Ang. tilføjelser i Tyske Papirer ??
Fra : TAV

Dato : 18-06-09 17:45

Hej
Jeg er ved at købe et stel i Tyskland. Der er lavet nogle tilføjelser i
papirerne. Bla. andet er cyklen godkendt til at køre med Supermoto hjul 140
bag og 120 foran, den er også godkendt til en anden bagdæmper m.m.

Nu er mit spørgsmål:

Når cyklen er godkendt af de tyske myndigheder med de påtegnede ændringer,
er der så nogen problemer med at få cyklen godkendt i Danmark med
ændringerne. Jeg mener at have læst et sted, at ændringer der er godkendt af
synsmyndigheder i andre EU-lande skal tages til efterretning af de danske
myndigheder. Er det korrekt, eller har jeg fået noget galt i halsen?

Mvh. Tor

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-09 09:10

> [...]
> af synsmyndigheder i andre EU-lande skal tages til efterretning af de
> danske myndigheder. Er det korrekt, eller har jeg fået noget galt i

Jeg mener at du har ret

F.eks er måden at får en smart (lille bil) med anhængertræk at købe en brugt
i tyskland med trækket monteret. Så kan den uden videre indregristeres med
det i dk. Samme træk kan ikke eftermonteres på en bil der allerede er
indregisteret i dk ... (den sag er så ikke slut endnu ...)