Skildpadder i KBH
Fra : Jan Bachman

Dato : 18-06-09 16:31

Der er vist i nattens løb dukket et par trafiktæller "skildpadder" op
på Gl. Kongevej og Finsensvej i KBH i udgående retning. Jeg kører der
dagligt og har ikke set dem før i dag.

Det kunne være rart at se dem placeret på et kort, i stil med at man
kan med Smileys på f.eks. www.findvej.dk

Nogen der ved om det er lavet og er tilgængeligt på en offentlig
hjemmeside et sted?

/Jan

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-06-09 19:42

On Thu, 18 Jun 2009 17:30:48 +0200, Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote:

>Der er vist i nattens løb dukket et par trafiktæller "skildpadder" op
>på Gl. Kongevej og Finsensvej i KBH i udgående retning. Jeg kører der
>dagligt og har ikke set dem før i dag.

Og en aftentur afslørede sørme at de er i begge retninger.

/Jan

Fra : KentBM

Dato : 18-06-09 21:14

Jan Bachman skrev:
> Det kunne være rart at se dem placeret på et kort, i stil med at man
> kan med Smileys på f.eks. www.findvej.dk
Hvorfor er det interessant? De tæller biler (og motorcykler) og er vel
ikke farlige med mindre, at de er placeret i et sving?

--

Kent

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 18-06-09 22:09

"KentBM" skrev:
> Hvorfor er det interessant? De tæller biler (og motorcykler) og er vel
> ikke farlige med mindre, at de er placeret i et sving?

Jeg har truffet sådan en fætter i et blødt sving i regnvejr, og jeg
forsikrer dig at det gav sved på panden.
Efterfølgende kontaktede jeg den ansvarlige embedsmand, og han kunne berette
at MC-polisen havde "prøvekørt" skildpadderne og fundet dem harmløse.
Jeg foreslog at man malede padderne orange, men det ville angiveligt få folk
til at sænke hastigheden, og dermed give et misvisende billede. Dette
betyder vel, at de ikke er anbragt for at tælle køretøjer, men for at måle
hastighed. Har jeg ret i det ?

Mvh. Tommy

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-09 09:20

> [...]
> Jeg foreslog at man malede padderne orange, men det ville angiveligt få
> folk til at sænke hastigheden, og dermed give et misvisende billede.

De erstatter de gamle "slanger" på tværs af vejen som folk havde en tendens
til at bremse istykker ... Dvs det er både antal og hastighed der måles.

Og det er rigtig nok intet problem i at køre over dem hvis man ved de er
der... (i.e politiets test) Men de er konstrueret så de skal være "usynlige"
for at folk ikke køre udenom eller bremser (ødelægger jo statistikken)

Det bedste vi kan køre er at ringe til de lokale vejfolk hvis vi finder dem
placeret på andet end lige vej ...

/A

Fra : KentBM

Dato : 19-06-09 16:53

Anders Majland skrev:
> De erstatter de gamle "slanger" på tværs af vejen som folk havde en
> tendens til at bremse istykker ... Dvs det er både antal og hastighed
> der måles.

Men disse slanger bruges stadigvæk. Blandt andet på Gammel
Klausdalsbrovej i Herlev. Og her kunne padden sagtens være brugt, da
strækningen er lige.

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 19-06-09 16:50

Tommy Jakobsen skrev:

> Jeg har truffet sådan en fætter i et blødt sving i regnvejr, og jeg
> forsikrer dig at det gav sved på panden.
Jeg havde forstået på tidligere tråde, at placering i sving ikke måtte
ske. Måske skulle du invitere den ansvarlige ud til en bagsæde tur
henover padden. Og så lige sørge for at padden var lidt fugtigt inden
turen, så kan "de" måske lære det

> Efterfølgende kontaktede jeg den ansvarlige embedsmand, og han kunne berette
> at MC-polisen havde "prøvekørt" skildpadderne og fundet dem harmløse.
Vel sagtens på lige strækning?

> [...]
> til at sænke hastigheden, og dermed give et misvisende billede. Dette
> betyder vel, at de ikke er anbragt for at tælle køretøjer, men for at måle
Nok både og. Hvor mange og hvor hurtigt. Men det er stadigvæk en anonym
indsamling, så det kan vi vel ikke have noget i mod?

--

Kent

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-06-09 22:13

KentBM skrev:
> Hvorfor er det interessant? De tæller biler (og motorcykler) og er vel
> ikke farlige med mindre, at de er placeret i et sving?

hvilkt jeg i dag har konstateret de er
ved frakørslen fra E20 Fredericia, lige inden den nye lillebæltsbro (mod
"den gamle" lillebæltsbro er der drysset en 4-5 stykker lige midt på
vejen - i svinget...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-06-09 05:03

On Jun 18, 5:30 pm, Jan Bachman <ja...@davs.du> wrote:

> Det kunne være rart at se dem placeret på et kort, i stil med at man
> kan med Smileys på f.eks.www.findvej.dk
Ja, helt enig, men desværre reklameres der ikke med dem, bilisterne
skal jo ikke ændre kørestil, så er der intet formål med dem. Så kunne
man lave et kort, elller en beskrivelse, på et MC-site, men hvor gode
mon det offentlige vil være til at opdatere sådan et kort... Og så
skal vi MC'ister dagligt checke det site, nej tak.

En bedre løsning er at gøre de små sataner synlige vha. lidt maling,
så er der også et budskab til dem der henter dem. Eller de kan fjernes/
forsvinde vha. en stjerneskruetrækker. Hvis de alle forsvinder
efterhånden som de bliver opsat, vil de jo ikke kunne bruges igen.

> Nogen der ved om det er lavet og er tilgængeligt på en offentlig
> hjemmeside et sted?
Det tætteste man kommer er vist
http://www.dmcn.dk -> FAQ -> HiStar trafiktællings-bump, eller sådan
her: