Nogen bud på medicinsk behandling ved Hash~
Fra : Claus Astrup

Dato : 18-06-09 13:54

Hej alle sammen

har en go ven der over det sidste år har udviklet et anseligt Hash misbrug
og ryger nu 2 gr. om dagen -

Han sider i en offentlig stilling hvor det vil være fyrings grundlags med
dette misbrug ...

så det er ikke praktisk muligt at gå til egen læge og jeg kan ikke lige
finde nogen form for behandling i mod netop dette der er anonym som f.eks
alkohol enhederne lænken etc.

findes der nogen i midtjylland ?

det jeg forestiller mig er der efter ophør med rygning at der findes en form
for medicinsk behandling der vikrer
abstinens/symptombehandlende altså med andre ord en form for medicinering
der går ind og dæmper den angst/uro som Hash en gør nu ...

Hash som det ryges her er jo selv medicinering ..

nogen bud - erfaringer ??

Bedste Hilsner ..

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-09 13:47

&

> [...]
> der går ind og dæmper den angst/uro som Hash en gør nu ...
>
> Hash som det ryges her er jo selv medicinering ..

Kan ikke lige hjælpe dig med noget konkret behandlingstilbud, men synes at
der er noget der halter i ovenstående.

Selv om man er offentligt ansat kan man godt opsøge sin læge og få hjælp -
lægen ringer ikke til arbejdsgiveren!
Eneste tilfælde jeg kan se, hvor det kan være problematisk er, hvis man selv
arbejder i et behandlermiljø, hvor man har adgang til euforiserende stoffer
og der er en risiko for misbrug af muligheden.

Du kalder det selvmedicinering grundet angst og uro.
Det lyder som en narkomans undskyldning, hvis du spørger mig -

men er det virkelig med baggrund i dette, så skal årsagen fjernes -
psykolog, jobskifte, whatever.

Personen vil nu have en såvel fysisk som psykisk afhængighed - og 2 gram er
dog ikke bare en hyggepibe i ny og næ.
Den psykiske afhængighed er nok den værste at fjerne og dne kan ikke bare
dæmpes med medicin.