erfaring med klikkertræning
Fra : farmers

Dato : 31-07-01 20:19

Hej
jeg har læst og hørt meget om klikkertræning, det lyder jo alt sammen meget
godt er der nogle der har erfaringer med denne form for træning, og evt.
hvor man kan købe klikkeren og bøger om emnet henne?

mvh per og smølf

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 31-07-01 20:46

"farmers" <farmers@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
evt.
> hvor man kan købe klikkeren og bøger om emnet henne?

Både klikker og bøger om emnet kan købes hos Canis ...
http://www.canis.no/ metoden er endvidere nævnt i Irene H. Jarnveds
bog "helhjertet hundetræning" --- jeg kan varmt anbefale klikkeren
både i forbindelse med indlæring og i forbindelse med afvænning af
dårlige vaner ... god fornøjelse ..

MVH Ami

Fra : Carina

Dato : 31-07-01 21:49

Hej

jeg kan varmt anbefale klikkeren, min ene hund er "opdraget" 100% med
klikkeren og den anden delvist, du styrker hundens evne til problemløsning
på egen hånd (pote) og indlæringen går meget hurtigere og det indlærte
sidder meget fast. Så derfor er det meget vigtigt at klikke på det rigtige
tidspunkt, da du ellers indlærer en anden adfærd, end det du regnede med.

Vi går til agility i DCH Nivå og der forgår al indlæring af banen,
kontaktfelter etc. ved hjælp af klikkeren.
Det er meget rart at se den iver og arbejdsglæde som alle hunde ligger for
dagen, for at glæde deres mennesker og få det eftertragtede klik, som bevis
på at de har udført øvelsen korrekt. Der er også et Showhold i klubben og
der er klikkeren også et vigtigt instrument i indlæringen, når de skal lære
alle de mulige og umulige ting, som vi mennesker syntes er sjovt. eks. at
stå på skateboard, at gå zig-zag baglæns, at hoppe over og under hunde/
mennesker osv.

Mvh Carina, Merlin og Sunny, to dejlige Aussies.......

Fra : Max Larsen

Dato : 01-08-01 15:08

Klikkertræning er også beskrevet i Bente Iversen's bog "Hund i huset".
Bente sælger også klikkere
http://www.biodyr.dk/kursus/KLIKogbelon.htm.

Jeg har brugt kliktræning både til voksne hunde, hvalpe og jeg har
også prøvet på høns - alt sammen med godt resultat.

Kærlig hilsen

Max Larsen

Fra : Sbjeppe

Dato : 01-08-01 15:28

Faktisk har jeg gennem studekammerater der arbejder i zoologisk have
i København hørt at man vil til at bruge kliktræningsprincipperne på mange
af havens dyr! Det er jo smart når man holder et foredrag foran et af
burene at man så ved hjælp af et klik eller et lysglimt kan få dyrene til
at vise en bestemt ønsket adfærd

Sbjeps@har.dog.kun.brugt.det.på.hundende.endnu

Gad vide om guldfiskene er med på legen?????

Fra : Lene Matthews

Dato : 02-08-01 11:22

farmers <farmers@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:juD97.1189$7L2.188674159@news.mobilixnet.dk...
> [...]
> godt er der nogle der har erfaringer med denne form for træning, og evt.
> hvor man kan købe klikkeren og bøger om emnet henne?

Jeg har lige været i England og selv om jeg på daværende tidspunkt ikke
havde en hund men kun et hus fuldt med katte så købte jeg en klikker.

Jeg vil blot sige at den kommer med en træningsbog samt godbidder
(ihvertfald i England)

Hunden fik jeg dagen efter vi kom hjem.

10500 + ½ hilsen

Lene M