Smeltet plastik på udstødning
Fra : Anders Houmark

Dato : 19-06-09 10:03

Hejsa..

Jeg har fået smeltet lidt af mine tekstilbukser fast på udstødningsrøret som
er ca. 10cm fra potten.. Hvordan får jeg det af?
Jeg har et komplet udstødningssæt fra Akropkrovoxizs i titanium på, og vil
nødig ødelægge røret ved at slibe den, nu hårde, plastik af, med f.eks. et
blad fra en hobbykniv :-/

Er det noget med at man kan bruge brun sæbe, og smide en pose rundt om?
Eller kan det misfarve røret?
Skal jeg måske bare køre den ved omdrejningsbegrænseren i 20 minutter så
røret bliver lidt varmt, og så lægge 1 eller 2 kaffefiltre på, og så håbe at
de når at opsuge den, nu sikkert flydene plastik masse, inden filtrene
bryder i brand?

Gode råd modtages, tak!

Mvh Anders

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 19-06-09 10:17

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kaffefiltre på, og så håbe at de når at opsuge den, nu sikkert
> flydene plastik masse, inden filtrene bryder i brand?

Hej.

Hvad med en varmeplæsepistol (hedder de det?) såån en 400°-600° ting
,og så en malerørepind af træ, varm stedet op og skrab forsigtigt af !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 19-06-09 12:47

> [...]
> at de når at opsuge den, nu sikkert flydene plastik masse, inden filtrene

Jeg ville prøve med acetone.
Har en opløsende effekt på nogle plasttyper.

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-09 13:52

> [...]
> at de når at opsuge den, nu sikkert flydene plastik masse, inden filtrene

Toluen er mit bedste bud eller acetone.

--
Mvh,

Allan
Aprilia SL1000

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-06-09 06:45

Anders Houmark wrote:
> [...]
> de når at opsuge den, nu sikkert flydene plastik masse, inden filtrene

Bedste råd : søg på groups.google.dk - det har været oppe før med mange
forslag og en løsning, og som det ser ud nu husker vi alle forskellige
forslag som den succesfulde løsning. Jeg mener at huske at konklusionen
var at den skulle køres godt varm, og så var det nemt at fjerne
hovedparten. Resten forsvandtt vist vha. poleringsmiddel.

Det er nu også sjovere at køre den varm, end at ligge og rode med en
varmepistol

--
vh
Torben