MS Windows
briani 27239
Installation af XP efter win7
Fra : Joeb

Dato : 19-06-09 10:17

Hej gruppe

Jeg har lige prøvet Win 7 på min pc og vil nu vende tilbage til XP.
Når jeg booter på cd kommer den efter et stykke tid og siger jeg ikke kan
køre en opgraderings cd??
D.v.s. at jeg ikke når dertil hvor jeg kan køre en ny partition og så
formatere.
Cd''en er IKKE en opgraderings cd men en original XP PRO

Hvad kan jeg gøre for at komme videre?

Mv JL

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-06-09 11:45

"Joeb" skrev i en meddelelse
> Hvad kan jeg gøre for at komme videre?

Boot på XP CD'en og vælg at formattere harddisken - evt slet og opret
partition først.....

Jan

Fra : Joeb

Dato : 19-06-09 13:11

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Boot på XP CD'en og vælg at formattere harddisken - evt slet og opret
> partition først.....
>
> Jan

Jo tak, men som jeg skrev - så langt kommer jeg ikke. Det er det som er
problemet

Mvh. JL

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-06-09 13:38

On Fri, 19 Jun 2009 11:17:00 +0200, "Joeb" <Joeb@hot.dk> wrote:

> [...]
>formatere.
>Cd''en er IKKE en opgraderings cd men en original XP PRO

Slette alle partitioner på HD og prøv igen.
Har du en bootbar floppy eller cd med noget partitioneringsværktøj på
?

/Hans

Fra : Kim

Dato : 19-06-09 13:41

"Joeb" <Joeb@hot.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> formatere.
> Cd''en er IKKE en opgraderings cd men en original XP PRO

Du skal ha' fat i et værktøj, som tager din MBR med i
formatteríngen...

Mvh, Kim

Fra : Paul-J

Dato : 19-06-09 14:05

> Du skal ha' fat i et værktøj, som tager din MBR med i
> formatteríngen...
>
> Mvh, Kim

for eksempel
partedmagic.com

Har selv brugt den problemfrit en halv snes gange.

Fra : Joeb

Dato : 19-06-09 14:40

"Paul-J" <dion@dk2net.dk> skrev i meddelelsen

> for eksempel
> partedmagic.com
>
> Har selv brugt den problemfrit en halv snes gange.

Takker for svarene - jeg vil straks gå igang

Mvh. JL