Dagens provokation
Fra : Malene P

Dato : 14-06-09 20:28

Så skulle Bjørn Lomborg igen have frit spil til at provokere. Denne gang med
påstanden om, at den bedste investering vil bestå i at give de fremmede
3-dobbelt beskæftigelsesfradrag. Her kommer pengene 38 gange igen. Hvorfor
ikke gøre de fremmede helt skattefirie, nu man er i gang? Eller man kunne
kunne jo også overveje at sende nogle af de overflødige fremmede derhen hvor
de hører hjemme - mon ikke vi på sigt er bedst tjent med den løsning?

Malene P

Fra : N_B_DK

Dato : 14-06-09 20:35

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> gang med påstanden om, at den bedste investering vil bestå i at give
> de fremmede 3-dobbelt beskæftigelsesfradrag. Her kommer pengene 38

Et eller andet sted har han ret, enten er folk en direkte udgift fordi
de er på overførselsindkomst, eller også tjener de rent faktisk penge og
betaler i skat, og er derved ikke længere en direkte udgift, man
minimerer derved udgiften + man får dem ud fra deres hjem og de lærer
noget dansk.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : /Peter

Dato : 14-06-09 20:46

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og betaler i skat, og er derved ikke længere en direkte udgift, man
> minimerer derved udgiften + man får dem ud fra deres hjem og de lærer

Lærer de nok dansk til man kan spare tolken, tror du?

Fra : N_B_DK

Dato : 14-06-09 20:40

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> Lærer de nok dansk til man kan spare tolken, tror du?

På sigt ja (hvis de altså vil lære dansk).

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : /Peter

Dato : 14-06-09 20:53

> "/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
>

> På sigt ja (hvis de altså vil lære dansk).

Det vil de jo ikke, så man må starte med at få dem til at ville...

jeg er sikker på det er nemmere og billigere at sende dem hjem.

Fra : Malene P

Dato : 15-06-09 07:41

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil de jo ikke, så man må starte med at få dem til at ville...
>
> jeg er sikker på det er nemmere og billigere at sende dem hjem.

Ikke nemmere, men helt sikkert en del billigere - på mange måder.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 14-06-09 20:54

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Lærer de nok dansk til man kan spare tolken, tror du?

Eller ikke så lidt politiarbejde eller sociale medarbejdere?

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 14-06-09 20:53

> [...]
> betaler i skat, og er derved ikke længere en direkte udgift, man
> minimerer derved udgiften + man får dem ud fra deres hjem og de lærer

Jamen halleluja da. Og det skulle så ikke gælde for danskere? Måske har
Lomborgs "akademikere" taget med i betragtningerne, at de fremmede er dyrere
at have på offentlig forsørgelse og i mange tilfælde langt farligere? Men
"akademikerne" har vist ikke sagt noget om, at det bedst kunne betale sig,
hvis de fremmede slet ikke befandt sig her i landet?

Malene P

Fra : N_B_DK

Dato : 14-06-09 22:21

> [...]
> tilfælde langt farligere? Men "akademikerne" har vist ikke sagt noget
> om, at det bedst kunne betale sig, hvis de fremmede slet ikke befandt

Jeg tror nu det han har udtalt er en simpel cost/benifit analyse, de
kriminelle skal bare sendes retur ja, men de tilbage restende skal på en
eller anden måde integreres, og kan man spare penge ved at give dem en
større gulerod (i en periode), ja så har jeg egenligt ikke de store
problemer med det.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-09 21:00

> [...]
> derved udgiften + man får dem ud fra deres hjem og de lærer noget dansk.

ja, det manglede da bare andet. Selvfølgelig skal de betale lavere skat end
os andre, naturligvis, hvad tænker vi dog på, lad os øjeblikkeligt
gennemføre dette.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-06-09 22:22

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> ja, det manglede da bare andet. Selvfølgelig skal de betale lavere
> skat end os andre, naturligvis, hvad tænker vi dog på, lad os
> øjeblikkeligt gennemføre dette.

Tænk dog lidt længere end det der, kan vi få dem ud på arbejdsmarkedet,
og få dem lært dansk på den måde, så er et ekstra fradrag til dem i en
periode en ganske billig måde at gøre det på.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Peter Heide

Dato : 14-06-09 21:28

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> derved udgiften + man får dem ud fra deres hjem og de lærer noget dansk.

På en eller anden måde er jeg fuldstændig 100% enig med N_B_DK . Jeg regnede
aldrig med det skulle ske, men det er ingen vej udenom ; det er rigtigt
hvad han skriver.

Fra : /Peter

Dato : 15-06-09 06:14

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På en eller anden måde er jeg fuldstændig 100% enig med N_B_DK . Jeg
> regnede aldrig med det skulle ske, men det er ingen vej udenom ; det er

Nej, det er totalt forkert at diskriminere danskerne på den måde, de
utilpassede fremmede skal intet have før de selv viser vilje til at tilpasse
sig. INGEN andre indvandrere har tidligere i den grad undermineret det
danske samfund.

Fra : Peter Heide

Dato : 14-06-09 21:33

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvor
> de hører hjemme - mon ikke vi på sigt er bedst tjent med den løsning?

Skrid du tilbage stenalderen, din lede heks.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-06-09 21:45

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Skrid du tilbage stenalderen, din lede heks.

Hekse er nogle som muslimer stener og som engang afbrændtes Sct HAns
Analyser argumenter - hvad er stenalderagtigt ved at udvise muslimer.
Vi udviste da nazierne 5 maj 1945

Fra : Steen Johansen

Dato : 14-06-09 22:03

http://www.fyens.dk/article/1262397:Odense--Travl-roever-risikerer-igen-at-blive-doemt-til-udvisning

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-09 21:52

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Skrid du tilbage stenalderen, din lede heks.

Så du synes det er helt fint at indvandrere - altså dem der står for 70% af
landets kriminalitet - skal betale mindre i skat end dig? Det er vist ret
tydeligt du ikke tjener dine penge men er på passiv forsørgelse.

Og forrresten, var der ikke noget med at intergrationsydelse var racisme? Så
må det vel også være racisme at give dem mere end danskere....

Fra : N_B_DK

Dato : 14-06-09 22:27

> Så du synes det er helt fint at indvandrere - altså dem der står for
> 70% af landets kriminalitet - skal betale mindre i skat end dig?

Næ de kriminelle skal sendes hjem, dem der ikke er kriminelle skal vi
have integreret, eller bare igang med et eller andet, og på sigt få dem
integreret, alle forsøg indtil nu er ikke lykkedes ret godt, så hvorfor
ikke prøve noget andet?

> Det er vist ret tydeligt du ikke tjener dine penge men er på passiv
> forsørgelse.

Så du synes det er smartere at folk fortsætter med at få kontanthjælp?
ville det ikke være smartere at give dem en ekstra gulerod i en periode,
så de ikke længere var en udgift?

> Og forrresten, var der ikke noget med at intergrationsydelse var
> racisme? Så må det vel også være racisme at give dem mere end
> danskere....

Næ det minder faktisk meget om vores udd. system, i første omgang er det
også en direkte udgift, men vi betaler det fordi vi da håber at folk
rent faktisk så får et job efterfølgende og derved er med til at spytte
i pengekassen.

Hvis alle selv skulle betale deres udd. hvor mange tror du så der blev
udd.?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Peter Heide

Dato : 15-06-09 01:15

> [...]
> integreret, eller bare igang med et eller andet, og på sigt få dem
> integreret, alle forsøg indtil nu er ikke lykkedes ret godt, så hvorfor

Passiv forsørgelse ? Jeg tror ikke du ville ønske at være i nogle af de mere
hårde situationer jeg står i ifbm mit job.

> Så du synes det er smartere at folk fortsætter med at få kontanthjælp?
> ville det ikke være smartere at give dem en ekstra gulerod i en periode,
> så de ikke længere var en udgift?

Enig. N_B_DK . Og det gælder for alle på kontanthjælp som er arbejdsdygtige.

Så sandt. Så sandt.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 15-06-09 09:28

> [...]
> pengekassen.
>
> Hvis alle selv skulle betale deres udd. hvor mange tror du så der blev

Så blev der ikke uddannet flere end der strengt taget er nødvendig.

De muhamedanskeoverskudsmennesker der er her i landet på den danske
befolkningsforsørgelse skal sendes hjem til hjemlandet.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-06-09 09:42

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> Så blev der ikke uddannet flere end der strengt taget er nødvendig.

Hold kæft en gang lort at lukke ud.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Malte Runz

Dato : 15-06-09 07:12

(snip)

> Så du synes det er helt fint at indvandrere - altså dem der står for 70%
> af landets kriminalitet - ...

Du ved at det ikke er sandt, det du skriver. Sidste gang du kom med den
idiotiske påstand svarede jeg:

****
Her tallene fra Danmarks Statistik.
Igen.

National oprindelse ----- Ubetinget frihedsstraf --- Betinget
frihedsstraf --- Bødeafgørelse
Personer med dansk oprindelse --- 7158 --- 9084 --- 114254
Indvandrere ----- 1321 --- 1241 --- 14431
Efterkommere ----- 380 --- 323 --- 2742

15-20% af de strafferetslige afgørelser går til indvandrere og efterkommere.
Ikke 70%.
****

Er du svagt begavet, eller lyver du ubevidst for dig selv?

(snip)

--
Malte Runz

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 22:12

Malte Runz wrote:
> [...]
> Indvandrere ----- 1321 --- 1241 --- 14431
> Efterkommere ----- 380 --- 323 --- 2742
>
> 15-20% af de strafferetslige afgørelser går til indvandrere og

De cirka 70% angår kun København, - ellers skulle de 5-6% muslimer da også
have fart på.

Fra : Malte Runz

Dato : 16-06-09 02:17

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> De cirka 70% angår kun København, - ellers skulle de 5-6% muslimer da også
> have fart på.

Langt fra rigtigt:
***
Strafferetlige afgørelser i alt København, 2007

Personer med dansk oprindelse: 9733
Indvandrere: 3063
Efterkommere: 865
***

Det får jeg til ca 30%. Knap og nap. Lad os sige at de har småtravlt. Håber
ikke de går ned med stress.

--
Malte Runz

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-09 06:32

"Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Efterkommere: 865
> ***
>
> Det får jeg til ca 30%. Knap og nap. Lad os sige at de har småtravlt.

Antallet af strafretlige afgørelser er endda ikke et retvisende billede
eftersom der i de tal findes massevis af gengangere. Fx konstaterer vi
at når nogen er grebet i en forbrydelse i et distrikt i København, og
bliver tilsagt at møde i retten hvis de ikke allerede med det samme
varetægtsfængsles, så farer de samme personer ud i et andet distrikt og
begår lignende forbrydelser, men så tælles det som to forskellige
forbrydelser. Det ved vi fra SSP-samarbejdet.

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-09 07:11

On Tue, 16 Jun 2009 07:31:32 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> begår lignende forbrydelser, men så tælles det som to forskellige
> forbrydelser. Det ved vi fra SSP-samarbejdet.

Det samme gælder sgu da for de etnisk danske forbrydere.

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-09 08:49

Malte Runz wrote:
> [...]
> Efterkommere: 865
> ***
>
> Det får jeg til ca 30%. Knap og nap. Lad os sige at de har småtravlt.

Det man vist mest ser fremhævet at "fremstillinger i dommervagten" i
København er disse cirka 70% "etniske".

TO væsentlige ting er at overrepræsentationen mht *vold* er meget stor, og
især for 2. generation. OG antallet af muslimer i danske fængsler er en
faktor fire større end den burde være, hvis den var relativ deres antal.
Iøvrig som i alle europæiske lande, hvor overrepræsentationen i spjældet går
fra fire til syv gange.

Fra : Malte Runz

Dato : 16-06-09 10:41

> Det man vist mest ser fremhævet at "fremstillinger i dommervagten" i
> København er disse cirka 70% "etniske".

Vi er altså gået fra, at indvandrere står for '70% af landets kriminalitet',
til '70% af fremstillinger i dommervagten i København'. Og jeg tør vædde på,
at der er tale om bestemte områder i København... i weekenderne... om
sommeren... på en varm aften.

> [...]
> faktor fire større end den burde være, hvis den var relativ deres antal.
> Iøvrig som i alle europæiske lande, hvor overrepræsentationen i spjældet

Hmm. Tallene er ellers lettilgængelige:

Befolkning, hele landet, 2007
Personer med dansk oprindelse -- 4985415 (90.5%)
Indvandrere -- 401771 (7,3%)
Efterkommere -- 124265 (2,3%)

Og

Ubetinget frihedsstraf, hele landet, 2007.
Personer med dansk oprindelse -- 6804 (80,9%)
Indvandrere -- 1252 (14,9%)
Efterkommere -- 354 (4,2%)

På landsplan udgør indvandrere og efterkommer ca 9,6% af befolkningen, og de
udgør 19,1% af dem, der idømmes ubetinget fængselsstraf (det tætteste jeg
kan komme på 'indsatte i fængslerne'). Dvs indvandrere og efterkommere er
overrepræsenteret med en faktor 2 (knap og nap). Og ikke med en faktor 4,
som du påstår. Jeg har vist nævnt det før...

--
Malte Runz

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-09 12:01

Malte Runz wrote:
> [...]
> København'. Og jeg tør vædde på, at der er tale om bestemte områder i
> København... i weekenderne... om sommeren... på en varm aften.

Sikkert, og gaderne på Nørrebro er aldrig udsat for beskydning.

Nej, jeg ser at der er tale om procenten af UNGE som fremstilles i
dommervagten, og så er det jo ikke så slemt

> [...]
> fængslerne'). Dvs indvandrere og efterkommere er overrepræsenteret
> med en faktor 2 (knap og nap). Og ikke med en faktor 4, som du

Jeg taler om ikke-vestlige, OG om procenten af muslimer i danske fængsler.
Der er 5-6% muslimer i DK og 19% indsatte i fængslerne er nu muslimer.

Man har i flere år *mildnet* tallene, ved at blande dem man er bekymrede
over, sammen med vestlige indvandrere med *mindre* kriminalitet end
typedanskere. Det er så for første gang ændret i år, hvor man kan se
kriminalitetsraten for specifikke grupper af indvandrere.

Når det gælder voldsdomme, så ER ikke-vestlige efterkommere på en faktor
fire mere end gennemsnittet. Det var klart fra Britta Kyvsgaards første
undersøgelse, - siden den har hun ivørigt higet og søget efter måder at
formindske tallene.

Hvis man korrrigerer for at de er ludfattige, bor i København, hvor jo alle
fattige bosætter sig, lejlighederne er jo billige?, ikke er i arbejde, er
urbaniserede og langt yngre end de burde være, og korrigerer for religionen
islam, så kommer man ned på samme kriminalitetsgrad som for kinesiske
indvandrere. Og det er jo dejligt at fundere over, næste gang ens ejendele
bliver forlangt udleveret på gaden

Fra : Kim2000

Dato : 16-06-09 20:08

"Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> er overrepræsenteret med en faktor 2 (knap og nap). Og ikke med en faktor
> 4, som du påstår. Jeg har vist nævnt det før...

Jeg mente i hvert fald antallet af forbrydelser ikke antallet af personer.
Det er langt fra usandsynligt at Muhammed, Børge, Egon eller hvad de nu
hedder er dømt for flere ting.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 07:27

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> De cirka 70% angår kun København, - ellers skulle de 5-6% muslimer da også
> have fart på.

Husk så lige at se bag om statistikken; på forunderlig vis når Danmarks
Statistik frem til at 3. generationsindvandreren Ahmed, der stadig
bliver gift med en kusine fra hjemlandsbyen i Anatolien, er etnisk
dansker, blot fordi hans far eller mor var dansk statsborger da han blev
født.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk