Android
Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 16-06-09 22:42

Hvliket selskab skal man vælge, hvis man skal have sig en Android
mobiltelefon? Pris i bindingsperioden er ikke det store problem, men
snarere et spørgsmål om hvad datatrafik kommer til at koste. Jeg har
allerede fravalgt 3 på grund af deres pris på 10 kr/MB i det abb. man
kan vælge fra start.

--
/Wegge

Fra : Jakob Bohm

Dato : 17-06-09 01:21

Anders Wegge Keller wrote:
> ... Jeg har
> allerede fravalgt 3 på grund af deres pris på 10 kr/MB i det abb. man
> kan vælge fra start.

3 har en tillægspakke til deres bundlede abbonnement. Den hedder
"surf-pakken" og sænker MB prisen kraftigt. Læs mere på deres hjemmeside.

De fleste selskaber jeg har set ligger i øvrigt på ca. 10 kr./MB når man
ikke har et rabat-abbonnement på datatrafik.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-06-09 21:01

Jakob Bohm skrev den 17-06-2009 02:20:

> [...]
>
> De fleste selskaber jeg har set ligger i øvrigt på ca. 10 kr./MB når man
> ikke har et rabat-abbonnement på datatrafik.

Tjek lige bibob 2 kroner pr. MB takseres pr. kb.

så kan det vist ikke gøres meget billigere uden abonnement.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Nikolaj R. J.

Dato : 21-06-09 21:36

Hejsa

> Tjek lige bibob 2 kroner pr. MB takseres pr. kb.
>
> så kan det vist ikke gøres meget billigere uden abonnement.
Jeg har 3 med surf pakke.
Sagen er bare med en Android mobil får du nemt brugt en masse datatrafik
(jeg brugte næsten 100 Mb på de første par dage med min HTC Magic) og
med så store datamængder hænger det ikke sammen med et forbrugsafregnet
dataforbrug. Havde jeg givet BiBobs pris, som du nævner, havde jeg jo
allerede brugt for 200 kr data på 2 dage, ved 3 giver jeg i praksis 199
kr om måneden for frit dataforbrug.
SÃ¥ har ikke fortrudt (endnu da) at jeg flyttede til 3.
HTC er i øvrigt en dejlig telefon ;) Men den snak høre vist ikke til her.

Mvh Nikolaj

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-06-09 06:28

Nikolaj R. J. skrev den 21-06-2009 22:36:
> ....og
> med så store datamængder hænger det ikke sammen med et forbrugsafregnet
> dataforbrug.

naturligvis ikke.

mit svar også netop beregnet på: ca. 10 kr/MB uden abonnement!

Storforbrugere skal naturligvis vælge et abonnement som passer deres behov.
Ligesom man gjorde med ADSL for et par år siden, hvor man også kunne
købe en forbrugsafregnet opkobling, når nu man ikke brugte den særlig tit.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Jebir

Dato : 17-06-09 10:10

"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> snarere et spørgsmål om hvad datatrafik kommer til at koste. Jeg har
> allerede fravalgt 3 på grund af deres pris på 10 kr/MB i det abb. man

Jeg har netop købt mig en HTC Magic (dejlig mobil, iøvrigt!) og har bare
flyttet mit 3-abbn med over fra min gamle Touch Diamond. Med surfpakken hos
3 (79,-/mnd) er de første 100 mb gratis, herefter koster det 79 øre per mb.
Jeg har ikke undersøgt alternativer, da jeg har været tilfreds med dette
abbn gennem flere år.