R1 årgange
Fra : joppe

Dato : 18-06-09 17:43

Jeg har set mig lidt lun på en R1 men har ikke helt styr på årgangene
og hvilke ting der skete med de forskellige årgange. Er der en med
godt styr på hvad man bør gå efter der vil komme med et par gode råd.
Umiddelbart er det 100-120k priser jeg kigger efter og det er vel 03
og 04 modeller der er realistisk her. Er der nogen ting man særligt
skal kigge efter.

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-06-09 10:19

"joppe" <jesperbjerregaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

_________

Svar: Der er lidt historie omkring R1 her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_R1
Det er "desværre" på engelsk. Kunne ikke lige finde det samme på dansk.

Jeg så tidligere på året en 2004 med en masse flot ekstra udstyr til 120k.
Det burde være muligt at finde ca. den årgang til den pris ja.
1998'erne har jeg set til omkring 100k.. Dét er nok for dyrt for den årgang,
synes jeg.

Mvh Anders

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-06-09 11:57

joppe <jesperbjerregaard@gmail.com> writes:

> [...]
> Umiddelbart er det 100-120k priser jeg kigger efter og det er vel 03
> og 04 modeller der er realistisk her. Er der nogen ting man særligt

Vær opmærksom på at der er stor forskel på 03 og 04. 03 er den med den
smalle baglygte og udstødning nede på siden. 04 er 20+ HK mere og
oplagte udstødninger. Hvis de koster omtrent det samme ville jeg helt
klart gå efter en 04.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 19-06-09 12:03

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> [...]
> smalle baglygte og udstødning nede på siden. 04 er 20+ HK mere og
> oplagte udstødninger. Hvis de koster omtrent det samme ville jeg helt

Med mindre at det drejer sig om en sent indregistreret 03'er!
Men dét skulle jo være gennemskueligt jvf. dit råd.

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-06-09 20:27

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Med mindre at det drejer sig om en sent indregistreret 03'er!
> Men dét skulle jo være gennemskueligt jvf. dit råd.

På 02-03 hedder stelnummeret JYARN09 (Japan, YAmaha, RN09)
På 04-05 er RN12'ere.

Som Jacob skriver er 02-03 den første generation med indsprøjtning og
lydpotte langs svingeren, mens 04-05 har RAM-air og potter under
sædet.

Jeg synes at 02-03 er pænest - skide være med de "20 hk"

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)