Backup
Fra : jan

Dato : 19-06-09 16:52

Hejsa.

Har fået en ny bærbar firma pc. For at slippe for at den skal skydes af IT
ind imellem, hvordan er det så nemmest for mit at lave et image som kan
smides på den bagefter.

//Jan

Fra : Ole C

Dato : 19-06-09 17:36

jan" <jea"fjern skrev blandt andet:

> Har fået en ny bærbar firma pc. For at slippe for at den skal skydes
> af IT ind imellem, hvordan er det så nemmest for mit at lave et image
> som kan smides på den bagefter.

Tjae - et image-program for eksempel...
Der er mange på markedet. Selv bruger jeg Acronis True Image, som er hurtigt
og enkelt at bruge.
(I øvrigt har jeg hørt at man skyder heste - ikke at computere lider samme
skæbne )

--
vh
Ole C

Fra : \(6400\) Anders

Dato : 19-06-09 17:52

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind imellem, hvordan er det så nemmest for mit at lave et image som kan

Kontakt fabrikanten, og få et sæt recovery skiver tilsendt.

Fra : jan

Dato : 19-06-09 18:14

"(6400) Anders" <Hauge@erenidiot.dk> skrev i en meddelelse

> "jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Kontakt fabrikanten, og få et sæt recovery skiver tilsendt.

Ja men så kommer al den anden software jo ikke med

//Jan

Fra : \(6400\) Anders

Dato : 20-06-09 13:59

> "(6400) Anders" <Hauge@erenidiot.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men så kommer al den anden software jo ikke med
>
> //Jan

Den rest. software, kan man lave en backup af, så man kan genindstallere,
hvis man skulle komme i problemer.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-09 18:33

"(6400) Anders" <Hauge@erenidiot.dk> wrote in message

> Kontakt fabrikanten, og få et sæt recovery skiver tilsendt.

Og så er virksomhedens programmer osv installeret?

Er det også meldt ind i et evt domæne ved recovery skiver?.......

Godt gennemtænkt svar må man sige.....

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 19-06-09 20:50

(6400) Anders har bragt dette til verden:
> "jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kontakt fabrikanten, og få et sæt recovery skiver tilsendt.

Hvorfor dog svare på noget du IKKE aner et . om :/

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-06-09 20:34

jan" <jea"fjern skrev bl.a.:

> Har fået en ny bærbar firma pc. For at slippe for at den skal skydes
> af IT ind imellem, hvordan er det så nemmest for mit at lave et image
> som kan smides på den bagefter.

Installer alt din software. Importer adressekartotek, favoritter, gamle
email og alt der skal til at gøre maskinen klar.

Brug så noget Acronis eller Paragon eller Norton alt efter temperament til
at lave en kopi af din partition. Det kan gøres i en enkelt fil, som kan
gemmes på en anden harddisk eller du kan gemme den på optiske skiver. Du kan
også lægge filen i en skjult partition på samme disk, så kan du altid
reetablere fra den med en boot cd. Det har jeg f.eks. gjort.

Programmerne kan det samme, det handler mere om man er til moren eller
datteren eller brunetter eller blondiner. Flere af programmerne komme ofte
som forside DVD'er med pc bladene. Det er fulde, men tidligere versioner.

Bare husk alle de små ting, når du klargører din disk. Det er ærgeligt ikke
at få det hele med

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-06-09 20:37

Claus Tersgov skrev bl.a.:

> Bare husk alle de små ting, når du klargører din disk. Det er
> ærgeligt ikke at få det hele med

Husk også, at opdatere windows og alle programmer, som kan opdateres. Det er
også en god ide at oprette en mappe i windowsmappen, hvor du lægger alle de
originale drivere. Så har du altid dem med.

Claus

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-06-09 22:59

Claus Tersgov skrev:

> Du kan også lægge filen i en skjult partition på
> samme disk, så kan du altid reetablere fra den
> med en boot cd. Det har jeg f.eks. gjort.

Hvad så når harddisken står af?

Jeg har set mange bærbare med en recovery-
partition - det er bare ikke noget værd når harddisken
dør

En af mine testmaskiner døde i sidste uge, harddisken
kunne ikke mere. Jeg havde en Ghost af den, og jeg
var på i løbet af 15 minutter - der skulle lige køres en
Windows Update og en opdatering af Norman, så
var jeg klar igen med en ny harddisk.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-06-09 23:39

Allan Vebel skrev bl.a.:

> Hvad så når harddisken står af?

Så er det jo ligegyldigt, hvor dit image ligger, fordi du kan alligevel ikke
installere mere på en defekt harddisk.

Dernæst har jeg alle min image på på dvd og på en ekstern disk, som ar
dedikeret til alle mine image.

> Jeg har set mange bærbare med en recovery-
> partition - det er bare ikke noget værd når harddisken
> dør

Det er jo heller det, en EISA konfiguration er beregnet til. En EISA
konfiguration er udelukkende beregnet til, når folk har ødelagt deres
windows med alt muligt crap. Så kan de med et enkelt klik eller med en BIOS
kommando reetablere maskinen til den tilstand, som den forlod fabrikken i.
Et OS med crap forekommer antageligvis 100 gange hyppigere end en defekt
disk.

Alle nye maskiner som leveres med recovery har også en funktion til at
kopiere backup imaget ud på DVD eller CD rommer. Allerførste gang man
starter maskinen op, så vil man blive spurgt om at lave denne backup. Der er
bare mange som glemmer det eller med vilje springer det over eller ikke
fatter en hujende fis. Og så er det klart, at det går galt. Men det er jo
ikke ensbetydende med, at en EISA konfiguration er ubrugelig.

Der er ingen tvivl om, at det har gjort telefon-supporternes liv og arbejde
langt nemmere.

Claus

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-06-09 00:03

Claus Tersgov skrev:

> Alle nye maskiner som leveres med recovery
> har også en funktion til at kopiere backup imaget
> ud på DVD eller CD rommer.

Korrekt!

De maskiner jeg sælger, har ikke den mulighed, her
er til gengæld en original Windows- og driver-skive
med.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : jan

Dato : 22-06-09 07:35

Hejsa.

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
Jeg havde en Ghost af den, og jeg
> var på i løbet af 15 minutter - der skulle lige køres en
> Windows Update og en opdatering af Norman, så
> [...]

Hvordan er Ghost at arbejde med ?

//Jan

Fra : Rado

Dato : 22-06-09 07:49

On Mon, 22 Jun 2009 08:34:48 +0200, "jan"
<jea"fjern"@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvordan er Ghost at arbejde med ?

Hvis du vil have noget der er stabilt, driftsikkert og billigt, så
prøv Image for DOS. Jeg har lavet og restored flere hundrede images
med den efterhånden og aldrig haft et problem. Og så kan den lave
verify både når man laver et image og restorer det, det har jeg ikke
set i nogen andre programmer.

http://www.terabyteunlimited.com/image-for-dos.htm

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 19-06-09 21:29

jan expressed precisely :

> Har fået en ny bærbar firma pc. For at slippe for at den skal skydes af IT
> ind imellem, hvordan er det så nemmest for mit at lave et image som kan
> smides på den bagefter.

Hvorfor vil du gøre det selv?
It-afdelingen kan nok lægge et image på lige så hurtigt som dig selv,
og så endda et som er den rette version. Desuden, hvis maskinen er på
et domæne, kan man efter genindlæsning af et almindeligt image nemt
komme ud for at skulle rejoine domænet, og det kan/burde man som
almindelig bruger ikke gøre selv.

--
/klaus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-06-09 22:58

Klaus Jørgensen skrev bl.a.:

> Hvorfor vil du gøre det selv?
> It-afdelingen kan nok lægge et image på lige så hurtigt som dig selv,

Måske fordi han ikke ønsker deres indblanden. De installerer jo ikke hans
private ting, og det er ikke sikkert, at alt rager it-afdelingen.

Nogen ting vil man gerne have for sig selv...

Claus

Fra : jan

Dato : 20-06-09 06:19

Hejsa.

"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> private ting, og det er ikke sikkert, at alt rager it-afdelingen.
>
> Nogen ting vil man gerne have for sig selv...

Også det takker for alle de gode råd,skal til at kigge efter noget
software

//Jan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-06-09 10:36

jan skrev:
> Hejsa.
>
> "Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Også det takker for alle de gode råd,skal til at kigge efter noget
> software

Jeg har haft både gode og dårlige erfaringer med Acronis True Image.

Den absolutte guldting, var at den kunne migrere den gamle harddisk over
på den nye uden nogen dikkedarer, hvis man satte den nye til via USB først.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 20-06-09 10:48

Claus Tersgov udtrykte præcist:

> Måske fordi han ikke ønsker deres indblanden. De installerer jo ikke hans
> private ting, og det er ikke sikkert, at alt rager it-afdelingen.
>
> Nogen ting vil man gerne have for sig selv...

Ja + hvis den går ned fredag, så ser man den tidligst igen mandag :/

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : jan

Dato : 20-06-09 06:18

Hejsa.

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at skulle rejoine domænet, og det kan/burde man som almindelig bruger

Det har du ret i, men det er ikke godt at stå ude med en defekt
mickeysoftetellerandet og ikke kan komme på hverken trådløst eller andet og
få den skudt med et nyt image, derfor tænkte jeg det var noget nemmere hvis
jeg selv havde et

//Jan

Fra : Geggo

Dato : 20-06-09 11:51

> [...]
> og få den skudt med et nyt image, derfor tænkte jeg det var noget nemmere

DL Hirens.BootCD. der booter din pc op på skiven
....den indeholder en del backup programmer