Nyt fordæk.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 19-06-09 05:55

Hej

Jeg går og tager tilløb til at købe et nyt fordæk for at komme
rystelser i styret til livs. I den forbindelse har jeg lige (igen,
igen) nogle spørgsmål.

I manualen er angivet profil 80 men begge mine dæk er profil 70, samme
brede som angivet, har det nogen betydning?

Hilsen Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-09 07:46

On Fri, 19 Jun 2009 06:54:49 +0200, Henrik Palshøj wrote:

> I manualen er angivet profil 80 men begge mine dæk er profil 70, samme
> brede som angivet, har det nogen betydning?

Måske, under alle omstændigheder bør man holde sig til mc-fabrikantens
anbefaling til dækstørrelser. De har næsten altid ret

Specielt i tilfældet med dit fordæk kunne det have en smule betydning. Dit
nuværende profil 70 har mindre diameter, og det påvirker styregeometrien,
omend ikke meget.

Men dybest set tror jeg nu mere på at discountdækket i sig selv står for
flere problemer, MEN, glem nu ikke at efterse alle de andre ting, der er
foreslået af vedligehold. Styreudslagene kan sagtens være en kombination af
flere fejl.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Henrik

Dato : 19-06-09 07:59

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:1ska8sa9srdkw.1d8n7hwv6kh1b.dlg@40tude.net...

> [...]
> nuværende profil 70 har mindre diameter, og det påvirker styregeometrien,

Ja men dertil kommer at det er et "jeg skal have min MC solgt" dæk Hindenau
eller sådan. Men hvis man skifter profil, så bør man da skifte begge dæk
right?

> [...]
> flere problemer, MEN, glem nu ikke at efterse alle de andre ting, der er
> foreslået af vedligehold. Styreudslagene kan sagtens være en kombination

Følgende er blevet tjekket.
Kronleje: OK
Afbalancering: OK
Fælg: OK
Bagsvinger: Mangler at blive tjekket, men virker OK

Var forbi en MC mekker og han peget efter kørsel og tjek på dækket.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-09 13:53

On Fri, 19 Jun 2009 08:59:22 +0200, Henrik wrote:

> Kronleje: OK

Har det været adskilt for inspektion ? Ellers finder man ikke ud af andet
end at det er slørfrit. Mine "aldeles fejlfrie" kronrørslejer på forrige mc
havde alligevel rigeligt dybe mærker. :-/

> Bagsvinger: Mangler at blive tjekket, men virker OK

Igen, uden demontering af mindst dæmperne er det meget svært at vurdere
noget som helst.