Uoverlagt voldtægt
Fra : translat

Dato : 19-06-09 13:09

Jeg hørte lige på TV2-nyhederne, at nogen havde foreslået
introduktionen af en ny forbrydelse kaldet ’’uoverlagt voldtægt’’.. Jeg
er lidt usikker med hensyn til , hvordan denne forbrydelse skulle
foregå, og hvor stor risikoen er for, at man skulle blive dømt for
forbrydelsen.

Det forekommer mig, at forslaget, hvis det blev gennemført, ville
bidrage til at forøge retsusikkerheden på området.

Vilkårene for menneskeartens reproduktion bliver stadigt ringere.

Mvh
Bent Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-06-09 21:22

"translat" skrev i en meddelelse

> [...]
>er lidt usikker med hensyn til , hvordan denne >forbrydelse skulle
>foregå, og hvor stor risikoen er for, at man skulle blive >dømt for

En mulighed kunne være at man fremover vil tage de dumme undskyldninger for
gode vare.

Den dumme
"Hun så så godt ud , jeg kunne ikke lade være."

Den sørgelige
"Det er min kone hun siger altid nej , troede ikke hun mente det "

Den gængse
"Hun spurgte om jeg ville have en godnatdrink , det ved enhver da hvad
betyder."

Den multietniske
"jeg kan ikke sproget , forstod sku ikke hva hun sage"

Den chauvinistiske
"Det sådan de vil have det"

Den økonomiske
"hun skyldte 200 dask"

Den virkelige dumme
"Det var ikke mig , jeg holdt kun hendes arme"

Men hvor om alting er , så er en voldtægt vel en voldtægt . Hvordan i
alverden man kan begå den uoverlagt baffler altså også mig.
Troede faktisk jeg havde hørt det dummeste her i verden , men sådan er der
så meget.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : vvv

Dato : 19-06-09 21:33

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Men hvor om alting er , så er en voldtægt vel en voldtægt . Hvordan i
> alverden man kan begå den uoverlagt baffler altså også mig.

De hedder det heller ikke, det hedder uagtsom voldtægt, men det gør det ikke
meget bedre. Det er et skråplan at komme ud på .

vv

Fra : Kim2000

Dato : 19-06-09 21:30

"translat" <translat1168@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Svar:

Det må næsten være radikale der kommer med så dumt et forslag.....

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-09 21:58

On Fri, 19 Jun 2009 22:30:18 +0200, Kim2000 wrote:

> [...]
> forbrydelsen.
>
> Svar:
>
> Det må næsten være radikale der kommer med så dumt et forslag.....

Tja....

Ifølge http://www.kvinfo.dk/side/693/ er det DF
Ifølge http://nilleper.smartlog.dk/uagtsom-voldt-gt-post14184 er det
Radikale Venstre (Lone Dybkjær).
Ifølge
http://heresyblog.com/index.php?/archives/67-Venstre-og-Uagtsom-Voldtgt.html
er det SF og Venstre.

Det sgu lidt forvirrende.

Fra : vvv

Dato : 20-06-09 10:39

"S.A.Thomsen" <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com"> skrev i meddelelsen
> [...]
Ja. Lone Dybkær har i hvert fald talt for det før. Generelt er det vist de
samme der går ind for dette der også ønsker at forbyde prostitution. En dag
forbyder de sikkert livet, eller indfører at staten på forhånd skal godkende
hvem der har sex med hvem, så er de helt sikre på at alder og indkomst
passer sammen..
Gud fader for en gang formynderi vi er ved at rode os ud i.

vv

Fra : Bent

Dato : 19-06-09 16:17

"S.A.Thomsen"
> Tja....

> [...]

Hvis forslaget gennemførs, betyder det, at man skal betragtes som
skyldig, inden man er dømt. Man skal bevise sin uskyld, Det normale i
et retssamfund er, at man skal betragtes som uskyldig, indtil
anklagemyndigheden har bevist ens skyld, og man er blevet dømt.

Forslaget indebærer aktså en alvorlig forringelse af retssikkerhden.
Jeg vil ikke drømme om at stemme på de partier, der går ind for sådan
et forslag. Det er aldeles udelukket.

Mvh
Bent.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-09 01:32

translat <translat1168@yahoo.com> wrote:

> Jeg hørte lige på TV2-nyhederne, at nogen havde foreslået
> introduktionen af en ny forbrydelse kaldet ''uoverlagt voldtægt''.

Jeg lagde mærke til at man gik ud fra at antallet af voldtægter i hvert
fald svarede til antallet af anmeldte voldtægter.

Men mig bekendt ender over halvdelen af disse anmeldelser med at den
påstået voldtagne bliver sigtet for falsk anmeldelse. Ikke alene kan man
ikke bevise at der er fundet voldtægt sted; man mener at kunne bevise at
den påstået voldtagne bevidst har fremsat en falsk anmeldelse.

Derudover kommer der så bevisets stilling.

Voldtægt er en modbydelig forbrydelse, derfor er falsk anmeldelse for
voldtægt også en modbydelig forbrydelse. Og domfældelse for voldtægt må
derudover naturligvis følge de almindelige retlige principper om at
skyld kan bevises »uden for al rimelig tvivl«.

Efter loven må anklagemyndigheden ikke anklage mistænkte, medmindre man
mener at en retsforfølgelse vil lede til domfældelse. Jeg ser ingen
grund til at ændre på det forhold.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-09 01:57

> [...]
> ikke bevise at der er fundet voldtægt sted; man mener at kunne bevise at
> den påstået voldtagne bevidst har fremsat en falsk anmeldelse.

Helt så galt er det nu heller ikke - sidst jeg hørte noget hævede politiet
deres
estimat fra 10 til 20 %, som værende bevidst falske anmeldelser - hvilket jo
egentligt
er slemt nok - og ikke kun for dem der anklages; men også gennem den mistro
over for
reelle ofre der anmelder voldtægt, som deraf følger.

Typisk giver det IKKE anledning til sigtelse for falsk anklage, idet kvinden
ofte
bedømmes til at have et eller andet emotionelt problem, som gør at man synes
det
er synd for hende.

Carl Alex Friis Nielsen,
Elsk mig ! Tag mig som jeg tror jeg er.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-09 05:17

Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:

> Typisk giver det IKKE anledning til sigtelse for falsk anklage

Sigtelse gives der rutinemæssigt, om anklagemyndigeden går videre med en
tiltale er så noget andet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-06-09 17:18

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvinden ofte
> bedømmes til at have et eller andet emotionelt problem, som gør at

Det er vist generelt for retsplejen. Ikke kun i dette land, men ret
generelt. Kvinder får mindre hårde domme sammenlignet med mænd. Det er
tilsyneladende altid mere synd for kvinder end for mænd. Jeg ser dog ingen
feminister, der slås for jævnbyrdige straffe. Sådan er der jo så meget.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.