erstatning for min
> C2D). Hvor godt virker den med 1080p film i H264 - f.eks. i Matroska

Det har jeg ikke prøvet, kun normal afspilning af dvd og det går uden
problemer.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-06-09 07:29

Hej!

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Det har jeg ikke prøvet, kun normal afspilning af dvd og det går uden
> problemer.

Du skriver ellers, at "den viser 1080p uden slinger i valsen"(?).

Men du mener måske kun mht. opløsningen af desktop?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-06-09 22:38

Peter skrev:

> SU9400 (3M Cache, 1.40 GHz, 800 MHz, FSB) processor og Intel GMA
> 4500MHD, men har svært ved at gennemskue, om den er kraftig nok.

Med de behov, vil jeg formode at pengene er givet bedst ud på at få mest
muligt RAM i maskinen...

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-06-09 23:19

Peter skrev:

> Jeg har indtil nu haft en med en 15,4" skærm

Du må ikke gå ned i skærmstørrelse - det bliver
du hurtigt ked af - især når du også bruger forskellige
grafikprogrammer.

Jeg har solgt masser af 8.9" - 13.3", men mange
forærer dem væk til ungerne, og vender tilbage til
15.4" - 17" - det er andet er for småt.

> Core 2 Duo 2,26 GHz og en Nvidia 9600 grafikkort.

Det er da fint nok, ikke?

Bruger du Vista, skal du bare have masser af RAM.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Jesper Juul

Dato : 22-06-09 12:54

Allan Vebel skrev:

> [...]
> grafikprogrammer.
>
> Jeg har solgt masser af 8.9" - 13.3", men mange
> forærer dem væk til ungerne, og vender tilbage til

Hmm, der er jeg ikke enig, ihvertfald ikke når vi taler om 12", 13" og
14", de er helt fine at arbejde med til dagligt, men ja 10" og derunder
gider jeg ikke, og det samme gælder 15" og 17" de er alt for store at
slæbe med rundt. Ok, nogle 15" kan godt gå an, men når man over små 3 kg
synes mere der er tale om slæbbare end om bærbare.

Jesper

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-06-09 22:18

Jesper Juul skrev:

> Hmm, der er jeg ikke enig, ihvertfald ikke når vi
> taler om 12", 13" og 14", de er helt fine at arbejde
> med til dagligt

Sådan er vi så forskellige - jeg synes at det er for
småt. Jeg bruger til daglig en 22" WS.

> store at slæbe med rundt.

Jeg slæber kun rundt med min 32GB usb-pen, den
vejer 14 gram, og kan boote mit system - det kræver
kun at jeg har adgang til en pc med
internetforforbindelse.

Jeg har solgt tusindvis af bærbare, men har aldrig
selv ejet en.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Jesper Juul

Dato : 23-06-09 08:30

Allan Vebel skrev:

> Sådan er vi så forskellige - jeg synes at det er for
> småt. Jeg bruger til daglig en 22" WS.

Det gør jeg også når jeg er på kontoret, og en 26" derhjemme, men derfor
kan jeg sagtens arbejde med en 12-14" en hel dag når jeg er ude især
hvis opløsningen er høj.

Jesper

Fra : Peter

Dato : 22-06-09 01:43

> Det er da fint nok, ikke?

Absolut. Vil bare gerne have en der er lidt mere handy, og som har en
VGA udgang (projektor).