MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista CD
Fra : Lasse

Dato : 19-06-09 19:06

Hej

Jeg har lige købt en bærbar til min datter med vista home premium på. Efter
et par dage er der allerede ged i instalationen og alt der er installeret
indtil videre er sims 3.

Jeg har licens men ikke en CD med Vista home, kan man ikke få den et sted
gratis nu jeg har licensen..

Mvh Lasse

Fra : J

Dato : 19-06-09 19:36

"Lasse" <Lasse@Lasse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installeret indtil videre er sims 3.
>
> Jeg har licens men ikke en CD med Vista home, kan man ikke få den et sted

Nej.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-06-09 19:59

> Jeg har licens men ikke en CD med Vista home, kan man ikke få den et sted
> gratis nu jeg har licensen..

Der ligger nok et installationsimage på en skjult partition på disken, som
du kan reetablere.
Prøv at kigge i manualen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 19-06-09 21:00

On Fri, 19 Jun 2009 20:05:39 +0200, "Lasse" <Lasse@Lasse.dk> wrote:
>Jeg har licens men ikke en CD med Vista home, kan man ikke få den et sted
>gratis nu jeg har licensen..

Du kunne jo prøve at søge på Google efter

Microsoft Windows Vista Danish

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 19-06-09 21:51

hej alle sammen
hvad er det for et mærke din bærbar har for nogen af dem skal du trykke på
F11 eller F12 i lige i opstarten så kan du installere en ny version af vista
prøv det. ellers vend tilbage med flere oplysninger om din bærbar

hilsen jeppe

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-06-09 00:31

Lasse skrev:

> Jeg har licens men ikke en CD med Vista
> home, kan man ikke få den et sted gratis nu
> jeg har licensen.

Hvad siger de til spørgsmålet hvor du har købt
maskinen?

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : John T.

Dato : 20-06-09 17:11

> Hvad siger de til spørgsmålet hvor du har købt
> maskinen?
>
> --
> Allan Vebel
> Skal vi mødes?
> http://webdesigngruppen.dk

Her ser I den perfekte måde at svare på et indlæg på !!
Væk med alt det overflødige og svar på det der bliver spurgt om.
(Så skal man ikke scrolle når man blot sidder som læser.)
BRAVO Allan !!
Hilsen John

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-06-09 22:10

John T. skrev:

> Her ser I den perfekte måde at svare på et indlæg på

Jamen, tak for rosen, John.

> Væk med alt det overflødige og svar på det der bliver
> spurgt om.

Ja, det skal være kort og præsist, det er det jeg er kendt
for.

Jeg spurgte nu ind til hvorfor leverandøren af maskinen
ikke har leveret en indtallations-skive.

I mange tilfælde skal man selv brænde denne skive,
men det er de færreste der læser manualen inden de
tager maskinen i brug - og går det galt, kan de ikke
komme videre

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : John T.

Dato : 20-06-09 17:06

> [...]
> installeret indtil videre er sims 3.
>
> Jeg har licens men ikke en CD med Vista home, kan man ikke få den et sted

Installer Xp i stedet. Jeg smiler fordi jeg ikke hører om andet
end problemer med Vista. Hvorfor mon Windows 7 er på vej
så kort tid efter Vista ?? Jeg spør´ bare !!
John

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-09 18:32

.. Hvorfor mon Windows 7 er på vej
>så kort tid efter Vista ?? Jeg spør´ bare !!
>John

Tja, svaret er simpelt. Prøv at kigge tilbage i historien fra Windows
95, så vil du se at der er kommet nyt styresystem med 2-4 års
mellemrum, og den tidsplan holder også her med Vista kontra Windows 7,
som kommer her til oktober. Så hvad mener du med "så kort tid efter"?
Og hver gang der kommer et nyt styresystem, så kommer der altid de
indlæg som siger: "Det tidligere styresystem var meget bedre end det
nye". )
Problemer med de nye styresystemer opstår i mange tilfælde med 3.
parts-drivere, der ikke helt er lavet med omhu, for alle vil jo helst
komme først med nye drivere til det nye styresystem.

BG

Fra : AB

Dato : 21-06-09 10:03

Jeg undrer mig blot over, at man køber en PC uden de tilhørende CD'er

AB

Fra : J

Dato : 21-06-09 10:30

"AB" <a.bruun@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg undrer mig blot over, at man køber en PC uden de tilhørende CD'er
>
> --

Enig. Men så længe forbrugerne er ligeglade, og først piber, når det er for
sent, bliver det ikke lavet om. Det samme gælder med afskaffelsen af danske
tastaturer på bærbare pc'er. Af bærbare mærker i den rimelige ende af
prisskalaen kender jeg kun Medion, der leveres med dansk tastatur, medier
med en ren Windows og ekstra programmer.

Købte på et tidspunkt en Fujitsu-Siemens stationær (uden medier), hvor
brændingen af 'recovery'-diske ikke gik særlig godt. Ringede til
Fujitsu-Siemens, fortalte historien og bad dem sende et sæt diske - ellers
ville computeren blive sendt til reparation for problemer med brænderen. FS
sendte medierne ganske hurtigt.

Fra : Jakob

Dato : 21-06-09 11:01

On Sun, 21 Jun 2009 11:30:24 +0200, J wrote:

> [...]
> ville computeren blive sendt til reparation for problemer med brænderen. FS

Man kan vel konkludere, at man får hvad man betaler for. Selv har jeg haft
gode erfaringer med HPs RMA de gange der har været noget galt. Men det
hjælper jo ikke OP ret meget i den situation lige nu.

--
/Jakob

Fra : Elmer Fjort

Dato : 21-06-09 13:45

> "Lasse" <Lasse@Lasse.dk> skrev i en meddelelse

Ofte ligger der på et andet drev nogle installation ting som man blot
starter og så kører det hele igen.

Elmer

Fra : Jakob

Dato : 21-06-09 11:06

On Fri, 19 Jun 2009 20:05:39 +0200, Lasse wrote:

> [...]
> indtil videre er sims 3.
>
> Jeg har licens men ikke en CD med Vista home, kan man ikke få den et sted

Du må rundt i bekendtskabskredsen, venner arb eller lign for at finde et
medie du kan kopiere. Det er helt efter bogen når du har en OEM licens.
Husk at det skal være samme version som den du har nøgle til; sprog,
home/business etc. Husk også at komme på producentens hjemmeside for at
hente drivere før du går i gang. Specielt drivere til chipset og netkort er
vigtige.

--
/Jakob

Fra : Lasse

Dato : 21-06-09 21:04

Takker alle for svar, har fået en skive med Vista Home Premium på.

Mvh Lasse