konvatering af mail
Fra : carsten

Dato : 18-06-09 22:18

Hvordan får man alle sine gamle mails fra Kmail med over i Evoluion ??

/Carsten

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-06-09 22:23

On 18 Jun 2009 21:18:29 GMT, carsten wrote:

> Hvordan får man alle sine gamle mails fra Kmail med over i Evoluion ??

En måde kunne være at installere en IMAP-server lokalt (f.eks. Dovecot)
og flytte emails'ne derover fra Kmail, og hente dem derfra med
Evolution.

(Jeg synes Evolution er et dårligt program, men det er en anden historie

Mvh.

--
"Boy, I love summer vacation. Adam Sjøgren
I can feel my brain beginning to atrophy already." asjo@koldfront.dk

Fra : carsten

Dato : 18-06-09 22:31

Den Thu, 18 Jun 2009 23:23:06 +0200 skrev Adam Sjøgren:

> [...]
> Evolution.
>

> (Jeg synes Evolution er et dårligt program, men det er en anden historie

hvad er efter din mening bedre ?,
har brugt Kmail i mange år,og har været glad for den, men er blevet noget
træt af KDE, det nymodens gejl de laver nu om dage minder for meget om
Microschit,
så nu står den på GNOM

/Carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 19-06-09 16:56

Den 18 Jun 2009 21:30:54 GMT skrev carsten:

> [...]
> har brugt Kmail i mange år,og har været glad for den, men er blevet noget
> træt af KDE, det nymodens gejl de laver nu om dage minder for meget om

Hvis du er træt af "minder for meget om Microsoft", så er Evolution vil
det værste e-mail program du kan vælge? Sidst jeg checkede var det en
ret nøjagtig klon af Outlook.

Jeg bruger Sylpheed.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Carsten

Dato : 20-06-09 09:13

Kent Friis skrev:

> Hvis du er træt af "minder for meget om Microsoft", så er Evolution vil
> det værste e-mail program du kan vælge? Sidst jeg checkede var det en
> [...]

Nu var det kun selve desktoppen virkemåde i KDE jeg var blevet iriteret
på, da den var kommet til at minde om vista, og det er da det rigeste OS
der længe er set
/Carsten

Fra : Dennis Hansen

Dato : 21-06-09 18:27

Carsten skrev Den. 20-06-2009 10:13:

> Nu var det kun selve desktoppen virkemåde i KDE jeg var blevet iriteret
> på, da den var kommet til at minde om vista, og det er da det rigeste OS
> der længe er set
> /Carsten

Du kan jo godt bruge enkelte programmer fra KDE under GNOME,
så kunne du fortsætte med Kmail,
jeg brugte lang tid klipper under GNOME, indtil jeg fandt glipper

Dennis Hansen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-06-09 22:34

On 18 Jun 2009 21:30:54 GMT, carsten wrote:

> hvad er efter din mening bedre ?,

Jeg foretrækker Gnus, men den kræver en del tilvænning. Thunderbird
virker bedre end Evolution, synes jeg.

Mvh.

--
"Where hell waits behind every door Adam Sjøgren
With John Denver songs" asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-06-09 22:40

carsten wrote:

> Hvordan får man alle sine gamle mails fra Kmail med over i Evoluion ??

Hvilket format bruger Kmail til at lagre mails? Hvis det er Maildir
formatet, er det understøttet af både Kmail og Evolution ifgl Wikipedia
<http://en.wikipedia.org/wiki/Maildir>

--
Jesper Lund

Fra : Frank Damgaard

Dato : 19-06-09 07:16

Jesper Lund skrev:

> Hvilket format bruger Kmail til at lagre mails? Hvis det er Maildir
> formatet, er det understøttet af både Kmail og Evolution ifgl Wikipedia
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Maildir>

BÃ¥de maildir og mbox formater er rimeligt standard og bruges af mange
mailprogrammer (men ikke Outlook og Outlook Express/Windows Mail).

I så fald kan man i de fleste tilfælde, efter at først lukke mailprogrammet,
så kopiere maildir-folder eller mbox-fil over til passende folder
i det nye mailprogram, men det kommer også lidt an på mailprogrammet
måske det ikke altid virker.

lidt google finder f.eks.:
http://pupeno.com/blog/from-broken-kmail-to-evolution-or-from-maildir-to
http://lists.ximian.com/pipermail/evolution/2003-May/029302.html
http://plug-and-pray.blogspot.com/2009/05/migrating-from-kmail-to-evolution.html
https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-users/2004-September/001388.html

det virker som om at der ofte skal en tur over mbox format ved
flytning til evolution... ?

Fra : Sune Vuorela

Dato : 19-06-09 13:37

On 2009-06-18, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Hvilket format bruger Kmail til at lagre mails? Hvis det er Maildir
> formatet, er det understøttet af både Kmail og Evolution ifgl Wikipedia

kmail bruger internt maildir (+eget hemmeligt binært index til
ekstra-informationer) eller alternativt hvis du har bedt den om det mbox
for den enkelte folder.

Det er placeret enten i ~/.kde/share/apps/mail (tror jeg) eller i ~/Mail

/Sune
- med 2 commits til kmail.

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-06-09 20:01

Sune Vuorela wrote:

> kmail bruger internt maildir (+eget hemmeligt binært index til
> ekstra-informationer) eller alternativt hvis du har bedt den om det mbox
> for den enkelte folder.

Så burde det vel være muligt at kopiere Maildir folderen og slette de
binære indexfiler? (eller lade dem være; Evolution vil sikkert bare
ignorere dem?).

--
Jesper Lund

Fra : Carsten

Dato : 20-06-09 09:21

carsten skrev:
> Hvordan får man alle sine gamle mails fra Kmail med over i Evoluion ??
>
> /Carsten

Det endte med at jeg i Kmail lavede en IMAP forbindelse til gmail
og flyttede alle mine mails over på min gmail konto
og der efter tilbage igen via Imap til Thunderbird.
Måske er det at gå over åen efter vand !
men der var ikke andre løsninger jeg kunde få til at virke
/Carsten