6 ugers ventetid på køreprøver
Fra : Jan Nielsen

Dato : 19-06-09 13:39

Hej gruppe

Jeg er forhåbentlig klar til køreprøven på mandag, da jeg skal til
teoriprøve der. Så er det jeg bliver gal i skralden over at jeg skal vente
mindst 6 ugere inden jeg kan komme til køreprøve. Hvad sker der?

Jeg er klar over at denne gruppe ikke er til vredesudbrud, men jeg skulle
bare af med det.

Vh
Jan

der nu har haft MCén stående klar i 5,5uge, og skal vente endnu 6 uger før
første køretur på egen maskine

Fra : MKS - 74

Dato : 19-06-09 14:25

On Fri, 19 Jun 2009 14:38:59 +0200, "Jan Nielsen" <jan@minibio.dk>
wrote:

>Jeg er forhåbentlig klar til køreprøven på mandag, da jeg skal til
>teoriprøve der. Så er det jeg bliver gal i skralden over at jeg skal vente
>mindst 6 ugere inden jeg kan komme til køreprøve. Hvad sker der?

Hvis spørgsmålet ikke er retorisk er svaret - Bandekrig/Klimatopmøde -

<http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=26-05-2009&cID=6&vId=485508>

For nu at sige det mildt....Suboptimalt.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 19-06-09 14:29

"Jan Nielsen" <jan@minibio.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jan
>
> der nu har haft MCén stående klar i 5,5uge, og skal vente endnu 6 uger før
Hej Jan,

Min nabo var for år tilbage i nøjagtig samme situation.
Han valgte at futte fra Storkbh. til Bornholm, hvor ventetiden var nærmest
ikke-eksisterende.........ligesom trafiktætheden

Mvh.
Carsten Eilersen

Fra : Simon

Dato : 19-06-09 17:08

Carsten Eilersen wrote:

> Han valgte at futte fra Storkbh. til Bornholm, hvor ventetiden var

Enig, prøv at spørge en kørerlærer i en anden politikreds/region (eller
hvordan sådan noget nu er opdelt) om de tage dig til prøven...
Det gjorde jeg også selv for en del år siden, og det "kostede" kun en
enkelt køretime hos den nye - for 'besværet' og for at checke om det var
OK at indstille mig.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-06-09 14:59

"Jan Nielsen" <jan@minibio.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jan
>
> der nu har haft MCén stående klar i 5,5uge, og skal vente endnu 6 uger før

Ooh nu er det jo ikke plastikkortet som bestemmer om du kan finde ud af at
køre mc eller ej.. Jeg har heldigvis ikke selv stået i samme situation, men
jeg tror ikke at jeg ville kunne lade maskinen stå (hvis jeg altså følte at
jeg havde styr på det, ved ikke hvor mange køretimer du mangler)

Det er dybt latterligt at der er så lang ventetid. Da jeg for flere år siden
tog mit mc kørekort var der også 4-5 ugers ventetid, men alle kørelærerne
her i byen råbte op og var vrede.. og det gjorde åbenbart et eller andet,
for pludselig røg jeg 2 uger ned i ventetid.

Mvh Anders

Fra : Jan Nielsen

Dato : 19-06-09 19:52

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kørelærerne her i byen råbte op og var vrede.. og det gjorde åbenbart et
> eller andet, for pludselig røg jeg 2 uger ned i ventetid.

Jeg mener faktisk at der lige har været en større "demonstration" fra
kørelærenes side, men der er vist ikke alverden at gøre.
Jeg vil spørge min kørelærer om han kan sende mig videre til en kollega.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-09 18:04

> [...]
> teoriprøve der. Så er det jeg bliver gal i skralden over at jeg skal vente
> mindst 6 ugere inden jeg kan komme til køreprøve. Hvad sker der?

En mulighed er at du siger til din kørerlærer at du også er indstillet på en
afbudstid.
Det fik jeg. Var oppe i teori mandag, og onsdag samme uge bestod jeg
køreprøven.
Vi fik også stillet en ventetid på ca 5 uger i udsigt.

Mvh

Thomas