Firefox 3.0.11 - overflødig fejlrapport
Fra : VA

Dato : 19-06-09 23:08

Hej gruppe

I al den tid jeg har haft Firefox på min computer har jeg fået en
besynderlig meddelelse, efter jeg har lukket browseren ned (stille og
roligt!) Meddelelsen har overskriften Mozilla Fejlrapporter og teksten
starter :
"Vi beklager . Firefox stødte på en fejl og gik ned. Firefox vil forsøge at
genskabe dine faneblade og vinduer, når programmet genstarter.
Du kan hjælpe os med at diagnosticere og rette problemet ved at sende en
fejlrapport"
Herefter er der en mulighed for at gøre dette og opgive en emailadresse til
svaret. Jeg har gjort det et par gange men har ikke fået noget svar
nogensinde.

Det er lidt irriterende med denne meddelelse, der som sagt kommer hver
eneste gang jeg lukker Firefox. Det er som om Firefox-programmet mener at
det at man lukker programmet betyder at programmet er stødt på en fejl !!!

Er der nogen der kender en løsning eller kan henvise til et forum, hvor
spørgsmålet også kan rejses. På forhånd tak.

Mvh

Viktor

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-06-09 23:31

VA skrev:

> [...]
>
> Er der nogen der kender en løsning eller kan henvise til et forum, hvor
> spørgsmålet også kan rejses. På forhånd tak.

Prøv først at starte Firefox i fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.php
Hvis fejlen ikke viser sig, så skyldes den et tema eller en
udvidelse.

Hvis fejlen også er der i fejlsikret tilstand, kan du prøve
at starte på en frisk ved at geninstallere Firefox og slette
den nuværende profil:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Ren_geninstallation
Husk i så fald at lave en backup af dine bogmærker først.

Hvis du stadig har problemer efter ovenstående, så kan du
spørge i MozillaDanmarks forum, hvor der sidder nogle som
kan tyde fejlrapporter:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=1

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : VA

Dato : 20-06-09 19:21

Tak for hjælpen.
Firefox blev geninstalleret og fungerer nu uden denne irriterende
meddelelse.
Ved geninstallationen - via programmet Mozbackup - fravalgte jeg visse
tidligere installerede (og anbefalede!) udvidelser, bl.a. AdBlock, som
ellers var blevet anbefalet på en dansk avis´PC-site. Men det gjorde
åbenbart tricket og Firefox fungerer nu som hele tiden forventet.

Mvh Viktor A.