hjul lejer SKF
Fra : Johnny Hansen

Dato : 19-06-09 19:02

Hej
Er der nogen der ved hvor jeg kan finde oplysninger om hvilke typer og mål
på hjullejer til min blackbird årg. 00
Kan få lejer billigt igennem mit job - men ved ikke hvilke jeg skal
bestille - nogen der har et link eller lign ?

johnny

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 19-06-09 20:11

"Johnny Hansen" <johnny-hcrap@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kan få lejer billigt igennem mit job - men ved ikke hvilke jeg skal
> bestille - nogen der har et link eller lign ?

Jeg ved ikke lige hvor du kan finde typer og mål, men normalvis sidder der
ret alm. lejer i hjulene, så når dit firma har de fleste alm. lejer
liggende, så burde det ikke give nogen problemer. Ellers kan du helt sikkert
få dem hos den nærmeste forhandler af landbrugsmaskiner.
Jeg ville simpelthen afmontere og se hvad der er monteret.
Hilsen Matthias

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-06-09 20:34

"Johnny Hansen" <johnny-hcrap@pc.dk> writes:

> [...]
> Kan få lejer billigt igennem mit job - men ved ikke hvilke jeg skal
> bestille - nogen der har et link eller lign ?

Prøv at kigge i MC Nøglen
http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wtdqff&launcher=1

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Johnny Hansen

Dato : 20-06-09 10:19

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge i MC Nøglen
> http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wtdqff&launcher=1
>

> Kai
> --

Takker for linket til online Mc-nøgle - det havde jeg ikke

Johnny

Fra : Armand

Dato : 19-06-09 20:42

Johnny Hansen skrev:
> [...]
> Kan få lejer billigt igennem mit job - men ved ikke hvilke jeg skal
> bestille - nogen der har et link eller lign ?

Reservedels og tilbehørs -kataloget MC Nøglen er elementært til slige
søgninger!
Iflg. mit 2006-eksemplar skal CBR1100XX '99-'03 have 6304-2RS i
baghjulet, og 6306-2RS i kædehjuls-navet!
Katalog-prisen er 83,- hhv. 107,-, så selv hvis du får dem ved
selvbetjening er der ikke det store sparet dér!!

Noget andet er at du skal vænne dig af med at bruge den højttryksrenser
til motorcykelvask!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 20-06-09 02:25

On 19 Jun., 21:42, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> selvbetjening er der ikke det store sparet dér!!
>
> Noget andet er at du skal vænne dig af med at bruge den højttryksrenser

Ofte er hjullejer C3 ... hvorfor egentlig?

De har større tolerance end standard. Jeg menes at have hørt noget
engang, at det skulle være vanskeligere for et C3-leje at blokkere.
Det lyder plausibelt ... men?

--
/Hekto

Fra : Rasmus

Dato : 20-06-09 10:00

Hekto <hektoblast@gmail.com> wrote in news:b054a0df-7eba-44e6-908c-
de6e8c53fa69@x6g2000vbg.googlegroups.com:

> [...]
>
> De har større tolerance end standard. Jeg menes at have hørt noget
> engang, at det skulle være vanskeligere for et C3-leje at blokkere.

Hvad er "standard"? C3 er ret udbredt, og bruges ganske bredt i mange
maskinkonstruktioner.
Nogle steder er det ønskeligt med et leje, som kan optage bevægelse. Et
leje med små tolerancer, kræver også at den konstruktion, som de er
monteret i, har en høj grad af præcision. Det er er vist ikke særligt
betegende for to forgaffelben, som kan bevæge sig, individuelt i forhold
til hinanden.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-06-09 00:46

Hekto skrev:
> [...]

> De har større tolerance end standard. Jeg menes at have hørt noget
> engang, at det skulle være vanskeligere for et C3-leje at blokkere.

Både og... jeg mener nu oftest at have set c3 lejer i kædehjulsnavet, og
ellers ikke. umiddelbart giver det også mening

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Johnny Hansen

Dato : 20-06-09 10:11

"Johnny Hansen" <johnny-hcrap@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan få lejer billigt igennem mit job - men ved ikke hvilke jeg skal
> bestille - nogen der har et link eller lign ?

Tak for svar
Ville gerne købe inden jeg demonterede

Kigger i Mc-nøglen

Johnny

Fra : Armand

Dato : 20-06-09 10:44

Johnny Hansen skrev:

> Tak for svar
> Ville gerne købe inden jeg demonterede
>
> Kigger i Mc-nøglen

Jeg nævnte MC-nøglen som reference. Hvis du vil have dem i hånden
snarligst og ikke bor ude midt på heden, så køb dem ved den nærmeste
tekniske firrretning/maskin-handel/auto-grossist.
Prislejet er som det er og bevæger sig sikkert ikke mange kroner fra
sted til sted!
"2RS" refererer til dobbelsidet pakning, som til nød kan spares på én
side (á indersiden) men er en dårlig ide helt at mangle :-|

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 20-06-09 03:36

On 20 Jun., 11:00, Rasmus <r_...@REMOVEtdcspace.dk> wrote:
> Hekto <hektobl...@gmail.com> wrote in news:b054a0df-7eba-44e6-908c-
> de6e8c53f...@x6g2000vbg.googlegroups.com:

> Hvad er "standard"? C3 er ret udbredt, og bruges ganske bredt i mange
> maskinkonstruktioner.

Standard er vel et leje med standardspecifikationerne fra
kataloget ... C3 er også 'standard' med med større
tolerance.Umiddelbart ville man jo mene at man gerne ville have en så
præcis føring af forhjulet som muligt, men de sideværts påvirkniger
kan godt være forklaringen i og med at man spænder dem op imod
bøsningen imellem de to inderste lejeskåle.

Fra : N/A

Dato : 21-06-09 00:46